NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rusza przetarg Kolei Dolnośląskich na tabor, w tym hybrydowy

| Witold Urbanowicz 17.02.2020 4,9k

Rusza przetarg Kolei Dolnośląskich na tabor, w tym hybrydowy
fot. KD
W dzienniku urzędowym UE pojawił się zapowiadany przez Koleje Dolnośląskie przetarg na zakup pięciu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz sześciu trójczłonowych pojazdów z napędem dwusystemowym elektryczno-spalinowym i opcją na kolejne pojazdy. Zamówienie podstawowe miałoby zostać zrealizowane w ciągu niespełna dwóch lat od zawarcia umowy.
Przedmiotem zapowiadanego zamówienia jest dostawa pięciu nowych, pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz sześciu nowych, trójczłonowych pojazdów z napędem dwusystemowym elektryczno-spalinowym (tzw. hybrydowych zespołów trakcyjnych – hzt). Przetarg przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie dostawy dodatkowo do 20 pojazdów elektrycznych oraz do 10 hybrydowych. Zamówienie jest podzielone na części w zależności od rodzaju taboru. Termin składania ofert mija 19 marca. Nie opublikowano jeszcze szczegółowej specyfikacji.

Na dostawy pojazdów elektrycznych zaplanowano 23 miesiące. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat należycie wykonały jedną dostawę co najmniej dwóch wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. O wyborze zdecydują cena (90%), masa służbowa pojazdu (7%), masa brutto pojazdu (2%) oraz możliwość pokonywania wzniesień (1%).

Na dostawy hybryd przewidziano 18 miesięcy. Startować mogą podmioty, które w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowały należycie min. jedną dostawę co najmniej dwóch wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych lub wieloczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. O wyborze będą decydować cena (92%), odzysk energii elektrycznej w trakcji spalinowej (7%) oraz możliwość pokonywania wzniesień (1%).

Innowacją jest zakup hybrydowych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik zakłada, że będą one wyposażone w system odzyskiwania energii z planowaną oszczędnością na poziomie 50%. Obsługiwać mają dodatkową linię Wrocław Główny – Oleśnica.

W przypadku skorzystania z prawa opcji zamawiający przekaże pisemne oświadczenie ze wskazaniem ilości pojazdów w terminie do 12 miesięcy od daty zawarcia umowy. Co ważne, zamówienie ma charakter warunkowy. Koleje Dolnośląskie przewidują możliwość unieważnienia postępowania, jeśli nie otrzymają dofinansowania. Pojazdy z opcji obsługiwane byłyby przeznaczone do obsługi aglomeracji wrocławskiej, zagłębia miedziowego (Legnica, Lubin, Głogów, Polkowice), a także rewitalizowanych i przywracanych tras: Karpacz – Jelenia Góra, Świeradów Zdrój – Gryfów Śląski, Złotoryja – Lwówek Śląski, Wałbrzych Szczawienko – Boguszów Gorce, Kobierzyce – Piława Górna, Chojnów – Rokitki, Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia i Kondratowice – Łagiewniki. W przypadku zrealizowania pełnego zamówienia – wraz z opcją – flota pojazdów Kolei Dolnośląskich powiększy się o blisko 75%.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (899)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (899)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5