NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rusza projekt elektryfikacji odcinka Ełk – Korsze

| jm, Rynek Kolejowy 29.04.2014 856

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-04-29 10:55:33 Autor: BarTłoczyk
---.devs.futuro.pl
Płociong osobowy z Kłorsz do Kłorsz...tfuuu, jebnołsja :)
2014-04-29 11:17:21 Autor: Zuzia
---.dynamic.chello.pl
Dobrze będzie jak pociągną tego druta;)
2014-04-29 11:20:48 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"Z Olsztyna do Białegostoku pociąg jedzie cztery i pół godziny. Po drodze jest bowiem niezelektryfikowany odcinek torów z Ełku do Korsz. "
To pierwsze wcale nie musi wynikać z drugiego.


"Niewykluczone, że PKP PLK podniesie też prędkość szlakową, obecnie ograniczoną do 80 km/h."
Jak nie podniesie, to czas jazdy może wynieść tyle, ile przed inwestycją.

"Obecnie odległość 270 kilometrów z Białegostoku do Olsztyna pociąg pokonuje w cztery godziny 25 minut. Projekt obniżyłby ten czas do co najmniej czterech godzin."
Hmm, co najmniej czterech godzin. Hmmm...


P.S. Wariant najkrótszy trasy Białystok-Olsztyn (około 250 km), jest p. Łapy - Ostrołękę. Coś na ten temat?
2014-04-29 11:24:36 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
P.S. 2. Jakie inwestycje poczyniła energetyka, że w tamtej części kraju system elektroeneregtyczny (a nie żaden "układ eneregtyczny" - co to takiego??!!) stał się wydolny?

P.S. 3. Żeby nie było że marudzę - niech robią, bo trzeba tą dziurę zatkać. Ale z sensem. A ten sens pan redaktor gdzieś zgubił w tym artykule.
2014-04-29 11:26:50 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
"Z Olsztyna do Białegostoku pociąg jedzie cztery i pół godziny. Po drodze jest bowiem niezelektryfikowany odcinek torów z Ełku do Korsz."

Przecież to nie ma nic wspólnego jest wiele miejsc gdzie całość jest zelektryfikowana a jedzie się jeszcze wolniej.
2014-04-29 11:28:02 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
acha, a ta elektryfikacja dla ilu par pociągów? będą choć dwie???

może lepiej kupić jeszcze trochę SZT i uruchomić więcej połączeń niż elektryfikować a potem zamykać?
2014-04-29 11:30:08 Autor: Miastowt
---.olsztyn.mm.pl
@up Piotr

Dobrze mówisz, najkrótsza trasa przez Łapy i Ostrołękę, ale i również dla Warszawa - Olsztyn przez Ostrołęke, lecz wątpię żeby ta druga opcja weszła w życie...

Tory do Szyman przez Szczytno do Olsztyna są pięknie na nowo zrobione, nic tylko remontować Z Szyman przez Wielbark do Ostrołęki i aż do Białego :)
2014-04-29 11:34:36 Autor: wayfarer
---.play-internet.pl
Szlag trafia, że nie elektryfikują Piła-Krzyż-Kostrzyn!
2014-04-29 11:37:12 Autor: 3k V
---.172.252.135
Ja nie mogę. Rok na dokumentację??? Miesiąc to góra i 3 miesiące na samą elektryfikacje, licząc minimalne utrudnienia w ruchu.
2014-04-29 11:42:38 Autor: jego mość
---.olsztyn.mm.pl
Dokładnie 3 K v , z małymi utrudnieniami nie było by problemu bo pociągi wyjeżdżające z Ełku do Olsztyna mogły by wszystkie jechać ( PR oraz IC) przez Pisz i Szczytno. Przez Pisz też nie jest zelektryfikowany ale jak będą loki Gamma to mogły przez Szczytno jechać:)
2014-04-29 11:43:02 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@.Piotr

Oj tam zaraz... Mój imiennik raczy się czepiać. ;-)

Jak by miało być za dobrze, to przeca jest tyle możliwości, żeby nie było. A to obniżonko szlakowej, tudzież przetrzymanie pociągu na takiej-to-a-takiej stacji (Powód? Bo tak i już) lub podwyżka za dostęp do torów (przeca byńdzie lepij, to płacić trza za "lepij"), w ostateczności zawsze można zawiesić przewozy.

Prawda jakie to proste?

"Wariant najkrótszy trasy Białystok-Olsztyn (około 250 km), jest p. Łapy - Ostrołękę. Coś na ten temat?"

Na przykład optymalizacja Łapy - Ostrołęka... Pasi? ;-)

A poważniej: rzeczywiście, niech robią, a przede wszystkim niech ZROBIĄ, w dodatku porządnie, a potem niech to naprawdę posłuży czemuś konstruktywnemu. W tym momencie pomyślałem o obwodnicy Czerwieńska, o której mówiło się, że nie jest w pełni wykorzystany jej potencjał. Czy to była prawda i ewentualnie czy coś do dziś się zmieniło na lepsze?
2014-04-29 12:20:36 Autor: Gorzowianin...
---.inet.dsl.telianet.dk
A ile tam pociągów towarowych jeździ obecnie? Z tego co widzę to jest 5 Reg i 2 TLK. Ale ciągle to mniej niż na Piła-Krzyż-Kostrzyn...
2014-04-29 12:40:21 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@wayfarer & Gorzowianin:
Drut ma być na Piła-Krzyż. Według tego dokumentu (strona 83):

http://www.up.wroc.pl/p/uczelnia/debata_akademicka/04/proj_dokumentu_implementacyjnego_srt.pdf

O Kostrzynie nic. Cicho. A szkoda.
2014-04-29 12:40:42 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak niejaki pan Władimir P. rozszerzy granice Obwodu Kaliningradzkiego, sorry - "mieszkańcy" woj. warmińsko-mazurskiego "poproszą" go o przyłączenie do Rosji - to i tak przekuje całość na 1520 mm...
2014-04-29 12:58:30 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Goral:
Jak nie masz nic mądrego do napisania, to znikaj i jedź do Iraku budować demokrację.
2014-04-29 13:17:53 Autor: Gargamel
---.189.157.74
W UK nie opłaca się elektryfikować dla jeden pary na godzinę (w szczycie dwie pary / h) a w PL podejmujemy elektryfikację przy 7 parach na dobę. Szafrański ma rację o tyle, że ten rejon to elektryczna pustynia. Linia jest odległa od GPZów więc pozostanie zasilanie długimi liniami 15kV. Jeśli LPN będą zasilane z tych samych lini SN co podstacje trakcyjne, wtedy jak mechanik dobrze zakręci nastawnikiem to poodpadają przekaźniki torowe na S1 jak w Nasielsku. Pasażerów nie przybędzie tylko dlatego, że jest drut. Nadal nie rozumiem: 1) Czy PLK nie może zrobić 120km/h bez elektryfikacji? 2) Czy nie można teraz zrobić sensownej oferty na SZT? 3) Jaka tam jest prognoza przewozowa? Jakie wskaźniki progu elektryfikacji? Takie jak za Jaruzelskiego?
2014-04-29 13:22:53 Autor: pojezierze
---.play-internet.pl
"Obecnie (...) manewry z przepięciem lokomotywy EU07 na spalinową SU45 zajmują na stacjach w Ełku i Korszach po 15 minut i 10 minut." szczególnie śmieszne w zestawieniu z obecnym planowym postojem pociągu TLK Pojezierze, który Olsztynie Głównym wynosi 29 minut!
2014-04-29 13:29:26 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
To bardzo dobra wiadomość, że ktoś wreszcie zaczął widzieć Polskę płn.-wsch. Aby sie to nie skończyło tylko na pobożnych życzeniach.
2014-04-29 13:31:39 Autor: starszy radca kp
---.181.154.91-www.gln.pl
Dalej występuje fetysz elektryfikacji...
Mam wrażenie, że w obecnej sytuacji gospodarczej regionu oraz eksploatacyjnej na linii projekt realizowany jest w zasadzie wyłącznie pod potrzeby IC. Obciążenie linii przewozami jest niewielkie. Dlaczego przez Kętrzyn, a nie przez Mikołajki, bądź Ruciane? Czy ktoś zadał sobie to pytanie?
Tak naprawdę to sensowna i dająca największe efekty w całościowym ujęciu byłaby odbudowa i elektryfikacja ciągu Olsztyn - Szczytno - Ostrołęka - Łapy. Dlaczego? Już odpowiadam:
1. To najkrótsza odległości między Olsztynem i Białymstokiem z dość dużym ośrodkiem jakim jest Ostrołęka i w strefie oddziaływania Łomży, dobre parametry geometryczne większości trasy.
2. Alternatywny dojazd do elektrowni Ostrołęka, a także możliwości zaopatrywania jej w węgiel z innych źródeł (np. szybki i krótki dojazd do Kuźnicy).
3. Utworzenie alternatywnej zelektryfikowanej trasy Warszawa - Ostrołęka - Olsztyn.
4. Szybki postęp modernizacji/rewitalizacji ze względu na brak przewozów na większości trasy.
2014-04-29 13:35:50 Autor: upierdliwiec
---.stat.gov.pl
@ G o r a l ; @ Piotr

Popatrzcie tutaj - http://historia-wyzynaelblaska.pl/granica-polsko-radziecka-w-b.-prusach-wschodnich.html. Odechce się wam głupich żartów. Groźba agresji ze strony Rosji nadal jest jak najbardziej realna. Twór polityczny, dla uproszczenia nazywany "Rosją", zawsze anektował nierosyjskie terytoria, chyba, że przegrał wojny zaborcze z kretesem - n.p. Afganistan 1980, Polska 1920.
2014-04-29 13:39:14 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@ Gargamel:
Dlatego też wcześniej zapytałem, co takiego zrobiła zawodowa energetyka, że się tam "usztywnił" system elektroenergetyczny. Wygląda na to, że nic. No to jazda na pewno będzie bardzo ekscytująca.
2014-04-29 13:40:52 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Ja bym tam nie krytykował. Pewnie są linie, gdzie elektryfikacja jest bardziej potrzebna ale wszyscy dobrze wiemy, że decyzje dotyczące kolei są podejmowane niekoniecznie wg zdrowego rozsądku, zrozumienia potrzeb i hierarchii ważności. Ile pieniędzy pójdzie na ten projekt? Ułamek tego, co na równoległe drogi. Lepiej niech MIR zagospodarowuje kolejowe pieniądze z funduszy unijnych w taki sposób niż dalej przesuwając proporcję.

Jeśli te pieniądze pójdą na coś choć umiarkowanie pozytywnego na kolei, to ja się cieszę. Poza tym ta inwestycja spowoduje tylko minimalne utrudnienia w ruchu i nie zdąży zniszczyć popytu jak wiele modernizacji. Jeśli efektem będzie skrócenie czasu przejazdu Olsztyn - Białystok z 4.5 do 4 godzin, to dobrze. Jeśli IC poprawi nieco swoją ofertę w myśl głoszonego tu wielokrotnie hasła "Mazury to nie Olsztyn", to drugie dobrze. Jeśli ktoś zobaczy, że elektryfikacja zwiększa możliwości eksploatacyjne -> IC uruchamia nowe/więcej/szybsze połączenia -> pojawia się więcej pasażerów, to może odkryje, że należy zrobić to samo też na Piła-Krzyż-Kostrzyn i poszuka kolejnych takich miejsc. Będzie trzecia korzyść.
2014-04-29 13:48:13 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@pinkdotR:
Olsztyn-Biały p. Korsze to 270 km, V handlowa = 70 km/h (śmiesznie niska wartość przy takim profilu) daje nam 3h 51'.
Żeby mówić o sensownym czasie, to w tej relacji powinien on wynosić maksymalnie 3,5 h (co daje vh = 77 km/h - tyle to Słowacy bez problemu wyciągają na dużo trudniejszej trasie Bratysława - Żylina - Koszyce).
2014-04-29 13:49:56 Autor: sigi-r
---.torprojekt.pl
Rok to bardzo mało. Uzyskanie pozwolenia na budowę to minimum 3 m-ce. A wcześniej wykonanie map, zrobienie badań geologicznych-to wszystko ciągnie się miesiącami. Nie wiadomo czy jest decyzja środowiskowa, jeżeli nie to czarno widzę ten rok na projekt
2014-04-29 13:50:35 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
Elektryfikacja tego odcinka, to oprócz skrócenia czasu przejazdu, zatrudnienie jednej lok. a nie trzech - więc niższe koszty i łatwiejsza logistyka. Po za tym to umożliwi lepsze polączenie Trójmiasta (portów) z planowaną linią RailBaltika.
2014-04-29 14:17:47 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
W odpowiedzi na post kolej moja miłość:
"Elektryfikacja tego odcinka, to oprócz skrócenia czasu przejazdu, zatrudnienie jednej lok. a nie trzech - więc niższe koszty i łatwiejsza logistyka. Po za tym to umożliwi lepsze polączenie Trójmiasta (portów) z planowaną linią RailBaltika."
@kolej moja miłość: Good point. Będzie jak znalazł dla nowego Mare Balticum do Tallina :-)
2014-04-29 14:41:03 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Eee. Tam sa luki miedzy r-1000m do r-1100, najczesciej. Spokojnie v140 wejdzie, i v160 tez.
2014-04-29 15:37:44 Autor: ET41-101
---.centertel.pl
Tylko, żeby nie nyło jak z PT Jeleśnia w latach 92`
Teraz 4 pociągi na tydzień!!!
2014-04-29 16:09:06 Autor: wejuhv
---.38.108.16.internetia.net.pl
Witam,
PLK będzie budować swoje podstacje czy Energetyka czy nie ma takiej potrzeby? 80 km to duży odcinek. Ciekawe też czy powstanie nowa lpn.
2014-04-29 16:16:57 Autor: pasjonat
---.elk.mm.pl
88 km? Chyba ktoś się pomylił, bo chodziło zapewne o 98 km. 10 km ktoś zjadł.
2014-04-29 16:30:22 Autor: paf
---.play-internet.pl
Przecież te pociągi Białystok - Olsztyn są przelotowe! Jadą do Trójmiasta, a niektóre do Szczecina. Nie wiem jak teraz, ale wszystkiego było niedawno 4 pary w dobie. Gadanie o połączeniu Białystok - Olsztyn jest więc trochę mylące, natomiast gdyby chcieć zrobić taką końcową relację, to oczywiście powinna biec przez Łapy, Ostrołękę , Szczytno , którędy jest krócej. Tyle, że kolej tam została zaorana i nie zanosi się na żadną zmianę tego stanu rzeczy.

I jeszcze... wpierw PLK powinno podnieść szlakową do 120 km/h, a potem elektryfikować - a nie odwrotnie.

Generalnie, w woj. warmińsko-mazurskim pociągi są w stanie agonalnym i jeśli obiegi na tej linii miałyby pozostać na dotychczasowym poziomie, to elektryfikacja jest tam potrzebna niczym umarłemu kadzidło. Btw w ogóle poza sezonem turystycznym ja tam nie widzę potencjału na cokolwiek - nędza z bidą razem idą i tyle.
2014-04-29 17:22:07 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Olsztyn-Korsze to 67km. Powinno się jechać 45 minut przy v120

Korsze-Kętrzyn to 22km w 15 minut (najwięcej)

Kętrzyn-Giżycko to 29km w ok 20 minut

Giżycko-Ełk 48km w 30 minut (średnia około v100)

Ełk-Białystok 103km w 70 minut (możliwe po optymalizacji w 55 minut)

Białystok-Olsztyn to razem 267 km z możliwością budowy skrótu przez Reszel.

Razem 3h, średnia typowa dla okolic v120, czyli 89km/h. A tutaj sie pisze o czasie około 4 godzin i to raczej powyżej.

Dość wspomnieć, że magistrala Olsztyn-Ostróda-Iława ma geometrię na v150. Przy ezecie z szybką zmiana kierunku w Iławie czas na Olsztyn-Gdańsk to 1:45-1:55

Razem Gdańsk-Białystok to poniżej 5h (4:55)! A co mamy teraz? Na Olszyn-Białystok prawie 5h. Z czym do ludzi?

Gdańsk-Białystok to ok 470km

Wiem, że istnieje oczywiście pomysł pchania tego przez Elbląg do Gdańska, co trochę zjada czas.

Z innych uwag bardziej futurystycznych, to CMK Północ i Via Baltica na v220, dało by Warszawa-Białystok 1h i 15 minut na węzeł warszawski i 90 minut Warszawa-Gdańsk, razem 2:45 Białystok-Gdańs. Oczywiście taka relacja skusiła by naszych speców do "łoptymalizacji" całego tego pasa kolejowego pomiędzy Białymstokiem-Olsztynem-Iławą/Elblągiem-Gdańskiem.

A przecież i tak była by to relacja TLK kontra ICE

A i tak łączenie Białego stoku z Olsztynek, i Olsztyna z Gdańskiem, plus Białegostoku z Elblągiem i Olsztyna z Elblągiem mogło by zagęszczać takt na Białystok-Olsztyn.

Przy elektryfikacji oczywiście widziałbym tam jakieś krótkie ezety czteroczłonowe jezdzące częściej w takcie niż klasyczne włóczęgi północy raz na dzień z wagonownią po wuju.
2014-04-29 17:32:23 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No i przy v140 i jednotorze (czemu nie?) z fragmentami na v120 i v160 (Olsztyn-Czerwonka i nie tylko) można zejść do 2:30-2:45 między Białym a Olsztynem, ze skrótem przez Reszel nawet i do 2:30.

Linia przez Szczytno i Łomże to swoją drogą też mogła by działać.


Natomiast pas Olsztyn-Czerwonka-Korsze-Kętrzyn przy normalnej polityce transportowej i planach transportowych nie z dupy, dało by też zwykłe rozdzielnie potoków skomunikowanych szynobusów z Olsztyna do Szczytnej i Pisza, oraz Dobrego Miasta-Braniewa. Z Czerwonki do Lidzbarka Warmińskiego, Jezioran i Biskupca, Mrągowa, Mikołajek,

Z Sątopów do Reszla i autobusowe do Bisztynka. Z Korsz do Bartoszyc. Z Kętrzyna do Węgorzewa.

Linia przez Mikołajki geometrycznie nie umywa się do tej niegdyś magistrali z Ełku do Olsztyna przez Korsze.
2014-04-29 19:44:34 Autor: Artur B.
---.dynamic.chello.pl
Po pierwsze: Elektryfikacja Korsze - Ełk jest spójna z projektem Rail Baltica, gdyż tą linią może pójść część przyszłego ruchu towarowego w kierunku Litwy

Po drugie: Każda elektryfikacja lub modernizacja wiąże się z zamknięciami. Dlatego moim zdaniem już TERAZ trzeba myśleć o udrożnieniu trasy alternatywnej dla objazdów, np. przez Mikołajki, Orzysz
2014-04-29 20:39:34 Autor: Janek Z..
---.152.151.64.dsl.dynamic.t-mobile.pl
@Artur B.
Objazdowe pociągi znacznie łatwiej będzie puścić przez Pisz, Szczytno. I tak też pewnie się stanie.

@Adam Z.
"Szczytnej", Lidzbarka Warmińskiego? O czym Ty bredzisz?
2014-04-29 21:47:12 Autor: nnnn
---.play-internet.pl
Bidne dzieci w komentarzach liczą tylko pociągi, które widzą w rozkładzie jazdy udostępnionym dla nich.
2014-04-29 22:28:12 Autor: lukasz1202
---.adsl.inetia.pl

lukasz1202
Sory ale pieprzycie trochę z tą trasa przez Szczytno i Ostrołękę. O zmianie kierunku w Szczytnie nikt nie napisał, o potencjale turystycznym w sezonie Mazur także. Tak was mocno boli że zapomniany kawałek kraju dostanie w końcu to co zabiło w nim kolej? Przypominam że jeszcze w 2008 roku trasą przez Giżycko jeździło 8 par pospiesznych i nie jeździły one puste! Oczywiście fajnie by było żeby pociągi jeździły także przez Szczytno i Ostrołękę ale właśnie raczej lekki tabor SZT

Bardzo mądrze pisze Adam Zz
Właśnie do takich czasów jak 3 godziny z Olsztyna do Białegostoku oraz 5 godzin z Gdańska do Białego trzeba dążyć. Takie czasy są realne a do zrobienia wcale nie jest tak dużo. Tak jak pisze Adam: linia 353 to magistrala po której można spokojnie pojechać 150 km/h (ba nawet się tyle jeździ tylko nie w tych okolicach) linia 38 to także dawna magistrala z dobrą geometrią która również była bodaj do wojny dwutorowa!

Na południu po dwie dwutorowe zelektryfikowane linie od samego Wrocławia do Katowic. Czy na prawdę uważacie że przez Mazury nie może w końcu przejść jedna porządną zelektryfikowana linia?
2014-04-29 23:45:20 Autor: Sebastian
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czyżby coś się zaczęło dziać w północno - wschodniej Polsce? Coś poza zamknięciami? Dla PKP to jednak chyba już za późno, aby wykorzystać potencjał kolejowy tej części kraju. Już mówię o co chodzi. Najwięcej inwestycji kolejowych jest prowadzonych w południowej, zachodniej i centralnej Polsce. Chodzi o modernizacje linii E-30, E-59, Warszawa - Łódź, itp. Lepią bez końca linie, obok których i tak przebiegają autostrady lub ekspresówki. Kto tam będzie chciał przesiąść się na pociąg, który jedzie nawet 140, 160 skoro autostradą można 200? Tymczasem Rail Baltica, linie Olsztyn - Ełk, czy Olsztyn - Gdańsk nie mają poważnej konkurencji drogowej. Gdyby z PLK się sprężyli, to mogliby na Mazurach i Podlasiu stworzyć szybciej nowoczesną kolej niż drogowcy nowoczesne drogi. Wtedy można by było przekonać się, czy w takim miejscu więcej osób korzysta z kolei. Czy ktoś z PKP o tym pomyślał? A czas nagli, jak na razie Via Baltica prowadzi przed Rail Baltica. Kto będzie szybszy?
A te 120 na Ełk - Korsze to jak na XXI w i tak mizernie. Jak na połączenie międzywojewódzkie przystało powinno być 160.
2014-04-30 08:23:11 Autor: KamilBiałystok
---.dynamic.mm.pl
To i ja się wypowiem, bo ilość komentarzy i ich poziom to czasem poniżej dna. Marzenia typu 160 km/h 200 km/h to są marzenia które będą realizowane w 2150 roku. Planowane Warszawa- Białystok 160 km/h ; Białystok Ełk 120 km/h. Elektryfikacja Ełk - Korsze potrzebna. Komentarze typu że mazury to energetyczne pustkowie to racja ale coś zaczyna działać PSE w kwestii 400 kV od 2011 i od tamtej pory PLK także odważniej mówi o elektryfikacji. Komentarze odnoszące się do GPZ-tów i linii SN ok. Ja dodam bądźmy odważniejsi pociągnijmy 110kV do podstacji. Wiem niemożliwe. Łatwiej jest 15kV. Ja liczę chociaż na 20klV bądź 30kV. Komentarze czemu nie Kostrzyn Piła. Odpowiedź jest prosta bo Ełk Korsze. Ta linii ma piorytet od wielu lat jeżeli chodzi o elektryfikacje. w najbliższym 10 leciu spodziewam się elektryfikacji rzędu 500-700km
2014-04-30 08:46:14 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@KamilBialystok:
chdoziło Ci o to:
http://www.narew-ostroleka.eu/
http://www.narew-ostroleka.eu/znaczenie

To fajnie, niech działają. Bo jazda na liniach 15 kV nie ma sensu - za duże odległości, spadki, i cała reszta z tym związana, tym bardziej że teraz tabor ma inne wymagania niż 30 lat temu.
2014-04-30 09:06:07 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Źle się wyraziłem: może być 15, ale ważna jest odległość od linii WN. EOT.
2014-04-30 09:32:51 Autor: Gubernator Kalifornii
---.centertel.pl

Gubernator Kalifornii
Dodam swoje 5 groszy.
Otóż malo kto bierze pod uwagę fakt, że wszystkie pociągi towarowe jadące z Białorusi przez Kuźnicę Białostocką jeżdżą tylko przez zakorkowaną Warszawę. Wreszcie będzie można pojechać przez Białystok i Olsztyn.
Mało kto zdaje sobie sprawę, że właśnie przez bardzo dużą elektryfikację sieci kolejowej przewoźnicy wybierają lokomotywy elektryczne. Lokomotywy te są sprawniejsze, nie ma potrzeby kombinowania z tankowaniem po drodze, co zawsze jest olbrzymim problemem (szczególnie u prywaciarzy), znika aspekt kradzieży paliwa przez drużyny trakcyjne (co jest nagminne).
Reasumując po elektryfikacji tej linii na pewno wzrośnie liczba pociągów towarowych - tego jestem absolutnie pewien.

Teksty z artykułu o skróceniu czasu do zaledwie 4 godzin przy 227km to taki chyba żarcik... ZBYT DŁUGO!!! 3 godziny dla TLK to maksymalny czas powinien być przy V=120km/h.

Ponadto autor artykułu powinien wspomnieć chociaż o przewozach towarowych, a nie tak kurczowo trzymać się zaledwie kilku pociągów pasażerskich na tej linii, co skrzętnie punktują czytelnicy portalu dając to jako argument do popierania swoich innych pomysłów.
2014-04-30 13:39:22 Autor: Seba
---.151.78.143
To jest jedna z najbardziej potrzebnych inwestycji w tym kraju. Usprawni nie tylko połączenie wschodu województwa z zachodem, ale też Podlasia z Pomorzem. A bredzenie, że dla kilku par pociągów? Właśnie dlatego jest ich kilka par bo takie IC nie ma ochoty przepinać lokomotyw.
W kontekście Rail Baltica elektryfikacja jest wręcz niezbędna. Przy okazji można by przywrócić ruch lokalny do Bartoszyc, Węgorzewa i Gołdapi. I oczywiście linię przez Mikołajki. Bez takich inwestycji ten region wiecznie będzie zadupiem.
2014-04-30 14:47:19 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Adam Zz: linia Czerwonka - Lidzbark Warmiński (Sągnity) została mniej więcej rok temu zaorana. W Czerwonce stoi kozioł, dalej nie ma nawet podsypki, a jedynie gruntowa droga przejezdna dla furmanek :-( Tymczasem na stacjach woj. Warm-Maz. (w szczególności w Jabłonowie Pomorskim) można zobaczyć plakaty wrzeszczące o modernizacji linii kolejowej 353 na odcinku Inowrocław - Jabłonowo Pomorskie, wiodącej dalej, jak to wynika z zamieszczonej na plakatach mapki - do Żelieznodorożnogo, przez Olsztyn oraz... Lidzbark Warmiński! :-DDDD Ale ciemny lud zapewne taką lipę kupi.
2014-04-30 22:51:41 Autor: ET41-101
---.tktelekom.pl
Seba masz marzenia... :-)
2014-07-10 17:33:38 Autor: Marek z G
---.gizycko.mm.pl
Szanowni Państwo w rozdzielni w Giżycku od 20 lat zarezerwowano oddzielną linię energetyczną do zasilenia podstacji trakcyjnej. Zbudowani linie energetyczne dla zapewnienia zasilania awaryjnego. Te gaworzenie dyrektorów z Warszawy to wierutna bzdura dla zamydlenia oczu i opinii publicznej. Nie było do tej pory chęci i przez to Mazury zostały wykluczone komunikacyjnie. Dwa pociągi dalekobieżne na dobę to porażka. Po podziale kolei na spółki z rozkładu jazdy zniknęło ponad sześć par pociągów dalekobieżnych.
2014-07-10 17:37:02 Autor: Tubylec
---.gizycko.mm.pl
Kolego chyba nie znasz trasy przez Pisz. Tam pociągi jeżdżą poniżej 60 km/h.
2014-07-21 14:49:37 Autor: Ciuchciuch
---.atms.com.pl
Może i tak, ale za to z Olsztyna lecisz elektryką przez Bogaczewo, Elbląg i Malbork do Trójmiasta i dalej na Szczecin. I tym sposobem Białystok ma dobre połączenie z Pomorzem.
2014-10-13 21:50:19 Autor: fanatyk kolei
---.play-internet.pl
ludzie i tak nie zmodernizują tej linii ile razy już obiecali, nie długo już nikt nie będzie podróżować koleją bo stan naszych kolei porównując do europy zachodniej to jest niebo a ziemia. szkoda się wypowiadać, a minister kolei tylko powtarza "sorry taki mamy klimat" nie klimat tylko rząd!!!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5