NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Rusza budowa nowego przystanku kolejowego w centrum Wałbrzycha [zdjęcia]

| inf. pras pkp plk 20.11.2018 3k

Rusza budowa nowego przystanku kolejowego w centrum Wałbrzycha [zdjęcia]
fot. PKP PLK
Rusza budowa nowego przystanku kolejowego w centrum Wałbrzycha [zdjęcia]
Rusza budowa nowego przystanku kolejowego w centrum Wałbrzycha [zdjęcia]
Rusza budowa nowego przystanku kolejowego w centrum Wałbrzycha [zdjęcia]
Rusza budowa nowego przystanku kolejowego w centrum Wałbrzycha [zdjęcia]
W Wałbrzychu ruszyły prace zwiększające dostępność do kolejowych połączeń. Za 12 miesięcy pasażerowie mają skorzystać z nowego przystanku kolejowego Wałbrzych Centrum. Inwestycja PKP PLK za ponad 77 mln zł obejmuje także modernizację stacji Wałbrzych Szczawienko oraz Świebodzice.
W listopadzie rozpoczęła się budowa nowego przystanku Wałbrzych Centrum. Powstanie w odległości ok. 2 km od stacji Wałbrzych Miasto, w kierunku stacji Wałbrzych Fabryczny, w rejonie ulic Lubelskiej i Piotra Wysockiego. Zostaną wybudowane dwa 300-metrowe jednokrawędziowe perony, połączone podziemnym przejściem. Zostaną wyposażone w wiaty, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Osobom o ograniczonej możliwości poruszania się windy ułatwią dostęp do peronów. Nowy przystanek będzie częścią zintegrowanego centrum przesiadkowego – inwestycji realizowanej przez miasto.
Roboty obejmą najpierw jeden tor, później wykonawca przejdzie na sąsiedni. Prace będą realizowane przy utrzymaniu ruchu pociągów na linii Wrocław – Jelenia Góra. Roboty potrwają do końca 2019 r.

Nowe perony w Świebodzicach...

Budowa przystanku Wałbrzych Centrum jest realizowana w ramach projektu, obejmującego również modernizację dwóch stacji, w Świebodzicach i Wałbrzychu Szczawienko.

Na stacji w Świebodzicach dwa nowe, dłuższe (300 m) i wyższe perony już służą podróżnym. Ułatwiają m.in. dostęp do pociągów dalekobieżnych. Perony wyposażone są w ławki i system oznakowania. Przy budynku dworcowym będzie również zabytkowa wiata, która jest obecnie w renowacji. W przyszłym roku wróci na miejsce i podkreśli historyczny charakter budynku dworcowego. Na stacji PLK przebudowały również tory oraz zamontowały nową sieć trakcyjną. Efektem jest sprawniejszy przejazd pociągów pasażerskich i towarowych.

...i w Szczawienku

W Wałbrzychu Szczawienko prace obejmują przebudowę torów, peronów oraz przylegających wiaduktów. Roboty zostaną ukończone do maja przyszłego roku.

Budowa zintegrowanego przystanku Wałbrzych Centrum oraz przebudowa stacji Świebodzice i Wałbrzych Szczawienko realizowane są ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach”. Wartość inwestycji – finansowanej ze środków budżetowych – wynosi 77,563 mln zł (netto).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5