Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rusza budowa LCS Łuków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
04-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rusza budowa LCS Łuków
PKP Polskie Linie Kolejowe przekazały już plac budowy na terenie stacji Siedlce i Międzyrzec Podlaski konsorcjum firm: Pol-Aqua, Dragados, Vias y Construcciones oraz Electren. Oznacza to, że  budowa LCS Łuków nareszcie może ruszyć.

Przetarg na budowę LCS Łuków ogłoszono w lipcu 2011 roku. W związku z licznymi pytaniami firm zainteresowanych przetargiem, pierwszy termin otwarcia ofert przesunięto na drugą połowę września. Zamawiający za najkorzystniejszą ofertę uznał konsorcjum z liderem Pol-Aqua, choć oferta opiewała na kwotę ponad 427 mln zł netto (najtańszą ofertę złożyła hiszpańska firma FCC Construction na kwotę 318 mln zł). Decyzją KIO unieważniono wybór PKP Polskich Linii Kolejowych. W ponownej ocenie ofert wybór również padł na konsorcjum firmy Pol-Aquy. Umowa została podpisana 30 sierpnia 2012 roku.

- Obecnie PKP PLK prowadzą drugi etap modernizacji linii Siedlce - Terespol.  - przypomina Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Roboty obejmują stacje: Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski oraz odcinki szlakowe między tymi stacjami, ale w przypadku odcinków szlakowych chodzi tylko o system sterowania ruchem kolejowym i systemy telekomunikacyjne - zaznacza rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Maciej Dutkiewicz przypomina, że w ramach wcześniejszych robót, które zakończyły 2 lata temu, przeprowadzono modernizację torów obejmującą odbudowę nawierzchni i podtorza pomiędzy głównymi stacjami jak Siedlce - Łuków - Międzyrzec Podlaski, Biała Podlaska i Terespol oraz przeprowadzono też roboty modernizacyjne na małych stacjach, przystankach i posterunkach ruchu. Roboty obejmowały uproszczenie układów torowych, odbudowę nawierzchni i podtorza. - Przeprowadzono również modernizację obiektów inżynieryjnych jak wiadukty, mosty i przepusty. Roboty obejmowały budowę, modernizację lub rozbiórkę 60 konstrukcji inżynieryjnych (przepusty, mosty, tunel dla pieszych). Wykonano też modernizację sieci trakcyjnej na odcinku prawie 200 km - przypomina rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji. Po zakończeniu realizacji inwestycji czas przejazdu między stacjami Siedlce i Biała Podlaska ma zostać skrócony o 20 minut. Z trasy, która jest częścią międzynarodowego korytarza transportowego, będą mogły korzystać najcięższe pociągi towarowe, a ich maksymalna prędkość będzie mogła wynosić 120 km/h. Maksymalna prędkość pociągów pasażerskich to 160 km/h.

- Od marca rozpoczynają się prace na stacjach Siedlce, Międzyrzec i Łuków, z tym że prace w Łukowie rozpoczną się nieco później. Przekazaliśmy już plac budowy na stacjach Siedlce i Międzyrzec. Wykonawca może już przystępować do wstępnych robót. Będą one polegały przede wszystkim na rozbiórce istniejącej infrastruktury kolejowej - głównie torów, które nie są używane do ruchu pasażerskiego. Roboty będą trwały 35 miesięcy od daty podpisania umowy - tłumaczy Maciej Dutkiewicz. A zatem przebudowa stacji powinna zakończyć się w połowie 2015 roku. Projekt realizowany jest w systemie "Projektuj i buduj".

Całkowita wartość inwestycji to ok. 526 mln zł brutto.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Infrastruktura

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Łukasz Pastor 31 marca 2016

LCS Łuków: Prace potrwają nawet do połowy roku

Infrastruktura

LCS Łuków: Prace potrwają nawet do połowy roku

lp, Rynek Kolejowy 18 stycznia 2016

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Infrastruktura

Siedlczanie poczekają na tunel pod stacją kolejową

Łukasz Pastor 31 marca 2016

LCS Łuków: Prace potrwają nawet do połowy roku

Infrastruktura

LCS Łuków: Prace potrwają nawet do połowy roku

lp, Rynek Kolejowy 18 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5