NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rumunia chce kupić wodorowe zespoły trakcyjne za miliard euro

| Michał Szymajda 13.05.2022 1,1k

Rumunia chce kupić wodorowe zespoły trakcyjne za miliard euro
Wodorowy iLint na Trako 2021Fot. RK
Ministerstwo Transportu Rumunii poinformowało, że zamierza sfinansować zakup 12 zespołów trakcyjnych, dla których energia elektryczna będzie produkowana przez ogniwa wodorowe.
Jak podała strona internetowa clubferoviar.ro, pilotażowy projekt zakupu pociągów wodorowych został zatwierdzony przez Radę Techniczno-Gospodarczą Ministerstwa Transportu. Długoterminowy projekt ma prowadzić do zebrania doświadczeń z eksploatacją tego rodzaju paliwa. Jego koszt oszacowano wstępnie na 973 miliony euro, a w tej kwocie jest też 30-letnie utrzymanie pojazdów i budowa stacji zasilania wodorem.

– Na posiedzeniu Komitetu Techniczno-Ekonomicznego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury 29 kwietnia zatwierdziliśmy nabycie pierwszych wodorowych pociągów w Rumunii. Chcielibyśmy nabyć 12 160-miejscowych zespołów trakcyjnych (a więc najpewniej dwuwagonowych), instalację do zasilania wodorem oraz usługę utrzymania tych pojazdów przez dostawcę – powiedział Irinel Scrioșteanu, sekretarz stanu w rumuńskim Ministerstwie Transportu.

Planuje się, że pociągi będą kursować po niezelektryfikowanych liniach z Bukaresztu na lotnisko Otopeni, do miejscowości Titu i Săbăreni (co 30 minut), a także co godzinę do Pitești oraz do Targoviste (co godzinę). Na razie nie jest znany termin ogłoszenia przetargu na zeroemisyjne pojazdy. Najpewniej operatorem pojazdów będą państwowe koleje rumuńskie (CFR).

Jednym z producentów wodorowych zespołów trakcyjnych, które wielkością odpowiadałyby planowanemu zamówieniu, jest Alstom, który ma na swoim koncie zwycięstwo w przetargu na klasyczne ezt w Rumunii. Ale ostatnio taki pojazd pokazał także Siemens.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro 706

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro

Infrastruktura Metro w Charkowie – drugim największym mieście Ukrainy, znajdującym się na wschodzie kraju, blisko granicy z Rosją – przestało kursować 24 lutego. Lokalne władze przekonują, że konieczne jest rychłe wznowienie kursowania kolei podziemnej, by normalnie mogła funkcjonować gospodarka miasta. Ponowny start zapowiadany jest na 24 maja.


Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju 2,1k

Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju

Zintegrowany transport W poniedziałek, 23 maja, rozpoczną się pierwsze roboty budowlane na ul. Gagarina, związane z nową trasą tramwajową oraz kolektorem ściekowym. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w stronę Wisłostrady i do jednego w kierunku centrum – ruch będzie się odbywać po jednej jezdni. Zmiany będą także wprowadzone na skrzyżowaniu z ul. Czerniakowską.

WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5