Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rumuni zamawiają kolejne regionalne Coradie do ruchu… dalekobieżnego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
10-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rumuni zamawiają kolejne regionalne Coradie do ruchu… dalekobieżnego
Graf. Alstom
Koleje Rumuńskie zwiększają zamówienie w Alstomie. Do zamówienia podstawowego u producenta domówiono jeszcze 17 zespołów trakcyjnych. Łącznie CFR (Koleje Rumuńskie) będą miały 37 Coradii Stream.

Podstawową umowę na zakup 20 zespołów trakcyjnych Coradia Stream podpisano w Bukareszcie w marcu 2022. Wówczas zamówiono ich 20 i od razu zasugerowano, że możliwy będzie zakup kolejnych pojazdów tego typu w opcji. W drugiej połowie września klamka zapadła i zarząd CFR poinformował o zakończeniu negocjacji z Alstomem w sprawie produkcji kolejnych 17 pojazdów. Kontrakt zawiera też zapis o 15-letnim serwisie pojazdów pod okiem specjalistów z Alstomu. Cały kontrakt jest teraz wart 480 mln euro.

Pierwsza z Coradii ma być dostarczona z końcem 2023 roku, a komplet 37 pojazdów – do końca 2024 roku. Zakup jest możliwy dzięki unijnym środkom (program Jaspers) i finansowaniu państwa.

Coradie Stream dla Rumunów będą budowane z dość bogatym wyposażeniem – otrzymają m.in. wygodne fotele i liczne półki na bagaż, a także czytelną informację pasażerską. Będą miały precyzyjny system zliczania pasażerów oraz ETCS poziomu 2, pojadą z prędkością do 160 km/h. Koleje Rumuńskie będą je wykorzystywać do wykonywania połączeń kategorii Regional Express i InterRegio, czasami na bardzo dalekich trasach przez cały kraj, takich jak Bukareszt – Timiszoara, Bukareszt – Suczawa, Bukareszt – Arad czy Kluż – Jassy.



To budzi kontrowersje jeszcze większe niż użycie Flirtów Stadlera na bardzo długich trasach krajowych PKP Intercity (polskie pociągi także bazują na regionalnej platformie, jednak są dłuższe, mają równą podłogę, sporo miejsce siedzących kosztem przedsionków, zadbano w nich o przedział barowy). Coradie będą bowiem miały sporą liczbę dwuskrzydłowych drzwi, różne poziomy podłogi, nie można będzie ich skrócić ani rozszerzyć o wagon (będą 6-członowe), nie będzie w nich wagonu restauracyjnego. Nie będzie w nich przedziałów, a jedynie przestrzeń otwarta. Warto zaznaczyć, że Alstom buduje Coradie Stream także w wersji dalekobieżnej, dla Holendrów i Belgów. Przestrzeń w tych pociągach zaaranżowana jest jednak diametralnie inaczej, pomimo tego, że będą kursować na krótszych trasach.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Tabor i technika

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Alstom 16 czerwca 2025

Alstom zwiększa moce produkcyjne. Duże inwestycje we Francji

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Alstom dostarczy CLIP Intermodal kolejnych 5 Traxxów Universal

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

Zobacz również:

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Tabor i technika

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Alstom 16 czerwca 2025

Alstom zwiększa moce produkcyjne. Duże inwestycje we Francji

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Alstom dostarczy CLIP Intermodal kolejnych 5 Traxxów Universal

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij