Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rumuni zamawiają kolejne regionalne Coradie do ruchu… dalekobieżnego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rumuni zamawiają kolejne regionalne Coradie do ruchu… dalekobieżnego
Graf. Alstom
Koleje Rumuńskie zwiększają zamówienie w Alstomie. Do zamówienia podstawowego u producenta domówiono jeszcze 17 zespołów trakcyjnych. Łącznie CFR (Koleje Rumuńskie) będą miały 37 Coradii Stream.

Podstawową umowę na zakup 20 zespołów trakcyjnych Coradia Stream podpisano w Bukareszcie w marcu 2022. Wówczas zamówiono ich 20 i od razu zasugerowano, że możliwy będzie zakup kolejnych pojazdów tego typu w opcji. W drugiej połowie września klamka zapadła i zarząd CFR poinformował o zakończeniu negocjacji z Alstomem w sprawie produkcji kolejnych 17 pojazdów. Kontrakt zawiera też zapis o 15-letnim serwisie pojazdów pod okiem specjalistów z Alstomu. Cały kontrakt jest teraz wart 480 mln euro.

Pierwsza z Coradii ma być dostarczona z końcem 2023 roku, a komplet 37 pojazdów – do końca 2024 roku. Zakup jest możliwy dzięki unijnym środkom (program Jaspers) i finansowaniu państwa.

Coradie Stream dla Rumunów będą budowane z dość bogatym wyposażeniem – otrzymają m.in. wygodne fotele i liczne półki na bagaż, a także czytelną informację pasażerską. Będą miały precyzyjny system zliczania pasażerów oraz ETCS poziomu 2, pojadą z prędkością do 160 km/h. Koleje Rumuńskie będą je wykorzystywać do wykonywania połączeń kategorii Regional Express i InterRegio, czasami na bardzo dalekich trasach przez cały kraj, takich jak Bukareszt – Timiszoara, Bukareszt – Suczawa, Bukareszt – Arad czy Kluż – Jassy.



To budzi kontrowersje jeszcze większe niż użycie Flirtów Stadlera na bardzo długich trasach krajowych PKP Intercity (polskie pociągi także bazują na regionalnej platformie, jednak są dłuższe, mają równą podłogę, sporo miejsce siedzących kosztem przedsionków, zadbano w nich o przedział barowy). Coradie będą bowiem miały sporą liczbę dwuskrzydłowych drzwi, różne poziomy podłogi, nie można będzie ich skrócić ani rozszerzyć o wagon (będą 6-członowe), nie będzie w nich wagonu restauracyjnego. Nie będzie w nich przedziałów, a jedynie przestrzeń otwarta. Warto zaznaczyć, że Alstom buduje Coradie Stream także w wersji dalekobieżnej, dla Holendrów i Belgów. Przestrzeń w tych pociągach zaaranżowana jest jednak diametralnie inaczej, pomimo tego, że będą kursować na krótszych trasach.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5