Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Rudawa. Z nowego peronu do Krakowa i Katowic

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W sobotę podróżni pojadą z nowego peronu w Rudawie, nowymi torami na odcinku Krzeszowice – Zabierzów – informuje PKP PLK.

Od soboty 23 czerwca br., w Rudawie - podróżni będą mogli korzystać z nowego peronu przy torze nr 1 ( w obu kierunkach ). Zapewniono dogodne dojście. Zakończyła się również modernizacja toru nr 1 na odcinku Krzeszowice – Zabierzów. Pociągi będą kursowały po nowym torze a wykonawca przystąpi do kolejnej fazy robót przy torze nr 2.

Trwa modernizacja odcinków trasy E30 między Katowicami a Krakowem, w tym min. na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki. Wielobranżowa inwestycja, obejmuje tory, pero-ny, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdy kolejowo-drogowe i wiadukty. Ruch pociągów jest utrzymany jednotorowo. Do zakresu prac dostosowywana jest komunikacja kolejowa i drogowa.

Zmiany w komunikacji

Od 25 czerwca do 15 lipca br., ze względu na testy urządzeń sterowania ruchem kolejowym na zmodernizowanym odcinku Krzeszowice – Zabierzów, będą zmiany w kursowaniu pociągu Oświęcim – Kraków – Oświęcim. Podróżni pociągu Przewozów Regionalnych, odjeżdżającego z Oświęcimia o godz. 3.30 do Krakowa, przesiądą się w Krzeszowicach do autobusów komunikacji zastępczej. Jeden pojedzie bezpośrednio do Krakowa ( bez postojów na przystankach) a drugi zatrzyma się w Rudawie, Zabierzowie, Krakowie Mydlnikach Wapiennik, Krakowie Mydlnikach.

Komunikacja zastępcza będzie również na odcinku Kraków – Krzeszowice, za pociąg odjeżdżający z Krakowa o godz. 5.56 do Oświęcimia. W Krzeszowicach podróżni będą mogli przesiąść się do pociągu Przewozów Regionalnych, odjeżdżającego o godz. 6.49 i kontynu-ować jazdę w stronę Oświęcimia.

Zakończenie inwestycji na odcinku Krzeszowice - Kraków Mydlniki planowane jest pod koniec 2018 r. a zakończenie całej trasy Katowice – Kraków, w połowie 2020 r. Efektem modernizacji linii Kraków – Katowice będzie podniesienie prędkości pociągów do 160 km/h, skrócenie czasu podróży do ok. 1 godz. oraz zwiększenie komfortu obsługi podróżnych i poziomu bezpieczeństwa. Szacowana wartość projektu opiewa na ok. 2 mld zł - informuje PLK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5