NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Rozstrzyga się kwestia wymiany sieci trakcyjnej na linii nr 22

| Jakub Madrjas 05.08.2021 4k

Rozstrzyga się kwestia wymiany sieci trakcyjnej na linii nr 22
Roboty trakcyjne Strabag na magistrali kolejowej E59, odc. Wronki – Krzyżfot. Strabag/Youtube
Posuwa się do przodu kwestia wymiany sieci trakcyjnej na linii kolejowej nr 22. PKP PLK rozstrzygnęły jedno z postępowań, a w drugim udało się otworzyć oferty.
Inwestycje w infrastrukturę energetyczną na linii 22 prowadzone są etapami. W ubiegłym roku wymieniono wtedy sieć na odcinku Radzice – Drzewica oraz ogłoszono postępowanie na drugi etap prac, na odcinku Drzewica – Przysucha. Choć w styczniu, po otwarciu ofert, najkorzystniejsza byłą oferta Art in Energy z Koluszek, to po aukcji elektronicznej najtańszą propozycję miał Strabag (8,57 mln złotych brutto). I PKP PLK rozstrzygnęła teraz postępowanie na jego korzyść.

W kolejnym postępowaniu które rozpisała PKP PLK zakres prac jest już większy. Roboty obejmą fragment o łącznej długości ok. 40 km; będą one prowadzone nad jednym torem na odcinkach: Przysucha – Wolanów, Radom Krychnowice – Radom oraz na stacjach: Radzice, Przysucha i Radom Krychnowice. Niedawno otwarto oferty w tym postępowaniu. Wpłynęło 11 propozycji, na kwotę od 36 mln zł brutto (Trakcja System i Trakc Tec Construction) do 78 mln zł (Budimex). 

– Fazowanie (podział na etapy) prac związanych z wymianą sieci trakcyjnej na linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom pozwala na utrzymanie sprawnych połączeń między Radomiem a Centralną Magistralą Kolejową, Koluszkami i Łodzią – wyjaśnia rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Po zakończeniu wszystkich prac prędkość maksymalna dla pociągów elektrycznych na kolejnym odcinku trasy Łódź/Koluszki – Radom ma wzrosnąć do 120 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5