Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 22: Kolejny przetarg na wymianę sieci

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-05-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 22: Kolejny przetarg na wymianę sieci
fot. PKP PLKZdjęcie ilustracyjne
PKP PLK stopniowo poprawiają stan infrastruktury na linii łączącej województwo łódzkie z południowym Mazowszem. Spółka poszukuje wykonawcy nowej sieci trakcyjnej na kolejnym odcinku. Sieć nie była tam wymieniana od czasu elektryfikacji linii w połowie lat 70. ubiegłego wieku.

Ogłoszone przez zarządcę infrastruktury postępowanie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie kompleksowej wymiany sieci trakcyjnej nad torami o łącznej długości ok. 40 km. Prace będą prowadzone nad jednym torem na odcinkach: Przysucha – Wolanów, Radom Krychnowice – Radom oraz na stacjach: Radzice, Przysucha i Radom Krychnowice. Dla odcinka Drzewica – Przysucha osobny przetarg ogłoszono jeszcze w ubiegłym roku. Po zakończeniu prac prędkość maksymalna dla pociągów elektrycznych na kolejnym odcinku trasy Łódź/Koluszki – Radom wzrośnie do 120 km/h.

Jak informują PKP PLK, zakładany koszt robót wynosi ok. 46 mln zł. Właśnie cena będzie jedynym kryterium wyboru wykonawcy. Oferty w przetargu można składać do 16 czerwca. Oferenci będą związani propozycjami przez 3 miesiące od tej daty.

Rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec informuje, że wymiana sieci trakcyjnej na pierwszym, ok. 10-kilometrowym odcinku Drzewica – Przysucha jest planowana w terminie od sierpnia do października bieżącego roku. Pozostałe prace będą wykonywane stopniowo w latach 2022-2023. – Fazowanie (podział na etapy) prac związanych z wymianą sieci trakcyjnej na linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom pozwala na utrzymanie sprawnych połączeń między Radomiem a Centralną Magistralą Kolejową, Koluszkami i Łodzią – wyjaśnia nasz rozmówca.

Jak dodaje, w najbliższych latach zarządca infrastruktury zamierza kontynuować „prace związane z podnoszeniem komfortu podróży dla pasażerów na linii Tomaszów Mazowiecki – Radom”. Nie podaje jednak szczegółów tych zamierzeń. Dotychczas wyremontowano stacje i przystanki: Brzustów, Antoninów, Dęba Opoczyńska i Radzice. PKP PLK poprawiły warunki obsługi pasażerów także w Tomaszowie Mazowieckim. Między Tomaszowem a Radomiem przeprowadzono też prace torowe.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5