Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rozproszone systemy automatyki i sterowania w pojazdach szynowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-07-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
informacja prasowa Wago Elwag

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rozproszone systemy automatyki i sterowania w pojazdach szynowych
fot. Wago ElwagNorma EN 45545
Kiedyś pojazdy szynowe były wyposażone w proste urządzenia do zadawania prędkości, hamowania i oświetlenia. Później dodano urządzenia rejestrujące drogę, czas przejazdu i prędkość. Dziś rozbudowane systemy sterowania w pojazdach muszą obsługiwać dużą liczbę sygnałów dwustanowych i analogowych zbieranych z napędów, systemów diagnostycznych czy wspomagających.

Sygnały zbierane są z rozproszonych obszarów, często znacznie oddalonych od nadrzędnego sterownika. Aby połączyć główną szafę sterowniczą z urządzeniami wykonawczymi, potrzebna jest duża ilość przewodów, rozprowadzonych w wydzielonych kanałach i duktach na całej długości pojazdu. To nie tylko strata miejsca i zwiększenie wagi pojazdu, ale również wzrost kosztów oprzewodowania i tym samym całej inwestycji.

Można to jednak zrobić inaczej, zbierając sygnały lokalnie, z wydzielonych członów pojazdu, a następnie przesyłać je po magistrali komunikacyjnej, np. ETHERNET czy CAN do sterownika centralnego. Stworzenie tego rodzaju wysp pozwala lokalnie sterować systemami diagnostyki i mniejszymi systemami wspomagającymi pracę pojazdu.

Wyspy CAN WAGO
Rozwiązania oparte na komponentach WAGO z powodzeniem zostały już wdrożone w taborze tramwajowym i kolejowym. Centralnym punktem wyspy jest interfejs WAGO z rodziny XTR, spełniający wymagania normy taborowej (EN 50155) i palnościowej (EN 45545). Wyspy rozmieszczone są np. na członach pojazdu według wymogów sieci ETHERNET lub CAN, albo w obrębie jednego lub kilku systemów pojazdu. Sygnały dwustanowe zbierane są lokalnie, a dodatkowo modularność systemu WAGO pozwala na skonfigurowanie sygnałów analogowych.

Poza tym po dołożenie gateway CAN, RS-232/RS-485 możliwa jest komunikacja z innymi sieciami lub systemami, które nie posiadają otwartego protokołu komunikacyjnego. System 750 XTR bez problemów współpracuje z najpopularniejszymi sterownikami na rynku transportu szynowego.

Zastosowanie wysp z interfejsem XTR zwiększa szybkość i ilość przesyłanych oraz przetwarzanych danych. Daje również możliwość łatwej rozbudowy o kolejne funkcjonalności. Co ważne, zdecydowanie upraszcza to oprzewodowanie oraz poprawia przejrzystość i niezawodność całego układu.

WAGO-I/O-SYSTEM 750 XTR w konfiguracji wysp CAN został sprawdzony i działa już w blisko 200 zmodernizowanych i nowych pojazdach w Polsce.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

Posyłki kolejowymi kuryerkami. Historia polskich wagonów pocztowych

Infrastruktura

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

Posyłki kolejowymi kuryerkami. Historia polskich wagonów pocztowych

Infrastruktura

To nie jest kraj dla nowych inwestycji w kolej

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5