NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Rozpoczęła się budowa łącznicy z CMK od strony Kielc w Czarncy

| inf. pras. 02.07.2018 5,9k

Rozpoczęła się budowa łącznicy z CMK od strony Kielc w Czarncy
Fot. ZUE
Rozpoczęła się budowa łącznicy z CMK od strony Kielc w Czarncy
Rozpoczęła się budowa łącznicy z CMK od strony Kielc w Czarncy
Rozpoczęła się budowa łącznicy z CMK od strony Kielc w Czarncy
O około pół godziny krócej ma trwać podróż z Kielc do Warszawy przez Centralną Magistralę Kolejową. Rozpoczęła się budowa łącznicy z Czarncy do stacji Włoszczowa Północ. Wartość inwestycji to ponad 40 mln zł.
Od grudnia 2019 r. świętokrzyska łącznica (linia nr 582) skróci czas przejazdu z Kielc do Warszawy do ok. 2 h 20 min i poprawi skomunikowanie województwa z innymi regionami kraju. Będzie to dobry szlak w stronę Łodzi i oferta szybkich, bezpośrednich połączeń na północ kraju – pisze PKP PLK.

Na szlaku Włoszczowa – Czarnca – Żelisławice (linia nr 61) trwa wymiana jednego toru. Zabudowano dwa rozjazdy dostarczone na plac budowy w blokach. Umożliwiają one sprawne połączenia istniejących linii z planowaną do budowy nową łącznicą. Przebudowana zostanie też sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Od 11 lipca br. roboty obejmą drugi tor. Wykonywane prace są częścią inwestycji – budowy ponad 3 km linii z Czarncy do stacji Włoszczowa Północ. Roboty zostały uwzględnione w czerwcowej korekcie rozkładu jazdy.

Nowa linia łącząca stację Włoszczowa Północ z Czarncą będzie ok. 3,2-kilometrową zelektryfikowaną linią jednotorową. Odcinek zostanie przystosowany do ruchu dwukierunkowego do prędkości 100 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych. W ramach inwestycji zabudowane zostaną tory, sieć trakcyjna i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które pozwolą na sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Zakończenie robót zaplanowano na 2019 r. Zadanie pn. „Budowa linii kolejowej nr 582 Czarnca – Włoszczowa Północ” jest realizowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Wartość projektu to ok. 42,8 mln zł, w tym dofinansowanie UE wynosi ponad 36 mln zł – informuje PLK.

Wykonawcą prac jest ZUE, a jak już informowaliśmy, wagony systemu Switcher firmy KZN Bieżanów dostarczyły bloki rozjazdów Rz60E1-1200-1:18,5 na budowę łącznicy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5