Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Powstanie nowa łącznica w Lublinie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Jak zapowiada PKP Polskie Linie Kolejowe, wybudowana zostanie łącznica między liniami nr 7 i 68. Powstanie ona głównie dla obsługi ruchu towarowego. Prace wykonane będą w trakcie przebudowy odcinka linii nr 7.

Dokończą prace między Dęblinem a Lublinem

Po dłuższym okresie przerwy, w mijającym miesiącu ruszyły prace między Dęblinem a Lublinem. Na pozostawiony przez firmę Astaldi plac budowy wejdą spółki Budimex (odcinek Dęblin – Nałęczów) i Trac Tec Construction (Nałęczów – Lublin). Jak zapowiada PKP PLK, od września tego roku linia ma być przejezdna. Prace mają zakończyć się za niespełna 2 lata. Więcej można przeczytać tutaj.

Koncepcja nowej łącznicy

Zakres inwestycji zostanie rozszerzony o budowę łącznicy między linią nr 7 Warszawa Wschodnia – Dorohusk a linią nr 68 Lublin – Przeworsk. – W ramach dokończenia modernizacji odcinka Dęblin – Lublin PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują jednotorową łącznicę o długości ok. pół kilometra pomiędzy linią kolejową nr 7 a linią kolejową nr 68. Tory zostaną ułożone na zachowanym, dawnym nasypie kolejowym zlokalizowanym na gruncie należącym do PKP S.A. Nad torem zawieszona zostanie sieć trakcyjna. Prędkość z jaką pociągi pojadą po łącznicy wyniesie 60 km/h. Dzięki inwestycji PLK pociągi towarowe nie będą wjeżdżały na stację Lublin. Będą również lepsze możliwości obsługi ruchu pasażerskiego – informuje „Rynek Kolejowy” Magdalena Janus z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Pomysł sprzed lat

O propozycji budowy nowej, krótkiej linii kolejowej, wpisującej się w tzw. Magistralę Wschodnią, „Rynek Kolejowy” napisał już w 2016 r., w kontekście modernizacji wraz z elektryfikacją linii nr 68. Inwestycja jednak nie zakładała przygotowanie łącznicy.

Powstanie krótkiego odcinka sieci kolejowej w Lublinie było również tematem kampanii samorządowej. Przedsięwzięcie to było promowane przez Zjednoczoną Prawicę w kontekście budowy kolei metropolitarnej, o czym więcej można przeczytać tutaj.

Fotografie przedstawiają teren kolejowy, głównie nasyp, między liniami 7 a 68. Zostały wykonane w styczniu 2019 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5