NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rozpoczął się remont linii od Bytomia do Gliwic i od Mysłowic do Sosnowca

| Michał Szymajda 17.06.2020 4,6k

Rozpoczął się remont linii od Bytomia do Gliwic i od Mysłowic do Sosnowca
Na liniach kolejowych z Bytomia do Zabrza Biskupic i Maciejowa Północnego oraz z Mysłowic Brzezinki w stronę Dąbrowy Górniczej Ząbkowic wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Wartość inwestycji to ponad 250 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe w styczniu 2019 roku podpisały z firmą PORR umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Zabrze Biskupice, linii nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice – Maciejów Północny (tuż przed Gliwicami) oraz linii nr 180 na odcinku posterunek Dorota (Sosnowiec) – Mysłowice Brzezinka. Po wykonaniu prac pociągi pojadą szybciej, z prędkością do 100 km/h. Zwiększy się również przepustowość linii.

Po zakończeniu okresu projektowego wykonawca rozpoczął roboty na szlaku Bytom – Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice. W pierwszym etapie prowadzony jest demontaż sieci na jednym z dwóch torów. Do wymiany jest 41 km torów i sieci trakcyjnej oraz 32 rozjazdy, co zapewni sprawniejszy przejazd pociągów. Zaplanowano odnowę 35 obiektów inżynieryjnych, to m.in. wiadukty w Zabrzu przy ul. Mikulczyckiej, Grunwaldzkiej, Wolności oraz w Sosnowcu przy ul. Skwerowej. Na stacji Zabrze Biskupice oraz w Maciejowie Północnym wyremontowane będą nastawnie. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa, m.in. na przejeździe w Zabrzu przy ul. Ziemskiej, gdzie zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Dzięki zastosowaniu torów bezstykowych i ekranów akustycznych ograniczone będzie oddziaływanie kolei na otoczenie. Prace torowe przewidziano również na stacji Bytom Bobrek.

Warta uwagi jest szczególnie inwestycja pomiędzy Bytomiem a Zabrzem i Maciejowem Północnym (Gliwicami). Podniesienie parametrów na szlaku może się przyczynić nie tylko do polepszenia warunków prowadzenia ruchu towarowego, ale także do reaktywacji połączeń kolejowych między dwoma dużymi miastami Górnego Ślaska, gdzie obecnie ich brakuje: Gliwicami i Bytomiem. Do tego potrzebna jest jednak wola samorządów i marszałka.

Wartość inwestycji to ponad 250 mln zł. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowane jest w połowie 2022 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5