Partnerzy serwisu:
Pasażer

Rozkład jazdy pociągów z Warszawy do Olsztyna wraca do stanu sprzed kilku lat

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Rozkład jazdy pociągów z Warszawy do Olsztyna wraca do stanu sprzed kilku lat
fot. MSPeron stacji Olsztyn Zachodni
Kończy się trwający od dwóch lat remont linii kolejowej 216 z Działdowa do Olsztyna. Nieco szybciej pojadą dzięki temu pociągi PKP Intercity z Warszawy do Olsztyna.

Pociągi wróciły na całą linię 216 od grudnia 2019. Wówczas na linii udało się uzyskać przejezdność, pomimo niezakończenia wszystkich wartych 260 milionów złotych prac i część pociągów z Warszawy do Olsztyna przestała korzystać z objazdu przez Iławę i Ostródę. Ponad pół roku później, w czerwcu 2019 rozkład jazdy pociągów kursujących po linii 216 wciąż daleki był od ideału i był dłuższy niż przed modernizacją.

Teraz najszybszy pociąg IC Sienkiewicz z Olsztyna do Warszawy Centralnej przejeżdża ten dystans w czasie 2:31, a najszybszy IC Skarbek z Warszawy Centralnej do Olsztyna: w 2:37. Od nowego rozkładu jazdy czas przejazdu ze stolicy Warmii i Mazur do Warszawy nie zmieni się (rekordzistą będzie IC Kolberg), natomiast najszybszy pociąg z Warszawy Centralnej do Olsztyna pojedzie w 2:27. To szybciej zaledwie o 3 minuty w stosunku do pociągów, które kursowały np. w rozkładzie jazdy 2015/2016.

Od grudnia czas przejazdu na trasie Działdowo – Olsztyn, a w efekcie także na trasie Warszawa – Olsztyn, skróci się dodatkowo od kilku do kilkunastu minut. Postępuje certyfikacja linii, dzięki czemu pociągi przyspieszą do 140 km/h między Działdowem a Nidzicą – wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK i dodaje, że z taką prędkością Flirty PKP Intercity będą mogły pojechać już od 13 grudnia. Co jest przyczyną tego, że zyski czasowe po wykonaniu modernizacji linii 216 są niewielkie?

Ze względu na długie umowy przyłączeniowe z zewnętrznym operatorem energetycznym, na linii są jeszcze 4 punktowe ograniczenia prędkości do 20 km/h. PLK negocjują umowy z innymi operatorami, by jak najszybciej uruchomić urządzenia i usunąć ograniczenia – mówi Martyn Janduła i dodaje, że na czas przejazdu wpływa także liczba przyjętych przez przewoźników postojów i ich długość.

Prawdopodobnie czas jazdy uda się skrócić po zakończeniu tych prac jeszcze o kilka minut. Na osiągnięcie czasu przejazdu z centrum Warszawy do Olsztyna równego dwóm godzinom, o których mówił rzecznik w czerwcu, nie ma raczej szans. Teoretycznie byłoby to możliwe, gdyby wykorzystać możliwość przejazdu po znacznym odcinku z Warszawy do Działdowa z prędkością 200 km/h i przy ograniczeniu postojów do Działdowa i Nidzicy (tak kursował w latach 90. Ex. Kormoran). W tym celu trzeba by jednak wykorzystać pojazdy Pendolino, które obecnie przypisane są do innych tras.

Polskie Linie Kolejowe przypominają o innych korzyściach z przebudowy linii 216. Po zabudowie nowych urządzeń sterowania ruchem ma poprawić się przepustowość jednotorowej linii oraz jej bezpieczeństwo. Powstało 47 nowoczesnych, znacznie bezpieczniejszych przejazdów kolejowo-drogowych. Na kilkunastu stacjach i przystankach diametralnie poprawiła się obsługa dzięki podwyższeniu peronów, budowie zadaszenia czy przystosowaniu ich do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5