NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Rower w PKP Intercity w czasie pandemii?

| Michał Szymajda 11.05.2020 25

Rower w PKP Intercity w czasie pandemii?
Fot. ms, rynek-kolejowy
Jak co roku, w okresie wiosennym i letnim rowerzyści rozglądają się za możliwością przewozu jednośladów na krótsze i dłuższe dystanse pociągami PKP Intercity. Formalnie nie jest to zabronione w okresie trwającej pandemii, jednak rowerzyści mogą napotkać utrudnienia.
Krótsze zestawienia pociągów PKP Intercity i wykluczenie z rozkładu jazdy wielu składów, wpłynęły na możliwość przewozu jednośladów. Wagony te, z uwagi na mniejszą liczbę miejsc do siedzenia, były wyłączane z pociągów w pierwszej kolejności. M.in. dlatego, że rządowe zarządzenia skłaniają PKP Intercity do zestawiania pociągów z większą liczbą miejsc siedzących (można zajmować co drugie z nich). W marcu i kwietniu, z uwagi na kryzys epidemiologiczny, zapotrzebowanie na przewóz rowerów i tak było bliskie zeru.

Polepszenie sytuacji chorobowej i dobra pogoda sprawiają jednak, że Polacy zastanawiają się nad możliwością zabrania roweru do pociągu PKP Intercity. Nasz czytelnik próbował przewieźć rower z Poznania do Trójmiasta.

– W tej chwili większość pociągów wagonowych nie prowadzi jednak takich wagonów. (…) Obecnie "Bałtyk" jest na trzech wagonach, „Lednica” zawieszona, natomiast pociąg przed 9 rano również nie prowadzi wagonów rowerowych – opisuje problem z przewozem jednośladu pan Michał.

– Stopniowo przywracamy wagony do przewozu rowerów w składach, w których były one wcześniej niedostępne. Z wagonów tego typu mogą już ponownie skorzystać m.in. pasażerowie pociągów IC Wyspiański z Wrocławia do Przemyśla oraz IC Gałczyński z Warszawy do Szczecina. W najbliższych dniach będą z nich mogli skorzystać także pasażerowie połączeń kursujących na trasie Wrocław – Poznań – Trójmiasto – napisało biuro prasowe PKP Intercity.

Problemy z przewozem rowerów występują niestety także tam, gdzie spółka operuje elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Choć w Dartach i Flirtach jest 6 miejsc do przewozu rowerów, kupno biletów na ich przewóz może sprawiać problem. Nasza próba kupna biletów na jednoślady na kurs tam i z powrotem z Warszawy do Olsztyna spełzła na niczym, ponieważ system odrzucał próby sprzedaży takiego biletu, pomimo tego, że jak się okazało, nikt w pociągu nie przewoził rowerów a w pociągu pozostało mnóstwo dostępnych miejsc siedzących. W tej sytuacji bilet na przewóz roweru należy kupić w pociągu, przedstawiając drużynie konduktorskiej problem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44649)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44649)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5