Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rośnie standard obsługi podróżnych na ponad 2 tys. stacji kolejowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
31-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rośnie standard obsługi podróżnych na ponad 2 tys. stacji kolejowych
Rośnie standard obsługi podróżnych na stacjach i przystankach kolejowych w całej Polsce. Zarządca infrastruktury remontuje perony i przejścia, montuje stojaki rowerowe, poprawia oznakowanie, a nowe standardy utrzymania czystości zapewniają podróżnym coraz wyższy komfort. Wszystkie stacje dostosowywane są do potrzeb osób niepełnosprawnych.


Na ponad 400 stacjach montowane są wiaty i ławki, oznakowanie wymieniane jest na bardziej czytelne, prowadzone są drobne remonty, trwa montaż stojaków rowerowych. Efektem są funkcjonalne oraz przyjazne pasażerom stacje i przystanki, zapewniające odpowiedni standard obsługi. Przykładem tych działań są województwa pomorskie i zachodniopomorskie. Na Pomorzu wzdłuż wybranych linii kolejowych zamontowane zostaną stojaki na rowery. Na nowych peronach pasażerowie będą mieć do dyspozycji wiaty przystankowe, małą architekturę, oznakowanie stałe, czy gabloty na rozkłady jazdy. Podobne działania realizowane są w Zachodniopomorskiem. Na wielu stacjach pasażerowie już korzystają z nowych ławek i wiat peronowych. Wszystkie prace
w tych regionach zakończą się we wrześniu tego roku.

Oprócz właściwego utrzymania infrastruktury pasażerskiej, stacje i przystanki w miejscowościach turystycznych zostały od 1 lipca tego roku dodatkowo objęte „Akcją Wakacje”. W wytypowanych miejscowościach, w których w okresie wakacyjnym rośnie liczba podróżnych, zwiększono ilość i częstotliwość kontroli czystości. Dzieje się tak między innymi na stacjach na Pomorzu, np. Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Lębork, Rumia, Międzyzdroje, Świnoujście, Szczecin Główny, Szczecin Port Centralny.

Od 1 lipca 2014 r. na peronach, stacjach i dworcach zarządzanych przez Polskie Linie Kolejowe oraz PKP SA wprowadzono nowe standardy zarządzania czystością. Obie spółki wspólnie realizują projekt, którego głównym założeniem było określenie żądanego standardu czystości oraz egzekwowanie  jakości wykonywanej usługi. Dzięki wspólnej umowie, podpisanej z kilkudziesięcioma firmami, dbają one o czystość w 2700 lokalizacjach według tego samego standardu, niezależnie od tego, czy chodzi o peron, przejście, czy dworzec oraz od tego kto zarządza danym obiektem. W ramach codziennych działań firmy usuwają też notorycznie pojawiające się graffiti, czy nalepki z różnych miejsc na stacjach. Pielęgnowane są także obszary zielone.

Celem działań PKP Polskich Linii Kolejowych jest nie tylko modernizowanie linii kolejowych oraz ich właściwe utrzymanie. Remonty stacji i przystanków, ich właściwe oznakowanie, czy utrzymanie w czystości pozwala oferować podróżnym kompleksową usługę na coraz wyższym poziomie. To podróż pociągiem w odpowiednich warunkach od momentu wejścia na stację, czy dworzec, aż do jej celu.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5