Partnerzy serwisu:

Rosja ponownie zbliża się ku kolejowej współpracy z Chinami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-05-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RŻD/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Rosja ponownie zbliża się ku kolejowej współpracy z Chinami
Przedstawiciele rządów oraz przedsiębiorstw kolejowych Rosji i Chin podpisali porozumienie dotyczące współpracy w dziedzinie budowy i nowych technologii w kolejach dużych prędkości. Porozumienie obejmie działania związane z powstawaniem linii kdp z Moskwy do Kazania.

Memorandum o współpracy zostało podpisane przez ministra transportu Rosji Maksima Sokołowa, prezydenta Kolei Rosyjskich Władimira Jakunina, szefa Kolei Chińskich Shenga Guangji oraz szefa Komisji Państwowej Komisji Rozwoju i Reform Chińskiej Republiki Ludowej Xu Shaoshi.

Chcą doświadczenia Chińczyków

Bezpośrednim celem podpisanego dokumentu jest promowanie współpracy między chińskimi i rosyjskimi przedsiębiorstwami w obszarze budowy linii Moskwa - Kazań - ważnego etapu większego projektu, polegającego na połączeniu stolicy Rosji z Pekinem. Porozumienie zakłada wspólne działania na płaszczyźnie projektowania, doradztwa, produkcji i dostaw elementów wyposażenia linii, samej budowy, a także m. in. finansowania. Współpraca ma również obejmować wykorzystanie chińskich technologii w produkcji taboru oraz doświadczenia Chińczyków w prowadzeniu przewozów.

Wśród założeń porozumienia, znalazł się także punkt dotyczący wzajemnych konsultacji obejmujących rozwiązania prawne, a także m. in. model finansowania budowy linii Moskwa - Kazań. Dokument zakłada również utworzenie specjalnego podmiotu, który zajmie się wdrażaniem projektu stworzenia linii w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Wcześniejsze rozmowy bezowocne

To ponowny zwrot ku Chinom w polityce rozwoju sieci kolei dużych prędkości na terenie Rosji. Rozmowy ze stroną chińską były już wcześniej prowadzone. Strony nie były jednak w stanie porozumieć się co do ogólnych zasad współpracy. Rosjanie oczekiwali transferu wiedzy i udziału w pracach, zaś Chińczycy proponowali zbudowanie niezbędnej infrastruktury i dostarczenie wytworzonych w Chinach pociągów. – To nie jest korzystne rozwiązanie dla nas. Chcemy zdywersyfikować naszą gospodarkę i pozyskać nowe rozwiązania techniczne – mówił rok temu szef RŻD Władimir Jakunin. Chińczycy nie chcieli się na to zgodzić, dlatego ówczesne rozmowy o współpracy zostały zaniechane. Teraz niemal pewne jest, że Rosja w rozwoju sieci kolei dużych prędkości oprze się na doświadczeniu Wschodu, a nie Zachodu.

Długość linii dużych prędkości Moskwa - Kazań ma wynosić ok. 770 km. Linia będzie wiodła przez terytorium siedmiu regionów i – jak podaje RŻD – będzie w zasięgu 25 mln osób. W ramach projektu przewidywana jest budowa 15 stacji i przystanków, w tym w Moskwie, Włodzimierzu, Niżnym Nowogrodzie, Czeboksarach oraz w Kazaniu. Czas podróży z Moskwy do Kazania wyniesie 3,5 godziny. Liczba przewiezionych pasażerów w pierwszych latach funkcjonowania linii jest szacowana na 10,5 mln osób rocznie.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5