NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Nawet 16 par pociągów IC do Radomia w 2028 roku

| Michał Szymajda 10.05.2021 5,5k

Nawet 16 par pociągów IC do Radomia w 2028 roku
Flirt PKP Intercity w Czachówkufot. MS, Rynek Kolejowy
Kończący się remont linii kolejowej nr 8 na odcinku od stolicy do Radomia skłania do myślenia o poprawie oferty kolejowej do tego drugiego miasta. Na prośbę posła Konrada Frysztaka resort infrastruktury przedstawił plany dla Radomia, które są jednak dość odległe.
– Zgodnie z aktualnym Planem Transportowym ministra właściwego do spraw transportu, osiągnięcie częstotliwości 1-godzinnej (16 par połączeń w dobie) na poszczególnych odcinkach linii kolejowej nr 8 przewidywane jest w horyzoncie rozkładu jazdy pociągów 2028/2029 – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Docelowy układ połączeń ma zakładać uruchamianie 3 linii komunikacyjnych w częstotliwości 4-godzinnej, każda na pełnym ciągu Warszawa – Radom – Kielce – Kraków oraz jednej linii komunikacyjnej w częstotliwości 4-godzinnej na ciągu Warszawa – Radom – Sandomierz – Przemyśl, skoordynowanej na stacji Radom z linią w przebiegu Lublin – Radom – Kielce – Kraków.

Co ciekawe, największy problem we wdrożeniu takiej oferty resort widzi w rozpoczętej już modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego, „w szczególności z okresem zamknięcia linii średnicowej dalekobieżnej, w którym to przepustowość linii kolejowych w Warszawie i okolicy ulegnie znacznemu ograniczeniu”.

Ministerstwo już teraz poinformowało jaki tabor przejedzie przez Radom. Będą to głównie ezt Dart i Flirt, a także modernizowane ED74. Oprócz tego przez Radom pojadą klasyczne wagony ciągnięte przez lokomotywy EP09 i EU160 (wskazano również obsługę linii elektrowozami EP08, jednak przyszłość tych lokomotyw w PKP Intercity jest wątpliwa). Przez Radom mają pojechać także „składy piętrowe typu Push-Pull”, których zakup przewoźnik dopiero planuje.

Plan na obsługę Radomia wcześniej przedstawiły już Koleje Mazowieckie. Można o tym przeczytać tutaj.

Przypomnijmy, że PKP PLK wciąż zapowiada koniec podstawowych prac na linii 8 z Warszawy do Radomia na połowę czerwca. Pociągi Kolei Mazowieckich bez przesiadek na komunikację zastępczą już zaplanowano w rozkładzie jazdy. Na razie dojeżdżają one do stacji Bartodzieje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1063)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1063)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5