Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nawet 16 par pociągów IC do Radomia w 2028 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nawet 16 par pociągów IC do Radomia w 2028 roku
fot. MS, Rynek KolejowyFlirt PKP Intercity w Czachówku
Kończący się remont linii kolejowej nr 8 na odcinku od stolicy do Radomia skłania do myślenia o poprawie oferty kolejowej do tego drugiego miasta. Na prośbę posła Konrada Frysztaka resort infrastruktury przedstawił plany dla Radomia, które są jednak dość odległe.

– Zgodnie z aktualnym Planem Transportowym ministra właściwego do spraw transportu, osiągnięcie częstotliwości 1-godzinnej (16 par połączeń w dobie) na poszczególnych odcinkach linii kolejowej nr 8 przewidywane jest w horyzoncie rozkładu jazdy pociągów 2028/2029 – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Docelowy układ połączeń ma zakładać uruchamianie 3 linii komunikacyjnych w częstotliwości 4-godzinnej, każda na pełnym ciągu Warszawa – Radom – Kielce – Kraków oraz jednej linii komunikacyjnej w częstotliwości 4-godzinnej na ciągu Warszawa – Radom – Sandomierz – Przemyśl, skoordynowanej na stacji Radom z linią w przebiegu Lublin – Radom – Kielce – Kraków.

Co ciekawe, największy problem we wdrożeniu takiej oferty resort widzi w rozpoczętej już modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego, „w szczególności z okresem zamknięcia linii średnicowej dalekobieżnej, w którym to przepustowość linii kolejowych w Warszawie i okolicy ulegnie znacznemu ograniczeniu”.

Ministerstwo już teraz poinformowało jaki tabor przejedzie przez Radom. Będą to głównie ezt Dart i Flirt, a także modernizowane ED74. Oprócz tego przez Radom pojadą klasyczne wagony ciągnięte przez lokomotywy EP09 i EU160 (wskazano również obsługę linii elektrowozami EP08, jednak przyszłość tych lokomotyw w PKP Intercity jest wątpliwa). Przez Radom mają pojechać także „składy piętrowe typu Push-Pull”, których zakup przewoźnik dopiero planuje.

Plan na obsługę Radomia wcześniej przedstawiły już Koleje Mazowieckie. Można o tym przeczytać tutaj.

Przypomnijmy, że PKP PLK wciąż zapowiada koniec podstawowych prac na linii 8 z Warszawy do Radomia na połowę czerwca. Pociągi Kolei Mazowieckich bez przesiadek na komunikację zastępczą już zaplanowano w rozkładzie jazdy. Na razie dojeżdżają one do stacji Bartodzieje.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5