NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne

| Przemysław Farsewicz 01.08.2021 1,6k

Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne
fot. Alstom
Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne
Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne
Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne
Renfe podpisało z Alstom umowę na 152 pojemne składy aglomeracyjne
Hiszpański przewoźnik rozpoczął realizację największego w historii kraju projektu wymiany taboru. Teraz przyszedł czas na kolejną umowę w ramach zamówienia na 211 nowych składów. Pierwszą otrzymał Stadler na 59 pociągów. Teraz kontrakt otrzymał Alstom na 152 składy. Mają one wzmocnić przewozy metropolitalne.
Prezesi Renfe i hiszpańskiego oddziału Alstomu w Hiszpanii, Isaías Táboas i Leopoldo Maestu, podpisali pod koniec lipca umowę na produkcję nowego taboru. Producent otrzymał kontrakt na 152 jednostki wysokiej pojemności o wartości około 1,45 mld euro. Umowa obejmuje dostawę części zamiennych i utrzymanie w okresie 15 lat. To druga część wielkiego zamówienia na łącznie 211 jednostek, które wspólnie do Hiszpanii dostarczą zarówno Stadler jak i Alstom.

Pojemność nawet 900 pasażerów

Alstom wyprodukuje 152 pociągi o długości 100 metrów przeznaczonych do obsługi połączeń metropolitalnych Cercanías. Składy pomieszczą aż 900 pasażerów częściowo na jednym, częściowo na dwóch pokładach. Oznacza to wzrost zdolności przewozowej w porównaniu z obecną flotą pociągów Civia (wyprodukowanych przez CAF-a i Siemensa) o 20 proc. Ponadto, jak podkreśla Renfe, dzięki zaawansowanym rozwiązaniom w konstrukcji pociągu, którą producent wyposaży w minimum 10 drzwi i duże przedsionki, zminimalizowany zostanie czas wsiadania i wysiadania pasażerów. Alstom dostarczy składy z nowej platformy X’Trapolis. Wyposażone zostaną m.in. w Wi-Fi i specjalną przestrzeń dla rowerów.

Produkcja składów ma zostać powierzona fabryce Alstom w Santa Perpètua de Mogoda o powierzchni 360 000 m2, która jest największa na Półwyspie Iberyjskim. Obecnie zatrudnia około tysiąca pracowników i jest w stanie wyprodukować w sposób kompleksowy (od fazy projektowania do ostatecznej dostawy do klienta) wszelkiego rodzaju pociągi (tramwaje, metro, składy podmiejskie i regionalne), do projektów krajowych i międzynarodowych. W tej fabryce zostały wyprodukowane wszystkie pociągi Alstom, które jeżdżą po Hiszpanii.

Opcja na dodatkowe pociągi

Jak podaje przewoźnik Renfe, celem całej operacji jest odmłodzenie floty w celu zmaksymalizowania zdolności transportowej w dużych aglomeracjach, gdzie występują już problemy z przepustowością. Za przykład podawane są tunel Sol oraz tunel Recoletos w obszarze metropolitalnym Madrytu.

Pierwszą część dużego zamówienia realizuje Stadler. Umowę na zakup podpisano w połowie lipca. Producent otrzymał kontrakt na 59 jednostek wysokiej pojemności o wartości około miliarda euro. Przetarg obejmuje możliwość opcji zakupu do 120 dodatkowych pociągów – również w dwóch partiach (96 po 100 m długości i 24 po 200 m długości) oraz ich utrzymania przez 15 lat.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Alstom (550)
Renfe (58)

Więcej z regionu:

Polska (45795)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Alstom (550)
Renfe (58)

Wiecej z regionu:

Polska (45795)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5