NUMER 10/2019
NUMER 10/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trzy dekady zmian na kolei
szukaj
Śledź nas:

Remtrak zajmie się naprawą wagonów na dużą skalę. Naprawi też lokomotywy [wideo]

| Michał Szymajda 13.09.2019 91

13 września 2019 r. PKP Intercity Remtrak podpisała umowę na realizację trzeciego etapu rozbudowy zakładu specjalizującego się w naprawach i utrzymaniu taboru pasażerskiego. Oprócz nowych hal z wyposażeniem pod w Idzikowicach powstaną nowe obiekty zaplecza technicznego i socjalno-administracyjne. Wartość inwestycji sięga 135 mln zł.
– Nie mniej ważne od samych zakupów i modernizacji taboru jest posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego do jego utrzymania. Rozbudowa zakładu PKP Intercity Remtrak w Idzikowicach pozwoli znacząco zwiększyć liczbę przeglądów i napraw wykonywanych przez spółkę we własnym zakresie, w ramach grupy kapitałowej PKP Intercity – powiedział Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP SA.

Rozbudowa Remtraku trwa

Pierwszy etap inwestycji w zakład, poczyniony w 2016 roku, oznaczał budowę nowoczesnej komory lakierniczej oraz modernizację obiektów poprawiających komfort pracy. W 2017 roku, w ramach drugiego etapu, zbudowano w Idzikowicach nową halę produkcyjną do napraw wagonów z urządzeniami pomiarowymi oraz dobudowano piętrowy budynek administracyjno-socjalny. Dzięki wykonanym już inwestycjom w 2018 roku Remtrak wykonał ponad 440 napraw wagonów PKP Intercity, w tym 53 na poziomie P3, a resztę na bardziej zaawansowanym poziomie P4.

Remtrak zajmie się całym procesem obsługi wagonów. Zajmie się też elektrowozami

Inwestycja w trzecim etapie, na realizację której Remtrak podpisał umowę 13 września, obejmuje budowę dwóch hal naprawczych. W jednej wykonywane będą naprawy zestawów kołowych (Remtrak podpisał już z Rafametem umowę na dostawę maszyn do ich regeneracji, w tym na nowoczesne tokarki) w ilości 2700 rocznie, co ma zaspokoić całe zapotrzebowanie PKP Intercity na tego typu prace. W drugiej z hal będą odbywać się będą naprawy wagonów na poziomie P4, obejmujące nawet do 90% wagonów posiadanych przez Intercity, oraz P5 – do 25% zasobów spółki. W rozbudowie zakładu chodzi także o możliwości zaawansowanych napraw i przeglądów wagonów specjalistycznych, takich jak sypialne, kuszetki, czy barowe, których nie chcą podejmować się producenci taboru, a jeśli już do tego dochodzi, koszty napraw są wysokie.

Po raz pierwszy Remtrak będzie się też zajmował naprawami lokomotyw elektrycznych typu EU/EP07, EP08 i EP09. Po realizacji inwestycji ma być w stanie realizować naprawy poziomu P4 na 60% wskazanych typów elektrowozów przewoźnika.

Potrzeba więcej pracowników

Rozpoczynający się kolejny etap rozbudowy zakładu oznacza wzrost zatrudnienia. – Będziemy potrzebowali wielu specjalistów i inżynierów wykonujących naprawy. Docelowo pracę w oddziale na terenie Idzikowic znajdzie od 400 do 450 nowych pracowników, co da łącznie ponad 800 miejsc pracy – zaznacza Zbigniew Ciemny, prezes PKP Intercity Remtrak. Obecny na spotkaniu starosta opoczyński zaznaczył, że region porozumiał się już ze szkołami średnimi, gdzie kształcone mają być kadry, które w przyszłości mogą być wartościowe dla Remtraku.

Hale zbuduje konsorcjum polskiej firmy Agat i Hochtief Polska. Cały kontrakt warty jest 135 milionów zł. brutto.

– Dołożymy wszelkich starań, aby obiekt był gotowy, zgodnie z umową, za 19 miesięcy i spełnił oczekiwania zamawiającego. Realizowaliśmy już obiekty dla PKP Intercity, ten kontrakt jest dla nas bardzo ważny, bo referencje od takich partnerów pomagają nam budować zaufanie do naszej marki także za granicą – powiedział Zbigniew Winkiel, prezes spółki Agat, głównego wykonawcy. Przypomniał, że Agat realizował już m.in. w 2016 roku budowę zaawansowanej technicznie myjni, która pracuje na S-Bahn w Berlinie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43569)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43569)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2019
NUMER 10/2019
Numer 10/2019 miesięczniku "Rynek Kolejowy" ma rekordową objętość - aż 180 stron! Tematem numeru jest podsumowanie trzech dekad kolei w wolnej Polsce. Nie brakuje też jednak innych interesujących materiałów. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5