Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Remont wiaduktów w okolicy Dolnej Odry. Pięciu chętnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
17-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Remont wiaduktów w okolicy Dolnej Odry. Pięciu chętnych
Fot. octanq, bazakolejowa.plPacholęta - widok w kierunku Dolnej Odry
Prace za ok. 5 mln zł związane są z wykonaniem robót budowlanych na odcinku Krzywin Gryfiński – Dolna Odra. Odcinek ten jest częścią linii 273 z Wrocławia Głównego do Szczecina. PKP PLK planują zmodernizować dwa obiekty inżynieryjne i wyremontować jeden peron. Przetarg prowadzony jest w systemie „buduj”. Do wykonania zgłosiło się pięciu chętnych.

Odświeżone wiadukty

Wykonawca będzie miał 7 miesięcy na przeprowadzenie prac. Modernizacja obejmie wiadukt w km 314,276 w gminie Widuchowa. Prace będą sprowadzać się do demontażu nawierzchni kolejowej i skucia górnych części podpór. Następnie robotnicy oczyszczą konstrukcję, wykonają nowe ławy podłożyskowe wraz ze ściankami żwirowymi i gzymsami zabezpieczającymi tłuczeń przed obsypywaniem się. Dodatkowo uzupełnione zostaną wszelkie ubytki materiałowe, zaś skorodowane elementy stalowe zostaną wymienione na nowe.

Modernizacja drugiego wiaduktu będzie miała miejsce w km 325,964 na szlaku Krzywin Gryfiński – Dolna Odra. Zakres prac przewiduje tutaj całkowitą rozbiórkę istniejącego przęsła stalowego oraz częściową rozbiórkę istniejących podpór i skrzydeł w celu wybudowania nowych elementów. W planach jest także obniżenie niwelety istniejącej drogi gruntowej pod wiaduktem.

Tragiczny peron

Przebudowany zostanie także peron nr 2 na przystanku osobowym Pacholęta w km 324,725-324,86 przy torze nr 1. Jednokrawędziowy peron, który jest przedmiotem zamówienia, jest w złym stanie technicznym i nie spełnia wymogów standardowych pod względem długości i wysokości (obecnie ma ok. 0,3 m wysokości). Konstrukcja peronu wykonana jest jeszcze z drewnianych podkładów, na których ułożone są płyty betonowe. Obiekt posiada ponadto drewniane wygrodzenie, które jest w złym stanie technicznym.

W ramach zadania peron zostanie przebudowany. Przebudowane zostanie dojście do niego, a tuż przed torami pojawi się zabezpieczenie dla pieszych w formie labiryntu. Na peronie pojawią się elementy małej architektury, jak kosze na śmieci, ławki, tablice z nazwą stacji oraz stojaki rowerowe, a przede wszystkim wiata peronowa. Przebudowane zostanie oświetlenie. Przystanek osobowy zyska także system nagłaśniający.

Powyżej budżetu

Termin składania ofert minął 15 marca 2017 roku. Cena w tym zamówieniu stanowił 60% kryterium. 40% stanowił z kolei kryterium terminu realizacji zamówienia. Budżet PKP PLK to 4,18 mln zł brutto. Jeden oferent zadeklarował, że ukończy prace do 30 października 2017 roku, dwóch, że do 31 października, zaś pozostali do 15 listopada 2017 roku.

Konsorcjum Maxbud Przedsiębiorstwo Remontowe Budowlane złożyło najtańszą ofertę 4,3 mln zł brutto i jeden z najkrótszych czasów robót – 31 października. Niestety, oferta ta nie mieści się w założonym budżecie. Swoje oferty złożyli również Schweerbau – 4,6 mln zł i 31.10.2017 r., BUG Verkehrsbau – 4,9 mln zł i 30.10.2017 r. oraz Taumer – 6 mln zł i 15.11.2017 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij