Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja warszawskiej średnicy w nowej perspektywie unijnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
01-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja warszawskiej średnicy w nowej perspektywie unijnej
fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Modernizacji warszawskiej linii średnicowej nie uda się przeprowadzić w bieżącej perspektywie unijnej. Prace rozpoczną się najwcześniej w 2021 roku.

Jak poinformował "Rynek Kolejowy" wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, zapisany w Krajowym Programie Kolejowym na remont średnicy miliard złotych wystarczy na wykonanie modernizacji stacji Warszawa Zachodnia, linii obwodowej, Warszawy Głównej oraz prac projektowych dla samej "średnicy". Jak zwraca uwagę Andrzej Bittel, w Krajowym Programie Kolejowym nigdy nie było środków wystarczających na przeprowadzenie całego projektu ogromnej modernizacji linii w tej perspektywie unijnej.

- W 2020 roku, gdy zakończą się prace projektowe będziemy wiedzieli jako powinna być koncepcja tej inwestycji, jaki jest stan obiektów, jakie dokładnie prace należy wykonać - wylicza minister Bittel. Dlatego też modernizacja ma zostać przeprowadzona już w nowej perspektywie unijnej, która rozpocznie się w 2021 roku. - Trzeba zrobić wszystko, by w programie znalazły się środki na całą tę inwestycję - podkreślił. 

Zdaniem ministra, skoro pieniędzy w KPK nigdy nie było wystarczająco dużo, by zrealizować modernizację, to trudno mówić o opóźnieniu. Należy jednak przypomnieć, że jeszcze na początku tego roku, gdy podpisywano umowę na projekt modernizacji, minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński zapowiadał ścisły nadzór tak, by przeprowadzić prace do 2023 roku, czyli do końca bieżącej perspektywy. Również prezes PLK Ireneusz Merchel mówił wówczas o wprowadzeniu wykonawcy na plac budowy jeszcze w 2020 roku, czyli w ramach bieżącej perspektywy finansowej UE. 

Warto też przypomnieć, że jeszcze przed rokiem PKP PLK analizowała wariant jednoczesnego zamknięcia zarówno dalekobieżnej, jak i podmiejskiej części linii średnicowej po to, by zdążyć wydać środki unijne przeznaczone dla PLK do końca 2023 roku. Plany te układano jednak w zupełnie innej sytuacji na rynku budowlanym, gdy PLK oszczędzała w przetargach średnio 20-25% zakładanej ceny. Inwestor stał wówczas przed perspektywą realizacji dodatkowe zakresu rzeczowego Krajowego Programu Kolejowego. Obecne wysokie ceny w przetargach oznaczają, że PLK musi przesunąć zaoszczędzone środki na realizację tych projektów, w ramach których toczą się już przetargi na wykonawstwo.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa: Kiedy linia średnicowa? PKP PLK analizują założenia

Infrastruktura

Warszawa: Kiedy linia średnicowa? PKP PLK analizują założenia

Witold Urbanowicz 17 czerwca 2024

Zmiana rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich z powodu meczu

Pasażer

Warszawa: Kolejowa medycyna pracy nad średnicą. Jest umowa

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa: Kiedy linia średnicowa? PKP PLK analizują założenia

Infrastruktura

Warszawa: Kiedy linia średnicowa? PKP PLK analizują założenia

Witold Urbanowicz 17 czerwca 2024

Zmiana rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich z powodu meczu

Pasażer

Warszawa: Kolejowa medycyna pracy nad średnicą. Jest umowa

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij