szukaj
Śledź nas:

Linia obwodowa w Warszawie powróci bez pełnej funkcjonalności

| Jakub Madrjas 22.08.2018 202

Linia obwodowa w Warszawie powróci bez pełnej funkcjonalności
fot. PKP PLK
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, warszawska linia obwodowa po ponownym otwarciu nie będzie w pełni funkcjonalna. Pociągi pojadą z ograniczoną prędkością, a od lutego ma zostać zamknięty jeden z torów. 
Przed tygodniem lokomotywy testowe po raz pierwszy przejechały z prędkością 80 km/h przez wiadukty na linii obwodowej w Warszawie. Były to dynamiczne próby obciążeniowe przed planowanym na październik (po wielomiesięcznym opóźnieniu) powrotem pociągów.

Z ograniczoną prędkością

Przewoźnicy kolejowi otrzymali już od PKP PLK założenia do rozkładu jazdy. Wynika z nich, że prędkość 80 km/h nie będzie osiągalna, a pociągi pojadą o połowę wolniej – 40 km/h. Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK zapewnia, że prędkość będzie wyższa – do 60 km/h. Przed modernizacją tego sześciokilometrowego odcinka prędkość maksymalna wynosiła 40 km/h przez pierwsze cztery linii kilometry od Warszawy Zachodniej, by następnie wzrosnąć do 80 km/h. Czas przejazdu wynosił 11 minut. 

PLK nie wyjaśnia, dlaczego prędkość zostanie obniżona ani jak długo potrwa ta sytuacja. – Po zakończeniu całości inwestycji na linii od Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej oraz pozyskaniu wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych prędkość pociągów zostanie podniesiona do 80 km/h – informuje jedynie Jakubowski. Warto przypomnieć, że na podmiejskiej linii 447, którą PLK planuje oddać do ruchu we wrześniu, utrudnienia będą jeszcze większe.

Tylko jednym torem

Niższa prędkość na zmodernizowanej linii to jednak dopiero początek utrudnień dla pasażerów. Wkrótce rozpocznie się bowiem budowa przystanku Warszawa Powązki (nie został on wybudowany od razu, bo nie znalazł się w pierwotnym projekcie). Podczas budowy przystanku, która ma zacząć się w lutym, linia nr 20 będzie zamykana jednotorowo na całym odcinku od Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej. Jest to jeden szlak, zatem pociągi nie mają możliwości zmiany toru po ominięciu budowanego przystanku.

PKP PLK nie planuje budowy tymczasowych posterunków odgałęźnych, które umożliwiłyby korzystanie z obu torów linii poza rejonem budowy. – Analizujemy możliwości realizacji tego zadania, minimalizując zmiany w ruchu pociągów (…) rozpatrujemy różne warianty przeprowadzenia inwestycji przy budowie Warszawy Powązek przy wykorzystaniu istniejącej infrastruktury – informuje Jakubowski. Jazda jednym torem od Warszawy Zachodniej do Warszawy Gdańskiej oznacza według przewoźników, że pociągi zmodernizowaną linią pojadą nie częściej, niż co 35–40 minut.

Linia obwodowa jest dwutorowo zamknięta od marca ubiegłego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (3953)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (3953)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS