NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Remont linii od Jerzmanic do Lwówka z programu Kolej Plus?

| Michał Szymajda 05.06.2020 3,6k

Remont linii od Jerzmanic do Lwówka z programu Kolej Plus?
Stacja w Lwówku Śląskifot. M. Szymajda
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego planuję odtworzenie fragmentu linii kolejowej 284 pomiędzy Złotoryją a Lwówkiem Śląskim. Miałoby do niej dojść przy udziale środków unijnych bądź z pieniędzy z programu Kolej Plus. Pociągi miałyby kursować między Legnicą a Lwówkiem Śląskim.
Dolnośląski Plan Transportowy zakłada uruchomienie linii komunikacyjnej łączącej Legnicę i Jelenią Górę przez Złotoryję i Lwówek Śląski (linie 283 i 284) – powiedział wicemarszałek Dolnego Śląska Tymoteusz Myrda. To nie będzie jednak proste, a region jest dopiero na etapie ustalania z jakich pieniędzy przeprowadzić inwestycję.

Prędkość spada nawet 20 km/h

Linia 284 rozpoczyna się w Legnicy, a kończy w Mirsku, 10 kilometrów od granicy polsko-czeskiej. Obecnie tylko pomiędzy Legnicą a Jerzmanicami-Zdrojem kursują pociągi towarowe. Odcinek od Jerzmanic do Lwówka został fizycznie rozebrany, rozkradziony, na pewnym odcinku rzeka Kaczawa podmyła nawet tory, co skutkuje dość malowniczym ich zawieszeniem nad korytem rzeki. Co ciekawe – od Legnicy do Jerzmanic linia jest zelektryfikowana, choć prędkości szlakowe nie są zachwycające, bo jeździ się tu z prędkością od 50 do 20 km/h.

Na tej linii prowadzone są bieżące prace utrzymaniowe dla zapewnienia bezpiecznego ruchu towarowego. Tygodniowo linią przejeżdża ok. 80 pociągów. Czynny odcinek linii (...) ma ważne znaczenie w ruchu towarowym w regionie Dolnego Śląska. Stanowi szlak transportowy do huty miedzi w Legnicy i jest trasą wywozu kruszywa z kopalni w okolicach Jerzmanic-Zdroju – powiedział dla portalu 24legnica.pl Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Będzie w Kolej Plus?


Na razie ani PKP PLK ani dolnośląski samorząd nie przygotował dla linii studium wykonalności. Taki dokument jest niemal gotowy dla linii do Karpacza i Kowar oraz do Świeradowa i Mirska, gdzie przygotowania do przejęcia linii są mocniej zaawansowane. 

– W ramach prac planistycznych, dotyczących Regionalnego Programu Operacyjnego na przyszłą perspektywę finansową 2021-2027, rozważane jest utworzenie ciągu Lwówek Śl. – Legnica – powiedział Tymoteusz Myrda. Bierze się także pod uwagę remont linii z państwowego programu Kolej Plus. Nabór wniosków do tego programu właśnie ruszył.

– Ciąg linii kolejowych Lwówek Śl./Złotoryja – Legnica – Wrocław wpisuje się założenia Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej + do 2028 roku – potwierdził Mirosław Siemieniec.

Odcinek linii kolejowej 284 od Jerzmanic Zdroju do Lwówka Śląskiego jest obecnie pod zarządem urzędu marszałkowskiego. Odcinek od Jerzmanic do Legnicy należy do PKP PLK. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5