NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Remont i nowe przystanki na trasie z Nysy do Opola

| Martyn Janduła 11.08.2017 64

Remont i nowe przystanki na trasie z Nysy do Opola
Fot. Wiesław Łomacz, bazakolejowa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg, w którym poszukują wykonawcy przebudowy 45-kilometrowego odcinka z Nysy do Opola. Jego stan techniczny pozostawia dzisiaj wiele do życzenia. Poza wymianą nawierzchni kolejowej, zaplanowano także budowę nowych przystanków kolejowych.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz przebudowa jednotorowej linii kolejowej nr 287 na odcinku od km 0,353 do km 48,753 Nysa – Opole wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, telekomunikacji, elektroenergetyki, obiektami inżynieryjnymi, kubaturowymi i obsługi podróżnych oraz drogami kołowymi wraz z przejazdami. Wymiana nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi realizowana będzie w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 287 Nysa – Opole”.

Nawierzchnia torowa na tym odcinku charakteryzuje się już dużym stopniem degradacji z racji wieku poszczególnych elementów nawierzchni oraz dużego zużycia. Z zestawień wynika, że niemal cała nawierzchnia została wybudowana w latach 1977-1979. Obecnie na wielu odcinkach zastosowano ograniczenia prędkości, które niekiedy sprowadzają się do jazdy z prędkością 30-40 km/h.

PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały w ramach prac m.in. przebudowę nawierzchni kolejowej i drogowej wraz z zabudową odwodnienia na przejazdach, przebudowę obiektów inżynieryjnych, zabudowę nowych przekaźnikowo-komputerowych lub komputerowych urządzeń srk na stacjach Szydłów i Łambinowice, budowę urządzeń jednoodstępowej blokady liniowej typu przekaźnikowego z kontrolą niezajętości szlaku na odcinkach Szydłów – Łambinowice oraz Łambinowice – Nysa. Wymianę przejdą wyeksploatowane urządzenia przejazdowe, zaś na przejazdach zaplanowano zabudowę urządzeń SSP.

PLK planują także zabudowę nowych odbiorów i kompleksową przebudowę sieci i urządzeń elektroenergetyki do 1 kV od km 0,353 do km 48,753 do nowych warunków oraz budowę nastawni kontenerowej w Szydłowie i w Łambinowicach. Kompleksową przebudowę przejdą także perony na wszystkich stacjach i przystankach osobowych. Na linii pojawią się także nowe przystanki osobowe jednokrawędziowe wraz z dojściami, które zaplanowano w takich miejscowościach jak Szydłów, Goszczowice, Kubice i Nysa.

Termin przewidziany na prace ustalono do 12 stycznia 2020 roku. Wartość szacunkowa zamówienia wraz zamówieniami podobnymi to 128,3 mln zł netto. W tym prace podobne to koszt 21,4 mln zł. Składanie ofert trwa do 20 września 2017 roku, a zamawiający oceniać je będzie pod kątem ceny – 80% oraz dostępności linii kolejowej, czyli czasu potrzebnego na zamknięcia torowe – 20%. Zaznaczono jednak, że zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, nie zostaną przyznane na projekt.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5