NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

Rekord prędkości polskiego pociągu w filmach

| jm, Rynek Kolejowy 20.02.2013 212

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-02-20 11:23:36 Autor: DominikP
---.internetdsl.tpnet.pl
Czy ten Impuls KŚ ma takie same parametry jak Impuls KD ?
2013-02-20 11:31:13 Autor: gosc
---.xdsl.centertel.pl
Wow! Może w czasach późnego Gierka robiłoby to wrażenie, niestety mamy ... XXI wiek i to już od kilkunastu lat
2013-02-20 11:40:42 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@gosc: ch...rna, polska, forumowa maruda! Zrób se w garażu lepszy i pokaż!

Dawno, dawno temu miałem w sądeckim ZNTK praktyki. Zakład, jak każdy inny za minionych czasów przetrwał w tej formie również \"demokratyczną\" zawieruchę. Potem przyszła \"reforma\" kolei w 2000 roku, nowe realia. Z zakładu typowo remontowego stał się firmą produkcyjną. To jest naprawdę dużo, tylko to trzeba umieć dostrzec. Wiele firm padło, im się udało utrzymać. To chyba dobrze, prawda? Czy lepiej żeby firma zbankrutowała, a na ich miejscu postawili market?

Wiadomo, mają swoje wady, niedoróbki. Ale firma się rozwija i coś wytwarza. W końcu każdy kiedyś zaczynał. Przestańmy narzekać na polskie firmy, dobrze że są i chcą się rozwijać!
2013-02-20 11:45:06 Autor: rekord
---.168.195.231
Jaki rekord polskiego pociągu?!

A 222 km/h z kwietnia 1999 roku osiągnięte przez EU43-001? To nie jest polski pociąg? EU43 wyprodukowano ZANIM Pafawag przestał być polski...
2013-02-20 12:19:07 Autor: Polak
---.opera-mini.net
... a nie 211,6 km/h? Kto w końcu ma rację?
kurierkolejowy.eu/mobile/aktualnosci/12711/Pojazd-Newagu-31WE-osiagnal-V2116-kmh.html
2013-02-20 12:27:45 Autor: kolejman
---.31.139.160.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W czasie jak Pafawag produkował EU43 czy EU11 to już był częścią koncernu Adtranz.
2013-02-20 12:31:23 Autor: pate
---.229.22.11
tylko, że za Gierka można było dojechać praktycznie wszędzie gdzie się chciało. Przykład z Łomży można było dojechać do Ostrołęki a dalej Olsztyna, czy Warszawy, Tłuszcza, Małkini i dalej w kierunku Siedlec w drugą stronę do Łap a tym samym do Białegostoku, Ełku, Hajnówki, a dziś zamyka się linie które służyły państwu ponad 100 lat.
2013-02-20 12:50:02 Autor: Goofy
---.30.0.84
Nie wiem jak wtedy było z tym EU43, czy ciągnął jakieś wagony czy nie (bo pociąg to IMO lok + wagony albo ezt), natomiast EU43, sama w sobie jest lokomotywą... więc...
2013-02-20 12:51:53 Autor: Goofy
---.30.0.84
Sorry za podwójnego posta - ktoś się orientuje czy ten 31WE jechał na pusto czy z balastem? Bo dość żwawo osiągnął te 201 km\\h, tak jakby miał jeszcze moc na więcej...
2013-02-20 12:52:52 Autor: fixall
---.dynamic.chello.pl
A ja zapytam czy to normalne że podczas przejazdu z tak dużą prędkością normalne jest że maszyniście siedzi na głowie kilka osób? Ja widziałem 2 telefony + ten którym nagrano film. O ile mi wiadomo ten ekran z prędkościomierzem jest centralnie przed maszynistą.
Podczas bicia rekordu TGV w kabinie obok maszynisty było jeszcze 2 panów ale nikt nie trzymał tel i tego nagrywał tylko obserwował szlak i wskaźniki. a u nas? Przecież my jesteśmy najlepsi we wszystkim. Lądujemy we mgle w dupie mając procedury a i tu widać że zabrakło trochę zdrowego rozsądku.
2013-02-20 12:54:22 Autor: rekord
---.168.195.231
@kolejoman

Nieprawda. EU43-001 została wyprodukoana na pewno, gdy Pafawag był polski. Większość o ile nie wszystkie pozostałe EU43 też. Dopiero EU11 powstały za Niemca.
2013-02-20 12:55:22 Autor: Rekin
---.static.3s.pl
Rekord prędkości na CMK to ponad 250km/h osiągnięte przez ETR 460 Pendolino w 1994 roku.
2013-02-20 13:17:05 Autor: kolejman
---.181.229.136.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@rekord W każdym razie EU43 to nie była polska myśl techniczna tylko wyrób licencyjny.
2013-02-20 13:17:31 Autor: Jagoda1
---.tktelekom.pl
Ludzie skąd w Was tyle zajadłości. Pierwszy polski pociąg-pojazd tzw.elektryczny zespół trakcyjny, skonstruowany przez polskich inżynierów, z wykorzystaniem polskich urządzeń przekroczył prędkość 200 km/h. Nie sama lokomotywa, ale czteroczłonowy pojazd. Wymyślony i zrobiony w Małopolsce. Przecież to jest dowód na to, że można i że będzie więcej jak będzie taka potrzeba. Na razie infrastruktura kolejowa nie puszcza, ale jak widać w Polsce też można.
2013-02-20 13:35:22 Autor: jackolo
---.ip.netia.com.pl
Rekord jest oczywiście nieważny z dwóch powodów: pierwszy - PaFaWaG, a drugi - w kabinie nie przebywał pasjonat kolei, wideobloger Krzysztof \"Iwan\" Waszkiewicz (źródło powyższego wideo nie wzbudza mojego zaufania w stopniu porównywalnym z Panem Iwanem.
2013-02-20 13:59:54 Autor: SP9
---.146.217.205.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Polski produkt kto wyprodukował falowniki , silniki , komputer , przetwornice do reflektorów , oświetlenie w przedziałach , akumulatory ? Jedyne pocieszenie ze w Polsce składają .
2013-02-20 14:34:30 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Czy ktoś wyjaśni tajemnice V max: 201 czy 211 km/h? :-)

Co do rozpędzania to chyba jednak z górki (Włodowskiej, czyli 5-6 promili), ale i tak nieźle! Poza tym agregat i aż 5 reflektorów? Dobre! A gdzie filmik z tej kamerki na wysięgniku? Pochwalcie się.

A rekordy Polski, proszę kolegów, to będziemy bili za ponad pół roku, bo do tego potrzebna jest \"nieco\" szybsza maszyna :-) Jednak taki marketing Newagu BARDZO mi się podoba. Brawo! Bo w prasie piszą \"rekord Polski\" - i niech tak piszą, bo czemu nie, w końcu to rekord polskiego EZT. A info idzie w lud.
2013-02-20 14:35:59 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Silniki TSa bo niezawodnych krajowych się jeszcze nie dorobiliśmy. Falowniki MEDCOM z Warszawy. W kraju wyprodukowano wózki, pudło, pantografy, w kraju został zaprojektowany i wyprodukowany. Silenie się na robienie wszystkiego w kraju to domena gospodarek typu KRLD.

Pafawag nie był pierwszy. To jak jakby teraz np. Fablok wyprodukował u siebie Traxxa i twierdził, że to polska lokomotywa.
2013-02-20 14:36:01 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Przy KTÓRYM wiadukcie było stanowisko reflektorów i kamery? Znam ten odcinek niemal jak własną kieszeń, wystarczy podać nr drogi lub pobliską miejscowość.
2013-02-20 14:39:05 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Robert Wyszyński

211km/h osiągnięto właśnie jadąc z Włodowskiej w kierunku Psar. Ale w drugą stronę nie było problemu z dwiema setkami.


Do redakcji i wszystkich zainteresowanych filmikiem. Fragment z przyspieszeniem jest przyspieszony! Zwróćcie uwagę na górną część ekranu z prędkościomierzem.
2013-02-20 15:31:24 Autor: z klubu
---.dynamic.gprs.plus.pl
Postep w polskich zakladach jest szybszy niz myslalem.
SZACUN !
Jade wlasnie skladem zmodernizowanym przez NEWAG po siodemce , ciagnie lok EU07-214...120 km/h non stop....wszyscy zadowoleni ! Warunki na pokladzie komfortowe.


POLSKI TABOR i POLSCY SPECJALISCI ,TO LUBIĘ.
2013-02-20 18:23:41 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
sphinx1

Dzięki. A znasz miejsce podświetlenia?

Rzeczywiście, nawet z górki to nieco za szybko się rozpędzał jak na tę masę i moc. Też miałem takie podejrzenie, ale pewności brak :-) Ale skoro pod górkę, czyli te 5-6 promili, dotarł do 200, to ma spore rezerwy mocy - i fajnie!

Nadejszła wiekopomna chwiła - POLSKI KOSMO-TURBO-HIPER \"KIBEL\" przekroczył 210 km/h!!!

Super! No to teraz czas na popisy galaktycznego hiperprzestrzennego DZIOBAKA! :-)

YES! YES! YES!
2013-02-20 19:33:59 Autor: zeus04
---.133.23.13
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"sphinx1

Dzięki. A znasz miejsce podświetlenia?

Rzeczywiście, nawet z górki to nieco za szybko się rozpędzał jak na tę masę i moc. Też miałem takie podejrzenie, ale pewności brak :-) Ale skoro pod górkę, czyli te 5-6 promili, dotarł do 200, to ma spore rezerwy mocy - i fajnie!

Nadejszła wiekopomna chwiła - POLSKI KOSMO-TURBO-HIPER \"KIBEL\" przekroczył 210 km/h!!!

Super! No to teraz czas na popisy galaktycznego hiperprzestrzennego DZIOBAKA! :-)

YES! YES! YES!"
31WE do samego końca pobierał z sieci trakcyjnej moc (na pantografie) ok. 3MW (2950 kW z groszami).
Na filmie widać przykładowo że przy 193 km/h parametry napięcia i prądu to
odpowiednio: 3287 V i 900 A (i tak to wyglądało aż do samych 200). Przy prędkości 138 km/h, moc pobierana przekraczała 3,5 MW (dla jednego ezeta). Czas przyspieszenia od 103 do 200 km/h i drogę widać na filmie :)
2013-02-20 19:46:01 Autor: 5767
---.dynamic.chello.pl
to są monitorki jednej z firm gdze bez szlaku to se mogą pokazywać gdzei jest rejest prędkości ??? Nawet Pesy po odblokowaniu komputera są w stanie osiągnąć tą predkość prawdopodobnie tylko jak to wygląda w sprawie bezpieczeństwa
2013-02-20 20:01:52 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
No to trochę mocy ssał, chociaż 19WE też potrafi te 3,5MW pobrać. Ale na zdjęciach widać, że po ustabilizowaniu przy 200km/h pobór mocy spadał do 1MW.

@Robert Wyszyński
Rozłożyli się koło wiaduktu drogi 794 Pradła - Lelów
2013-02-20 20:24:16 Autor: somebody
---.multi-play.net.pl
Małopolska myśl techniczna? Szkoda, że zerżneli layout ekranu z poznańskiego solarisa. Pytanie ile w takim razie jest też innych rozwiązań, które sobie wypracował Solaris. Szkoda gadać...
Tramwaj Newagu tez jakoś dziwnie podobny.
2013-02-20 20:36:33 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Layout, jak i wiele innych elementów pochodzi od MEDCOMu, który swoje wyroby dostarcza również Solarisowi (jeśli Solaris sobie coś wypracował to na pewno nie tu).
2013-02-20 21:02:11 Autor: ech..
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post somebody:
"Małopolska myśl techniczna? Szkoda, że zerżneli layout ekranu z poznańskiego solarisa. Pytanie ile w takim razie jest też innych rozwiązań, które sobie wypracował Solaris. Szkoda gadać...
Tramwaj Newagu tez jakoś dziwnie podobny."
Jasne. Jak nie wiesz, to nie mów.

Oprogramowanie terminali zarówno dla Solarisa jak i Newagu do wielu projektów tworzyła ta sama firma. Nic dziwnego, że jest podobne. Projekty mechaniczne wielu konstrukcji również mogą być robione przez jedną firmę (dlatego też tramwaje Pesy i Solarisa są do siebie również podobne). Ale ponarzekać trzeba, co nie?
2013-02-20 21:26:24 Autor: newag vs pendolino
---.interia.pl
newag kosztuje ok 25mln za sztuke a pendolino bez wychylnego pudla ? newag wyciaga okolo 200-210 a pendolino nie pojedzie szybciej niz 230, malo tego, bedzie niewiele miejsc gdzie pojedzie szybciej niz 200...
2013-02-21 00:31:20 Autor: FD
---.internetia.net.pl
@newag vs pendolino

Nie myl prędkości \"roboczej\" z \"konstrukcyjną\"!!

robocza to 160 a konstrukcyjna 200 - newag,
w pendo te wartości są odpowiednio większe!!
2013-02-21 00:57:02 Autor: FD
---.internetia.net.pl
O widzę że zmienili te żółte, oczojebne plastiki (podłokietniki i uchwyty) na szare....
Brawo !! Wreszcie ktoś pomyślał!!
2013-02-21 02:09:59 Autor: rysmichala
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Robert Wyszyński

Stanowiska kamer z podświetleniem byly dwa. Pierwszy był w okolicach km 181,400 (Nakło).
2013-02-21 02:47:30 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@newag vs pendolino
Pendolino jest ze 2.4 razy dłuższe. Newagowe 9-9.5 wagona to odpowiednik 7-miu Pendo. 57 mln vs 80 mln. 210km/h vs 290km/h-z górki na testach. v180-190 vs v275 i eksploatacyjna v160 vs v250.
Ale czekam na v160 na DŚ. To konie robocze dla polskiej kolei. Pendo to mały ułamek. Czekam na dalekobieżnego dobrze skonfigurowanego ezt z Pesy lub Newagu.
2013-02-21 11:34:08 Autor: Introll
---.miggroup.com
EU43 nie była polską lokomotywa :P dlaczego mentalność polaka jest niezmienna i nudna. 200km/h może za Gierka... stworzenie ezt ktory rozpędza się do 200km jest myślę czymś dobrym, ba nawet bardzo dobrym. Dla porównania: przez jaki okres czasu drogi kolego w swojej pięknej Insygni osiągasz predkość szlakową 200km/h? powiem Ci, przez kilknaście sekund i to ma być osiągnięcie... za Gierka tez takie były :)
2013-02-21 16:29:02 Autor: newag vs pendolino
---.interia.pl
@ Adam Zz

Zejdz na ziemie tzn do polskich realiow.

Pendolino pojedzie max 230 tylko na bardzo nielicznych odcinkach, bodajze chyba tylko na tym co wlasnie te testy byly. 200 tez nie bedzie na calej CMK, nie mowiac juz co dalej. Nikt nie pytal PESY czy dadza rade zrobic cos na 200 lub 230. W zamian za to postawiono warunki w pseudo przetargu, ze musi byc juz iles dostarczonych takich zestawow do innych klientow na 200 lub 230. Tak oto pseudo dofinansowanie Unii wraca tams kad pochodzi..
2013-02-21 18:27:41 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Ale w testach (sam porównujesz testowe prędkości Newagu) będzie próba na v270.
No i jednak chyba wyliczyłem bliższą cenę dla podobnej długości polskiego ezt-a. Z Pesy mamy już nieudane ed74, wymóg produkcji był słuszny. Jeszcze raz powtarzam: polscy producenci mają okazję wykazać się i zarobić produkując następców \'kibli\' plus jakieś dalekobieżne wersje na v160.
A wy wyjecie jakby Pendo za całą kolej robiło.
2013-02-22 09:57:58 Autor: mechanik123
---.adsl.inetia.pl
Jak to jest możliwe że ani razu nie zadziałał czuwak ani shp? Dośc długi czas widzimy lampki urządzeń czujności i nic. Urządzenia musiały być wyłączone.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5