NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Reindustrializacja ważna dla suwerenności technologicznej

| Kazimierz Frąk 04.03.2016 169

Reindustrializacja ważna dla suwerenności technologicznej
fot. Kombud
– Obserwujemy w ostatnich latach dynamiczny rozwój infrastruktury w naszym kraju. Jest to jednak głównie inwestycja w beton, stal, a nie w kapitał ludzki i polskie technologie – pisze Kazimierz Frąk, prezes zarządu Zakładów Automatyki Kombud SA.
Obserwujemy w ostatnich latach dynamiczny rozwój infrastruktury w naszym kraju. Jest to jednak głównie inwestycja w beton, stal, a nie w kapitał ludzki i polskie technologie. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że w pewnym momencie unijne źródło wyschnie i zagraniczne firmy, które dzisiaj budują polską infrastrukturę, opuszczą Polskę, szukając nowego, prosperującego rynku.

Zapominamy o tym, że budowaną dziś infrastrukturę i kolej będziemy musieli w następnych dziesięcioleciach utrzymywać już z własnego budżetu i koszty utrzymania, serwisu oraz części zamiennych będą odgrywać znaczącą rolę. 

Dlatego z zadowoleniem odbieramy plany, które stawiają jednocześnie na reindustrializację Polski oraz rozwój nowoczesnych, krajowych technologii, w tym w dziedzinie kolejnictwa. Cieszy nas, że idee patriotyzmu gospodarczego są wdrażane w życie. Nie sposób przecenić znaczenia, jakie dla suwerenności technologicznej naszego kraju mają te idee i plany. W ich realizacji widzimy także miejsce dla naszej firmy. 

Kombud zatrudnia ponad setkę inżynierów i od lat inwestuje w badania i rozwój. Widzimy więc na co dzień potencjał intelektualny, jaki tkwi w młodych ludziach. Są kreatywni i ambitni, chcą tworzyć innowacyjne technologie. Mamy nadzieję, że zmiana podejścia do rozwoju polskiej gospodarki, w tym branży kolejowej, spowoduje, że we właściwy sposób wykorzystamy ten potencjał, a polskie firmy i polscy inżynierowie będą podbijać za kilka lat nowe rynki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45775)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Komentarze
zdjęcie autora

Kazimierz Frąk - prezes Zakładów Automatyki Kombud S.A.

Absolwent Wydziału Transportu Kielecko – Radomskiej Wyższej Szkoły Inżynierskiej w zakresie zabezpieczenia ruchu kolejowego oraz studiów podyplomowych w zakresie zarządzania na Politechnice Warszawskiej. Od początku kariery zawodowej związany z koleją. Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowiskach zarządzających w branży sterowania ruchem kolejowym. Od 2011 roku jest prezesem zarządu Zakładów Automatyki Kombud S.A.

Wiecej z regionu:

Polska (45775)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5