Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

RegioJet kupił od Deutsche Bahn kuszetki. „Chcemy wzmocnić nocne pociągi”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
12-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
RegioJet kupił od Deutsche Bahn kuszetki. „Chcemy wzmocnić nocne pociągi”
Fot. DB Autozug GmbH, Gemeinfrei
Czeski przewoźnik RegioJet kupuje kolejne używane wagony do wzmocnienia istniejących i uruchomienia nowych połączeń. Wybór padł na 18 kuszetek, które kilka lat temu kursowały w ramach połączeń Deutsche Bahn.

Po tym, jak Niemieckie Koleje niemal całkowicie wycofały się z uruchamiania połączeń nocnych i przejęły je Koleje Austriackie, Deutsche Bahn nie znajduje zatrudnienia dla kilkunastu wagonów kuszetek. Teraz te pierwsze, w liczbie osiemnastu, trafią do czeskiego przewoźnika RegioJet.

Jak podaje portal zdopravy.cz, wagony są już w Czechach. Chodzi o dwa ich typy: Bvcmz 248.5 i Bvcmbz 249. Każda z kuszetek ma 60 miejsc leżących w 10 przedziałach. Są klimatyzowane i mogą kursować z prędkością maksymalną 200 km/h. Posiadają próżniowe toalety, część z nich może przyjąć na pokład osoby na wózkach inwalidzkich.

Rzecznik prasowy spółki podkreśla, że wagony wymagają minimalnej ingerencji, by mogły ponownie zacząć wozić pasażerów. Ponadto ten typ wagonu posiada dopuszczenie do kursowania w Czechach i na Słowacji. Są w tak dobrym stanie, że za kilkanaście dni RegioJet zamierza wprowadzić je do nocnego pociągu Praga – Koszyce, którym zainteresowanie pasażerów stale rośnie. Pociąg ten „urośnie” do 18 wagonów (sic!). RegioJet do prowadzenia pociągu z rozkładową prędkością potrzebuje silnej lokomotywy. Z tego powodu wypożyczył już od leasingodawcy nowoczesnego Vectrona.

Jak poinformował przedstawiciel RegioJet, w tym roku spółka przewiozła o 12 procent więcej pasażerów niż w analogicznym okresie roku 2018. Między innymi po to, aby zakupić wagony spółka wyemitowała obligacje o wartości miliarda koron (ok. 140 mln zł), jednak tylko cześć z tej kwoty przeznaczona została na kuszetki (nie wykluczone, że to za te pieniądze zakupione zostaną nowe Elfy 2 z Pesy) Kwota transakcji za około 20-letnie wagony pozostaje tajemnicą.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij