NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Elfy 2 pojadą w barwach RegioJet. Umowa z Pesą już wkrótce

| Michał Szymajda 05.02.2019 6,3k

Elfy 2 pojadą w barwach RegioJet. Umowa z Pesą już wkrótce
fot. RegioJet
RegioJet umowę na przewozy w czeskim Kraju Usteckim ma już w kieszeni. Operator jest zdecydowany podpisać z Pesą umowę na dostawę 7 elektrycznych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych Elf 2.
O tym, że Pesa rozmawia z RegioJetem na temat możliwości zakupu swoich najnowocześniejszych elektrycznych pojazdów pisaliśmy już w lipcu 2018.

– Potwierdzamy, że przygotowaliśmy dla RegioJet ofertę dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf2. 7 sztuk pojazdów Elf 2, specjalnie przystosowanych do jazdy po sieci kolejowej w Czechach, ma zostać dostarczonych w II połowie 2021 r. – mówił wówczas Jan Bończyk, odpowiedzialny w Pesie za marketing na rynku czeskim.

Umowa z Pesą stanęła jednak pod znakiem zapytania, gdy pojawiła się możliwość zakupu używanych pojazdów Stadlera. Ostatecznie RegioJet zdecydował się jednak na fabrycznie nowe, polskie produkty.

Umowę z Krajem Usteckim podpisano w drugiej połowie stycznia. RegioJet w efekcie konkursu ofert przejmie obsługę linii Ústí nad Labem Zapad – Štětí , Děčín hl. n. – Ústí nad Labem-Strekov, Most – Žatec , Most – Bilina, Ústí nad Labem hl. n. – Most, Teplice – Litvinov. Do każdego przejechanego kilometra samorząd dopłaci 146 koron (to ok. 24 zł.). Umowę skonstruowano w taki sposób, że przewoźnik nie będzie miał możliwości negocjowania tego kontraktu aż do końca jej trwania, czyli do grudnia 2029 roku. Cały kontrakt wart jest prawie 1,5 mld koron.

Umowa gwarantuje samorządowi, że od rozkładu jazdy 2021/2022 na linie wyjadą zupełnie nowe dwuczłonowe pociągi elektryczne. Będą to Elfy2 z Pesy. Do tego czasu przewoźnik może na zelektryfikowanych liniach używać spalinowych zespołów trakcyjnych VT628, znanych także w Polsce.

Pesa nie komentuje sprzedaży aż do czasu podpisania umowy z RegioJetem. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że stanie się to na początku marca. Nie będzie to z pewnością kontrakt łatwy, bowiem czasu na budowę i homologowanie pojazdów w Czechach nie będzie dużo.

Więcej na temat wyników RegioJetu w roku 2018 piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5