NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Reaktywacja połączenia Warszawa – Białystok daleka od ideału

| Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl 15.12.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-15 11:36:03 Autor: PiotrW_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"(...) Ze zrozumiałych względów trasa Bydgoszcz – Warszawa znajduje się od 13 grudnia pod naszym stałym monitoringiem. (...)"

Kochani, czytajcie teksty przed publikacją jeszcze ten jeden dodatkowy raz. Naprawdę. Lepiej opublikować ciut później, a poprawny tekst niż wcześniej bubla.
2015-12-15 12:23:56 Autor: kkk
---.tktelekom.pl
PiotrzeW co ma Bydgoszcz do Białegostoku bo Cie nie rozumiem?
2015-12-15 12:31:54 Autor: Białostoczanin
---.dynamic.gprs.plus.pl
Na dobry początek:

1. Uzgodnić z rzeczywistością rozkłady na trasie Białystok-Warszawa-Białystok - RZECZYWISTY czas przejazdu 3 godziny
2. Umyć wprowadzone na tę trasę wagony 111A z zewnątrz - przez warstwę brudu na oknach nie widać okolicy przez którą się jedzie
3. Domyć kible i posprzątać przedziały - na kilometr wali szczynami i smrodem papierosów
2015-12-15 12:49:12 Autor: jack3
---.dynamic.chello.pl
A co mają darty do składu Hańcza? Przecież one nie będą jeździć do Suwałk z wiadomych względów. No chyba że darty zepną z nurkiem...
2015-12-15 13:02:07 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Bida z nędzą!
PKP IC do zaorania, a PKP PLK do prywatyzacji!

Wchodzę sobie na PB, a tu bilety na dziś po 5,7,10 i 12 zł, zaś czas przejazdu z M Młociny na Bohaterów Monte Cassino wynosi zawsze 2h50'

Ja oczywiście nie lubię autobusów międzymastowych (i nigdy w życiu nie jechałem PB), więc pojadę swoją furą, ew.jako atrakcja turystyczna pociągiem (zwłaszcza, że mam zniźki ustawowe i niedługo jako inwalida dostanę może jeszcze wyższe), ale większość ludzi jest rozsądnych = bierze pod uwagę cenę, czas odjazdu i podróży i ew.pewność przyjazdu.
Przecie Souter jeździłby po torach, gdyby tam ciągle nie panowała komuna. Precz z komuną!
2015-12-15 13:08:12 Autor: lumbago
---.155.178.2
Oj Podlasiacy, jeszcze zatęsknicie za "starymi" wagonami po pojawieniu się "nowoczesnych" Dartów od Pesy.
Obym się pomylił!
2015-12-15 13:12:31 Autor: d3
---.146.139.91.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Na filmach z próbnych przejazdów widać że w Łochowie pod zwrotnicami leżą niewłaściwe podkłady, w miejscach gdzie już powinna być co najmniej 5-7 dłużyca są podłożone krócice (skrócone podkłady wystające 20 cm poza szynę) aby nie kolidowały z normalnymi na torze ukośnym. Przy takich zastępczych podkładach powinna być prędkość przejazdu przez zwrotnice 20 km/h.
2015-12-15 13:22:08 Autor: d3
---.146.139.91.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Do powyższego wpisu druga min tego filmu;
https://www.youtube.com/watch?v=IR16CiwBsI4&feature=youtu.be
Za zamknięcie tego szlaku na rok po tym co oni tam zrobili (zakres robót) to wszyscy z PKP PLK powinni być zamknięci.
2015-12-15 13:23:40 Autor: ep40
---.19.245.80
Rozumiem, że IC nie ma możliwości wszędzie dawać super tabor, ale ostatnie zielone 111A to trochę przesada.
2015-12-15 13:46:43 Autor: strunobetonowiec
---.146.12.7.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A co jest zlego w starym taborze?? Na glowe ma nie kapac , ma byc cieplo, ma jechac punktualnie, czesto I ma miec toalete I miejsce do siedzenia.
Przeciez te flirty I darty to zapchajdziura, badziew dla ciżby. Pociagi ekspresowe jakos, za ktore sie placi duzo, jakos dalej jezdza na wagonach.
a gniazdka elektryczne? Do Bialegostoku sie jedzie 130min, a wez ksiazke poczytaj, poogladaj krajobraz, zdrzemnij sie, pogadaj z pasazerem obok. Gniazdka, wyswietlacze lcd masz w domu, wifi? Tez masz w domu.
Paranoja. Zwraca sie tak wielka uwage na takie glupoty tak naprawde niekoniecznie absolutnie niezbedne w podrozy, a podstawowe rzeczy leza zapomniane.
nie mowie by nie odmladzac taboru, ale litosci czy pelnia szczescia jest te gniazdko pod fotelem?!
2015-12-15 13:56:22 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
trasa remontowana za miliardy a przewoznicy nieprzygotowani,ogólnie rzecz biorąc-KICHA
2015-12-15 14:07:57 Autor: Piotr Figiel
---.dynamic.gprs.plus.pl
O pociągi do Grodna nadal można znaleźć w wyszukiwarce połączeń PLK. Ciekawe ile osób dało się nabrać.
2015-12-15 14:45:13 Autor: Jeżdżę bo lubię
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
Strunobetonowiec ma rację. Gniazdka i wyświetlacze mogą być niezbędne w takich pociągach, jakie jeżdżą w Rosji - w podróżach trwających kilka dni lub w pociągach pokonujących wielogodzinne odcinki bez zatrzymania. Wifi? Szczególnie niezbędne jest gimbusom, które pół godziny nie potrafią wysiedzieć bez wgapiania się w ekran smartfona, bo rodzice nie wpoili im zainteresowania światem - tym prawdziwym, nie wirtualnym. A jak już wszystkie pociągi będą zadbane, czyste, punktualne i bezpieczne, to wówczas można myśleć o luksusach. Co z tego, że kolejarze kupili wagony z wyświetlaczami, jak zabrakło im środków na sprzątanie i z kibla śmierdzi?
2015-12-15 15:01:51 Autor: ziutek z flagą
---.250.104.5.static.rdi.pl
Chłopcze, to co wypisujesz pachnie Freudem - zapewne nie wpuścili cię kiedyś do Polskiego Busa, więc na niego plujesz... Wsiądź do tej swojej "fury", rusz przed siebie i nie zaśmiecaj forum.
2015-12-15 15:17:57 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Stefan banderą

chcesz sprywatyzować infrę czy zarządzanie nią?

Bo to drugie jest dobre, ale to pierwsze bez sensu.
2015-12-15 15:18:37 Autor: yman
---.static.chello.pl
Bydgoszcz do Białegostoku ma to, że pociągi wyprodukowane (lub jeszcze nie) w Bydgoszczy mają jeździć do Białegostoku.
2015-12-15 15:44:20 Autor: PiotrW_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kkk

Bydgoszcz do Białegostoku ma to, że w pierwotnej wersji artykułu widniało zdanie takie jak zacytowane (dość szybko je poprawiono). Nie pierwsza i mniemam, że niestety nie ostatnia pomyłka redakcji - stąd moja prośba o bardziej wnikliwe czytanie tekstów przed publikacją.
2015-12-15 15:56:34 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Rzeczywiście, na punkcie tych "niezbędnych" gadżetów niektórzy mają bzika.
Ci, co projektują układ siedzeń w nowych wagonach wyszli z założenia, że pasażer ma się gapić nie w okno, jak za dobrych czasów, tylko w durnego smartfona czy też "ajfona", albo w równie durne wyświetlacze wielkości telewizora, podwieszone pod sufitem. Żeby jeszcze jakieś fajne filmy puszczali... Ale nie. Najwyżej durne reklamy.
2015-12-15 17:44:05 Autor: Paulina
---.centertel.pl
Do autora. Jak taki Jesteś mądry to przyjdź do pracy na modernizację. Zobaczymy wtedy co sobą przedstawiasz
2015-12-15 17:51:38 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginm.net
IC i PLKa do spółki potrafią jak zwykle zadbać o "pierwsze wrażenie"
Potem to już...będą chodzili mobilni informatorzy i mówili, że "już jest dobrze, już jest szybciej"

Gdzie się podziały uwolnione po FLIRTach wagony?????
Już zostały odstawione w krzaki???????
2015-12-15 18:02:43 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Kflik
Ja chcę wszystko sprywatyzować, aby państwo nie miało żadnej własności i żadnych pieniędzy, ale długa droga do tego.

Niestety kolej to nie motoryzacja:
-moja prywatna fura pojedzie po każdej drodze (państwowej/prywatnej/niczyjej)
-pociąg musi jechać po torach, które należą do jego właściciela. Ew.właściciel wpuści kogoś innego za opłatą.

UE wymyśliła absurd, że różni przewoźnicy będą konkurować ze sobą na państwowych torach!!!
W Polszy już lepiej sprawdzało się jedno wielkie PKP, ale to nigdy nie wróci i to wcale nie było dobre dla kolei!

PS.
Przypominam, że jestem MiKolem (od 20 lat!), więc obserwuję i jeżdżę puciongamy na całym świecie - na wszystkich kontynentach oprócz Australii i Antarktydy
Przypominam, że byłem kolejarzem (krótko i dawno temu), więc znany jest mi trud szeregowych pracowników i rozpasanie działaczy ZZ
2015-12-16 08:36:51 Autor: olimp
---.dynamic.chello.pl
@ stefan banderą - "krótko i dawno temu" to słaby twój punkt :)
Przenosząc to stwierdzenie na dzisiejszą rzeczywistość bankomatową - kolejarzom żle się skojarzy...
2015-12-16 09:59:29 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
@Stefan

Kto wie, może jeszcze wszystko sprywatyzują. Polska będzie potrzebować kasy. Ostatnio podobno obiecaliśmy pożyczyć UPAinie 4 mld... tak za nic. Na wieczne nieoddanie, bo przecież szlachetni jesteśmy. Nawet nas nie przeproszą za Wołyń.
2015-12-16 10:03:37 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@olimp
No cóż. Otrzymałem lepiej płatną i ciekawszą propozycję pracy niż kolejowy etacik za 400US$/m-c, więc wsiadłem samolot poleciałem daaleko i do "pracy" na kolei nigdy nie wróciłem.
Cieszę się chociaż, że od 2-3 miesięcy jestem regularnym pasażerem pucongów aglo/regio będących dobrą alternatywą dla fury, mimo patologii transportu w Warszawie zepsutego przez ZTM HGW.

A wracając do tematu:
czemu PKP PLK (a przedwczoraj PKP IC) wykupuje wielkie reklamy u Michnika w MetroCafe - takie popłuczyny Gazety Wyborczej wciskane ludziom na ulicy?
Dziś była reklama remontu stacji w Wołominie i Zielonce na rzeczonym w artykule szlaku DŻPW
Przecie teraz powinni wykupywać reklamy w Naszym Dzienniku i Gościu Niedzielnym! Koncern Agora chyli się ku upadkowi i drażni mnie, że PKP za moje pieniądze to opóźnia!
2015-12-17 11:06:15 Autor: gyrek
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jak ma na głowe nie kapać, być ciepło, toaleta plus miejsce do siedzenia - to znaczy rozumiem, że dla Ciebie wystarczy towarowy kryty z piecykiem "kozą", dechami położonymi w poprzek do siedzenia i kubłem za parawanem do załatwiana potrzeb naturalnych?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5