NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Reaktywacja pociągów do Ciechocinka we wrześniu 2021? Być może pojedzie tu EN81

| Michał Szymajda 19.08.2020 201

Reaktywacja pociągów do Ciechocinka we wrześniu 2021? Być może pojedzie tu EN81
Dworzec kolejowy w AleksandrowieFot. ms, rynek-kolejowy
Temat reaktywacji pociągów między Aleksandrowem Kujawskim a Ciechocinkiem wraca jak bumerang. Teraz zarówno starostwo powiatowe w Aleksandrowie, jak i urząd marszałkowski mówią o możliwym starcie połączeń we wrześniu 2021.
Portal internetowy powiatu aleksandrowskiego o postępach prac przy reaktywacji pociągów poinformował z końcem lipca.

– Kursy na trasie Aleksandrów – Ciechocinek odbywałyby się w częstotliwości co 40 minut w dni robocze i co 60 minut w dni wolne od pracy, a czterokrotnie w ciągu doby pociąg kursowałby na trasie Toruń – Ciechocinek. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to 3,4 miliona złotych, 50% kosztów miałoby zostać pokryte przez samorząd województwa, pozostała kwota pochodziłaby ze środków samorządów lokalnych oraz sprzedaży biletów. Realny termin w którym mogłoby nastąpić uruchomienie przewozów to połowa 2021 roku – napisała Paulina Smykowska, redagująca treść na portalu aleksandrow.pl

Starostwo aleksandrowskie: Spokojnie czekamy na kosztorys

Piotr Kawczyński reprezentujący starostwo w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" podkreśla jednak, że wyliczenia nie są jeszcze pełne.

– Na tą chwilę nadal oczekujemy na przedstawienie szacunkowych kosztów przez Urząd Marszałkowski, który prowadzi sprawę. Ma to nastąpić do końca III kwartału, wtedy będziemy mogli udzielić więcej informacji – mówi. Z prośbą o więcej szczegółów zwróciliśmy się do urzędu marszałkowskiego Kujaw i Pomorza.

– W trosce o zmniejszenie wykluczenia transportowego władze samorządu województwa kujawsko-pomorskiego w pełni popierają pomysły przywracania przez samorządy lokalne regularnych całorocznych połączeń kolejowych, w tym także połączenia na linii nr 245. Z uwagi na wieloletni brak regularnego ruchu pasażerskiego na tej trasie, konieczne jest przeprowadzenie kalkulacji kosztów ponownego prowadzenia ruchu. Wyliczenia te mają być gotowe do końca III kwartału 2020 – powtórzył Tomasz Moraczewski, dyrektora Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Tomasz Moraczewski zaznacza, że uruchomienie połączeń jesienią 2021 roku wydaje się optymalne z uwagi na rozpoczęcie roku szkolnego. – Wydaje się to obecnie możliwe do spełnienia, jednak ostateczna data oraz kształt oferty w dużym stopniu zależeć będzie od działań PKP Polskie Linie Kolejowe, gdyż linia nr 245 wraz z infrastrukturą peronową wymagają przygotowania do wznowienia ruchu – ocenia.

Na trasy wróci EN81?

Moraczewski podkreśla, że samorządowi zależy na tym, aby tabor na linii nr 245 był dostosowany do osób o ograniczonej sprawności ruchowej, o pojemności dostosowanej do spodziewanego potoku oraz z uwagi na uzdrowiskowy charakter Ciechocinka – zasilany trakcją elektryczną. Tutaj oczy partnerów, którzy chcą współfinansować połączenie zwracają się w kierunku niewielkich, jednoczłonowych elektrycznych EN81. Dyrektor zaznacza jednak, że EN81 stanowi wyłącznie przykład taboru dostępnego na rynku, który jest optymalny do obsługi tego typu połączenia.

Łącznie Pesa wyprodukowała osiem pojazdów EN81. Sześć z nich jest obecnie odstawionych, jedynie dwa pojazdy, które są własnością marszałka województwa świętokrzyskiego, stale kursują na trasach w tym województwie. Na dwa nabywcy szuka województwo małopolskie, a resztę – cztery sztuki – przejęła z rąk firmy leasingowej mLeasing bydgoska Pesa – ich producent. Jak podkreśla reprezentujący producenta Piotr Mazurek, dwa z nich mogłyby być stosunkowo szybko przygotowane do powrotu na trasy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie (508)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5