Partnerzy serwisu:
Pasażer

SKPL chce wozić pasażerów do Ciechocinka

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
SKPL chce wozić pasażerów do Ciechocinka
Fot. PKP Intercity
Dwaj przewoźnicy chcą obsługiwać połączenia regionalne do Ciechocinka. Są to SPKL Cargo oraz Polregio, których jednak oferty przekraczają budżet województwa kujawsko-pomorskiego, choć jedna nieznacznie. Czy przetarg uda się więc rozstrzygnąć i wznowić regularne kursy do popularnego uzdrowiska?

Województwo kujawsko-pomorskie właśnie otworzyło oferty w przetargu na przewozy pasażerskie na trasie Bydgoszcz – Toruń – Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek. Obsługą pociągów do uzdrowiska są zainteresowane dwa podmioty: SKPL Cargo oraz, zgodnie z zapowiedziami, Polregio.

Polregio wyceniło pociągokilometr trakcji elektrycznej (linia do Ciechocinka jest zelektryfikowana) na 41,52 złotego, natomiast SKPL na 109,99 złotego trakcją inną niż elektryczna (zapewne spalinową – spółka dysponuje sporą liczbą takiego taboru). Polregio deklaruje 100% obsługę trasy pociągami elektrycznymi natomiast SKPL w 100% chce korzystać z jednostek innych niż elektryczne. Polregio zadeklarowało stawkę przychodu na jeden pociągokilometr na poziomie 1,77 złotego, natomiast SKPL na 4,49 złotego.

Budżet województwa to 29,774 mln złotych brutto, za realizację usługi przez 5 lat, od grudnia bieżącego roku do grudnia 2030 roku.

Minimalna wartość pracy przewozowej przez pięć lat to 775320,336 pociągokilometrów, jednak wartość ta może zostać zwiększona do 1535396,18 pociągokilometrów.

Po pomnożeniu minimalnej liczby pociągokilometrów przez stawkę za jeden pociągokilometr wychodzi nam, że Polregio wyceniło realizację przewozów na nieco ponad 32 mln złotych, dokładnie 31,191 mln, natomiast SKPL na 85,277 mln złotych. Jednak po odjęciu od stawki wozokilometra stawki przychodu za jeden pociągokilometr (w założeniach przetargu województwo określiło przychód na 0 złotych) wychodzi, że cena wozokilometra Polregio do objęcia rekompensatą to 39,75 złotego, natomiast SKPL 105,5 złotego. Po pomnożeniu przez minimalną pracę eksploatacyjną wychodzi nam, że oferta Polregio jest warta 30,819 mln złotych, a SKPL – 81,796 mln złotych brutto.

Obie oferty przekraczają więc budżet samorządu, choć Polregio bardzo nieznacznie.

W trakcie trwania postępowania przetargowego nieco zmieniły się zapisy dotyczące pracy przewozowej. Województwo zmniejszyło minimalną średnią liczbę pociągów między Aleksandrowem a Toruniem z 16 (8 par) do 12 (6 par), maksymalna liczba – 26 pociągów a więc 13 par, pozostała bez zmian. Nie zmieniły się minimalne i maksymalne średnie liczby w zakres pociągów od Aleksandrowa do Ciechocinka, które wynoszą odpowiednio 16 (8 par) oraz 26 (13 par). Do 2 połączeń zwiększono też liczbę pociągów na odcinku od Torunia do Bydgoszczy, przez co z Ciechocinka do Bydgoszczy ma kursować jedna pełna para połączeń.

W toku trwania przetargu wydłużono również okres obowiązywania ulgi na przewozy za symboliczną złotówkę. Podróżni skorzystają z niej od 14 grudnia bieżącego roku aż do 15 lutego przyszłego roku. Wcześniej okres trwania był krótszy – kończył się 18 stycznia.

Przypomnijmy, że reaktywacja połączeń do Ciechocinka będzie możliwa dzięki pracom PKP PLK, które niewielkim nakładem sił wyremontują nieużywany pasażersko (w ruchu codziennym od 2011 roku) odcinek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK naprawią linię do Ciechocinka. Jest przetarg

Infrastruktura

PLK naprawią linię do Ciechocinka. Jest przetarg

Jakub Rösler 02 stycznia 2025

Pociągi wrócą do Ciechocinka, już nie tylko sezonowo

Infrastruktura

Pociągi wrócą do Ciechocinka, już nie tylko sezonowo

PKP PLK, oprac. DS 21 października 2024

Ciechocinek. Adamczyk apeluje o powrót 4 par pociągów dziennie

Infrastruktura

Pociągi do Ciechocinka najwcześniej od rozkładu jazdy 2023/2024?

Infrastruktura

Ile będą kosztować pociągi z Ciechocinka do Aleksandrowa?

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK naprawią linię do Ciechocinka. Jest przetarg

Infrastruktura

PLK naprawią linię do Ciechocinka. Jest przetarg

Jakub Rösler 02 stycznia 2025

Pociągi wrócą do Ciechocinka, już nie tylko sezonowo

Infrastruktura

Pociągi wrócą do Ciechocinka, już nie tylko sezonowo

PKP PLK, oprac. DS 21 października 2024

Ciechocinek. Adamczyk apeluje o powrót 4 par pociągów dziennie

Infrastruktura

Pociągi do Ciechocinka najwcześniej od rozkładu jazdy 2023/2024?

Infrastruktura

Ile będą kosztować pociągi z Ciechocinka do Aleksandrowa?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5