Partnerzy serwisu:
Biznes

Railpool zainteresowany Dragonem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
21-01-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś/jk, Rynek Kolejwowy, 21 stycznia 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Railpool zainteresowany Dragonem
– Oczywiście wiemy o najnowszych osiągnięciach w tej dziedzinie i śledzimy ten projekt z wielkim zainteresowaniem. Odwiedziliśmy nawet zakład w Gliwicach. Będziemy także obserwować bardzo uważnie testy i wówczas podejmiemy decyzję – powiedział RK Walter Breinl, prezes zarządu Railpool GmbH zapytany o możliwości zakupu lokomotywy Dragon przez tę spółkę. Breinl będzie uczestnikiem konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce".

"Rynek Kolejowy": Polskie firmy są zainteresowane leasingiem lokomotyw na okres 1-2 lat. Czy dla firm leasingujących jest to w ogóle opłacalne?

Walter Breinl, prezes zarządu Railpool GmbH: Umowa na rok czy dwa lata nie jest zbyt długa. Z jednej strony, jest to korzystne dla przewoźnika, a z drugiej istnieje ryzyko, że lokomotywa nie będzie już dostępna po zakończeniu tego okresu. To ma z pewnością również wpływ na cenę. Trzeba więc każdy przypadek dokładnie przedyskutować, aby sprawdzić, co jest korzystne dla obu stron.

Railpool jako pierwszy kupił nową serię lokomotyw Vectron wyprodukowanych przez Siemensa. Pierwsi będziecie je testować, czy nie obawiacie się, że nie spełnią Waszych oczekiwań. Czy nie lepiej było poczekać, aż inni je przetestują?

W rzeczywistości jesteśmy grupą ekspertów kolejowych i wprowadzanie nowego produktu, takiego jak Vectron jest kuszącym wyzwaniem dla nas. Jesteśmy pewni, że nam się to uda i zawsze jesteśmy gotowi na nowe produkty na rynku.

Wkrótce rozpoczynają się testy pierwszej polskiej lokomotywy Dragon E6ACTwyprodukowanej przez ZNLE Gliwice. Czy znacie ten projekt i czy, gdyby okazał się sukcesem, bylibyście zainteresowani zakupem tych maszyn?

Oczywiście wiemy o najnowszych osiągnięciach w tej dziedzinie i śledzimy ten projekt z wielkim zainteresowaniem. Odwiedziliśmy nawet zakład w Gliwicach. Będziemy także obserwować bardzo uważnie testy i wówczas podejmiemy decyzję.

Polscy przewoźnicy zarówno pasażerscy, jak i towarowi stojąc prze wyborem: kupić lokomotywy czy modernizować, najczęściej wybierają ten drugi wariant. Jak Pan myśli dlaczego?

Przekonujemy ich atrakcyjną ceną na nowe jednostki. Jednak nie jest to tylko i wyłącznie kwestia ceny. Ważniejsza jest dostępność komponentów, niezawodność, elastyczność i wreszcie redukcja ryzyka do minimum.

W jakich warunkach bardziej opłacalny jest leasing finansowy, a w jakich przewoźnik powinien zdecydować się na leasing operacyjny?

Generalnie staramy się nie przekonywać naszych klientów do wyboru takiego lub innego rozwiązania. Czasami rozsądniej jest kupić, czasami korzystniejszy jest leasing finansowy a czasami operacyjny. Koniec końców, trzeba dobrze zrównoważonego portfela i chcielibyśmy jak działać jako partner dla naszych klientów i dzielić się z nimi naszymi poradami.


Wspomniane w rozmowie  kwestie będą wiodącym tematem konferencji „Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce” organizowanej przez RK Konferencje, a która odbędzie się 10 marca 2011 roku w Warszawie.

 

\

 

Zobacz program konferencji

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Duże zamówienie Railpool na Traxxy

Tabor i technika

Duże zamówienie Railpool na Traxxy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Railpool Polska: Popyt na lokomotywy będzie tylko rósł

Biznes

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Duże zamówienie Railpool na Traxxy

Tabor i technika

Duże zamówienie Railpool na Traxxy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Railpool Polska: Popyt na lokomotywy będzie tylko rósł

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5