NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rail Baltica z nowym szefem. Spółkę RB Rail poprowadzi Fin

| Tomasz Kościelny 19.02.2019 1,1k

Rail Baltica z nowym szefem. Spółkę RB Rail poprowadzi Fin
Fot. Ilme Parik, CC BY 4.0/Wikimedia Commons
Timo Riihimäki został wybrany nowym prezesem zarządu RB Rail – joint venture, która koordynuje budowę międzynarodowej trasy Rail Baltica na terytorium Litwy, Łotwy i Estonii. Jego poprzedniczka zrezygnowała z pełnionej funkcji pod koniec września minionego roku.
Timo Riihimäki do tej pory był zaangażowany w realizację infrastrukturalnych projektów kolejowych na terenie Finlandii. Teraz jego zadaniem będzie doprowadzenie do końca projektu budowy normalnotorowej linii kolejowej Rail Baltica, która połączy Litwę, Łotwę i Estonię z Polską, a w przyszłości – także z Finlandią.

- Ma szerokie doświadczenie – lokalne, jak I międzynarodowe – zarówno w budowie infrastruktury, jak i jej utrzymaniu. Do tego jest doświadczony w zakresie strategii korporacyjnych i biznesowych oraz zarządzania międzynarodowymi firmami i organizacjami – wyjaśnia Karolis Sankovski z zarządu RB Rail.

- Ekonomiczne i społeczne znaczenie inwestycji Rail Baltica, a także zasięg projektu, powodują, że w tej chwili to jedno z najbardziej interesujących przedsięwzięć w Europie – napisał nowo wybrany prezes zarząd RB Rail Timo Riihimäki w oficjalnym komunikacie.

Poprzednia szefowa firmy RB Rail Baiba Rubesa zrezygnowała pod koniec września, mimo że pozostał jej do przepracowania na tym stanowisku już tylko miesiąc. Litewscy i estońscy udziałowcy RB Rail wyrażali swoje niezadowolenie ze sposobu, w jaki Rubesa zarządzała spółką i koordynowała projekt. Z kolei była szefowa RB Rail miała sporo zastrzeżeń co do samego projektu oraz tego, jak do jego wdrażania podchodzili udziałowcy. Na zwołanej po odejściu ze stanowiska konferencji prasowej Rubesa przedstawiła zalecenia, których wdrożenie znacząco usprawniłoby jej zdaniem realizację inwestycji. Po rezygnacji Rubesy, tymczasowo spółką kierował Ignas Degutis –dyrektor finansowy i członek zarządu w joint venture.

Zadaniem RB Rail jest koordynowanie budowy normalnotorowej linii kolejowej Rail Baltica. Dwutorowa zelektryfikowana trasa ma biec od granicy polsko-litewskiej aż do Tallina. Szacowany koszt projektu to ok. 5,8 mld euro. 85% inwestycji ma być sfinansowane przez Unię Europejską.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5