Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Drugi tor na odcinku Dęblin – Lublin prawie gotowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-05-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na prawie całym odcinku linii nr 7 od Dęblina do Lublina ułożono już drugi tor – informuje PKP PLK. Przebudowano pierwsze perony na stacji Puławy oraz na przystankach Puławy Miasto i Puławy Chemia, a wkrótce ma zostać otwarty przestanek Puławy Azoty. 

Latem w Puławach zakończą się prace na czterech stacjach i przystankach: Puławy, Puławy Miasto, Puławy Chemia, Puławy Azoty. Dla turystów to lepszy dostęp do atrakcji miasta np. Pałacu Czartoryskich, a dla mieszkańców wygodniejsze dojazdy do pracy – informuje PKP PLK. Kończą się prace na przystanku Puławy Miasto. Od października pasażerowie korzystają z pierwszej części (krawędzi) peronu, który wyposażony jest w szeroką wiatę, ławki i gabloty informacyjne. Są udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Dostęp do peronu zapewnia przejście podziemne, w którym uruchamiana jest winda. Wykonawca kończy roboty przy drugiej krawędzi peronu.

Na stacji Puławy pasażerowie mają dostępniejszy peron. Kończą się roboty na drugim. Zamontowano energooszczędne oświetlenie i ustawione są ławki. Montowana jest przeszklona wiata. Wykonawca pracuje przy części „towarowej”. Budowana jest rampa dla składów towarowych.

Na przystanku Puławy Chemia do pociągów można wsiadać z wyższego peronu nr 2, wygodniejszego, szczególnie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Do dyspozycji pasażerów są ławki, wiata i tablice informacyjne. Kończą się prace na sąsiednim peronie – relacjonuje inwestor. Wkrótce pociągi znów zatrzymają się na przystanku Puławy Azoty. Jest już konstrukcja nowego peronu, dostosowanego dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Kończy się wymiana torów i wzmacnianie nasypów. Wykonawca będzie montował sieć trakcyjną nad torami.

Na stacji Puławy oraz na przystankach Puławy Miasto, Puławy Chemia i Puławy Azoty wszystkie perony będą dostępne latem 2020 roku. Zakończą się wówczas prace związane z budową drugiego toru oraz montażem nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym – podaje PLK.

Nowe perony i drugi tor pomiędzy Dęblinem a Lublinem

Na odcinku Dęblin – Lublin budowane są nowe perony m.in. w Sadurkach i Stasinie Polnym. W Motyczu ustawiono nową, szeroką wiatę przy peronie nr 2. Podróżni mogą już korzystać z przejścia podziemnego pod torami, które wyposażono w pochylnie. Przygotowywana jest winda.

Pomiędzy Dęblinem a Lublinem, obok przejeżdżających nowym torem pociągów, układany jest drugi tor. Zamontowano go prawie na całej 70 km trasie. Prowadzone jest też szlifowanie i zgrzewanie szyn. Montowana jest sieć trakcyjna. Wszystkie prace odbywają się przy jednotorowym ruchu pociągów. Przywrócenie dwutorowego ruchu na odcinku Dęblin – Lublin planowane jest w III kwartale 2020 roku – podaje PLK.

Modernizacja linii nr 7 jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Po jej ukończeniu – najpierw na trasie Otwock – Lublin, a później Warszawa Wschodnia – Otwock – podróż najszybszym pociągiem między Warszawą i Lublinem zajmie około 90 minut. Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” jest wart ponad 3,5 mld zł i jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Wszystkie prace w ramach I etapu zostaną zrealizowane do 2022 roku – zapowiada PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5