NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Przyszli kolejarze rozpoczęli edukację

| inf. prasowa 04.09.2017 2,9k

Przyszli kolejarze rozpoczęli edukację
Fot. PKP PLK
Wsparcie finansowe, organizacja praktyk, doposażanie pracowni dydaktycznych – PKP Polskie Linie Kolejowe inwestują w edukację przyszłych kolejarzy. Zarządca infrastruktury na bieżąco współpracuje z 35 szkołami. Tylko w ubiegłym roku PLK wypłaciły uczniom kierunków kolejowych stypendia w wysokości ponad 1 mln zł.
Zarządca infrastruktury aktywnie współpracuje z 35 szkołami w zakresie kształcenia na kierunkach: technik transportu kolejowego, technik dróg i mostów kolejowych, technik automatyk sterowania ruchem kolejowym oraz technik elektroenergetyk transportu szynowego. Szkoły rozlokowane są w całej Polsce, m.in. w Łodzi, Olsztynie, Siedlcach, Warszawie.

Stypendia dla najlepszych

W czerwcu 2010 r. spółka wprowadziła program stypendialny dla najlepszych uczniów szkół ponadgimnazjalnych, z którymi współpracuje zarządca infrastruktury. PLK wypłacają stypendia i zapewniają uczniom możliwość odbycia praktyk zawodowych. Co semestr około 300 uczniów od 2. klasy wzwyż otrzymuje stypendia finansowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Dodatkowo na koniec roku szkolnego stypendyści o średniej na poziomie 4.0 otrzymują jednorazowy bonus finansowy. W 2016 roku PLK wypłaciły uczniom ze szkół, z którymi współpracują stypendia w wysokości ponad 1 mln zł.

Spółka na bieżąco prowadzi również rozmowy ze szkołami, które są zainteresowane utworzeniem klas o profilu kolejowym. Chodzi o dostosowanie kierunków i efektów kształcenia do wymogów kolejowego rynku pracy i PKP Polskich Linii Kolejowych jako przyszłego pracodawcy.

Pomoce dydaktyczne

Zarządca infrastruktury wspiera również szkoły sprzętem dydaktycznym. W ubiegłym roku PLK przekazały na potrzeby szkolnych pracowni zawodowych m.in. pulpit dyżurnego ruchu wraz
z wyposażeniem oraz 25 komputerów, które trafiły do uczniów kolejowych kierunków w Siedlcach i Dęblinie. Podobnie, pozyskane po modernizacji urządzenia sterowania ruchem kolejowym, zasiliły szkolne pracownie w Tłuszczu i Małaszewiczach. Urządzenia posłużą w praktycznej nauce zawodu.

Przekazywanie wiedzy i doświadczenia

PLK na bieżąco uzupełniają tzw. lukę pokoleniową m.in. na stanowiskach z zespołu inżynierii ruchu: dyżurny ruchu, nastawniczy. W tym celu spółka zatrudnia pracowników przygotowujących się do zawodu na tzw. „zakładkę”. Pracownicy posiadający bądź nabywający uprawnienia emerytalne przekazują wiedzę i doświadczenie koleżankom i kolegom zaczynającym pracę w branży.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45856)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45856)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5