NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Przyszli kolejarze mają wakacje

| inf. pras. 19.06.2019 1,9k

Przyszli kolejarze mają wakacje
fot. B Banaszak/PKP Intercity
Uczniowie kolejowych kierunków, w tym 282 stypendystów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., zakończyło kolejny rok przygotowań do pracy. To przyszli dyżurni ruchu, automatycy sterowania ruchem, kolejowi specjaliści dróg i mostów. Po ukończeniu edukacji będą odpowiedzialni za kursowanie pociągów i bezpieczeństwo m.in. na torach i mostach.
Dziś rok szkolny kończy 282 stypendystów PLK, kształcących się na kierunkach kolejowych. To przyszli kolejarze, którzy co miesiąc otrzymywali stypendia od PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. To uczniowie m.in. Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. Króla Bolesława Chrobrego w Łodzi, Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w Skarżysku Kamiennej, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 im. gen. J. Bema w Siedlcach i Zespołu Szkół Logistycznych we Wrocławiu. W Polsce są 42 placówki z klasami o profilach kolejowych, z którymi współpracują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Przedstawiciele PLK byli obecni na zakończeniu roku szkolnego. Najlepsi uczniowie otrzymali od kolejarzy dyplomy i upominki.

PLK szkolą przyszłych dyżurnych, automatyków, drogowców

W szkole średniej uczniowie otrzymują najlepsze narzędzia do poszerzania wiedzy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A zapewniają możliwość odbycia praktyk zawodowych u boku wykwalifikowanych praktyków. Uczniowie mogą korzystać z nowoczesnego zaplecza edukacyjnego PLK. Symulator urządzeń sterowania ruchem kolejowym, używany każdego dnia przez kolejarzy, służy także młodym ludziom, którzy rozpoczną pracę. Sprzęt pomaga szczegółowo poznać pracę, jaką będą wykonywać w przyszłości. Uczniowie i szkoły mogą liczyć na wsparcie dydaktyczne. PLK na potrzeby szkolnych pracowni zawodowych przekazuje między innymi urządzenia i przedmioty, które wzbogacają i uatrakcyjniają lekcje.

Kolej chętnie wybierana przez młodych

Z roku na rok rośnie wśród młodzieży zainteresowanie kierunkami kolejowymi. Coraz więcej szkół podejmuje współpracę z PLK, lub uruchamia dodatkowe specjalizacje. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na bieżąco prowadzą rozmowy ze szkołami, które chcą otwierać kierunki kolejowe, by dostosować specjalizacje do wymogów rynku pracy.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

PKP PLK (6711)
(678)

Więcej z regionu:

Polska (45785)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

PKP PLK (6711)
(678)

Wiecej z regionu:

Polska (45785)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5