NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przystanki na żądanie w Lubelskiem. „Zaoszczędzimy paliwo”

| Kasper Fiszer 12.12.2022 2,6k

Przystanki na żądanie w Lubelskiem. „Zaoszczędzimy paliwo”
fot. Szater, lic. CC BY-SA 4.0
Już w najbliższą niedzielę pociągi Polregio przestaną zatrzymywać się na siedmiu przystankach w województwie lubelskim – przynajmniej jeśli nie będzie chciał tam wsiąść ani wysiąść żaden pasażer. Ma to przynieść realne oszczędności paliwa. Takie rozwiązanie sprawdza się w kilku krajach Europy – zapewnia przewoźnik.
W najbliższą niedzielę w województwie lubelskim zmienią się nie tylko godziny odjazdów pociągów, ale też zasady korzystania z części przystanków. W siedmiu lokalizacjach pociągi spółki Polregio zatrzymają się bowiem tylko na żądanie podróżnego. O wprowadzenie takiego rozwiązania zawnioskował organizator połączeń – Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.

Nowe zasady dla pasażerów wsiadających i wysiadających

– Przekwalifikowane zostały przystanki o najniższej frekwencji – poinformowało nas Biuro Prasowe Polregio. Wszystkie znajdują się na trasach z Lublina do Parczewa oraz z Rejowca do Zamościa. Zmiany dotyczą jednego przystanku położonego w Lublinie (Lublin-Ponikwoda) oraz sześciu zlokalizowanych w mniejszych miejscowościach (Rudnik, Pałecznica, Wólka Orłowska, Żulin, Mokre, Pałecznica).

Pasażer, który będzie chciał wsiąść do pociągu w jednej z tych lokalizacji, musi oczekiwać na jego przyjazd w miejscu widocznym dla maszynisty. – Podróżny, który będzie chciał tam wysiąść, musi natomiast zgłosić ten fakt obsłudze pociągu – tłumaczy przewoźnik, zaznaczając, że trzeba to zrobić najpóźniej podczas postoju na poprzednim przystanku. Zgłoszenie może nastąpić podczas kontroli biletów, a także w dowolnej chwili poprzez urządzenia zapewniające łączność z załogą znajdujące się na pokładzie.

Mniej postojów to mniej zużytego paliwa

– Przystanki „na żądanie” od lat działają np. w Niemczech i Czechach – usłyszeliśmy. Polregio dotychczas nie zastosowało tego rozwiązania w żadnym innym regionie w Polsce; jako pierwsze zastosowały je w naszym kraju Koleje Dolnośląskie, a następnie Koleje Śląskie. Polregio zapewnia, że nietypowy charakter postojów został wyraźnie oznaczony odpowiednim znakiem w każdym rozkładzie jazdy.

Wśród celów redukcji liczby postojów Polregio nie wskazuje oszczędności czasowych. – Chodzi o oszczędności eksploatacyjne, głównie paliwa – tłumaczy operator. Na obu trasach, na których pojawią się przystanki obsługiwane jedynie na żądanie, kursują spalinowe zespoły trakcyjne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (1122)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Lubelskie (1122)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5