Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przystanek Nowy Kisielin czeka na potencjalnych pasażerów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przystanek Nowy Kisielin czeka na potencjalnych pasażerów
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Minął już rok odkąd w Zielonej Górze powstał przystanek kolejowy Nowy Kisielin. Do dzisiaj jednak nie zatrzymał się przy nim ani jeden pociąg. Jednak zdaniem władz miasta, już wkrótce ma się to zmienić.

Nowy Kisielin do końca 2014 roku był wsią, która z dniem, 1 stycznia 2015 roku znalazła się w granicach administracyjnych Zielonej Góry. Od tego czasu Nowy Kisielin stanowi teraz część osiedla Nowe Miasto, które powstało poprzez przyłączenie obszaru dawnej gminy Zielona Góra.

Z kolei we wrześniu 2015 roku Nowy Kisielin wzbogacił się dodatkowo o nowy przystanek kolejowy. Powstał on przy linii nr 273 przy trasie z Zielonej Góry przez Nową Sól do Wrocławia Głównego, czyli przy fragmencie tak zwanej linii nadodrzańskiej, zastępując jednoperonową stację Stary Kisielin. Od ponad roku, odkąd zakończono prace wykonawcze, nie zatrzymał się przy nim żaden pociąg pasażerski Przewozów Regionalnych.

Wraz ze strefą ekonomiczną

Przystanek zrealizowano jako inicjatywę prezydenta Zielonej Góry, w ramach projektu pn.: „Uzbrojenie gruntów na terenie Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego”. Składa się on z dwóch peronów jednokrawędziowych. Na każdym stanęły dwie wiaty na obu krańcach peronów. Dodatkowo przystanek wyposażono w nowoczesne oświetlenie wraz głosową informacją pasażerską oraz podjazdami dla osób poruszających się na wózkach.

Przyczynkiem do powstania przystanku była rozwijająca się strefa ekonomiczno-przemysłowa i Park Naukowo-Technologicznego, które znajdują się w pobliżu obiektu. Miasto planuje, że w przyszłości powstaną nieopodal fabryki, bo ta Specjalna Strefa Ekonomiczna się dopiero tworzy, a kolej będzie służyła pracownikom za codzienny środek transportu do pracy.

Dla przyszłych pracowników

– Inwestorem budowy przystanku osobowego Nowy Kisielin jest Miasto Zielona Góra, które w całości sfinansowało zadanie i wybrało firmę do jego wykonania – przyznaje Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Rzecznik potwierdza, że do tej pory miasto nie podjęło jeszcze decyzji o oddaniu przystanku do użytkowania. Sam przystanek kosztował 1,5 mln zł. Z kolei przygotowanie strefy przemysłowej dla przyszłych inwestorów kosztowało 15 mln zł. Wydatkami na pół podzieliły się między sobą miasto oraz marszałek województwa, który na ten cel pozyskał środki z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013

Pociągi Przewozów Regionalnych nie będą się zatrzymywały w Nowym Kisielinie także po rocznej korekcie rozkładów jazdy pociągów, która nadejdzie 11 grudnia tego roku. Jak wyjaśnia Dominika Dragun z biura prasowego Przewozów Regionalnych, pociągi zaczną obsługiwać nowy przystanek, jeżeli organizator przewozów, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, złoży zamówienie. – Na chwilę obecną takie zamówienie nie zostało złożone, prawdopodobnie z uwagi na brak zakładów w tej Strefie – przyznaje Dragun.

Pociągi jeszcze w 2017 roku

Z miasta płyną jednak pozytywne wieści, że już niedługo może pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z nowego przystanku. Urzędnicy przekazali nam lapidarną wiadomość. – W ramach rozwoju strefy zostanie zmodyfikowany rozkład jazdy tak, by pociągi zatrzymywały się na tej stacji. Przewidujemy, że będzie to na wiosnę 2017 r. – napisała Monika Zapotoczna z biura prezydenta miasta Zielona Góra.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5