NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przystanek Kraków Zabłocie nabiera kształtów [zdjęcia]

| Martyn Janduła 12.03.2017 821

Przystanek Kraków Zabłocie nabiera kształtów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie Fot. PKP PLK
Przystanek Kraków Zabłocie nabiera kształtów [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie nabiera kształtów [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie nabiera kształtów [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie nabiera kształtów [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie nabiera kształtów [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie nabiera kształtów [zdjęcia]
Przystanek Kraków Zabłocie nabiera kształtów [zdjęcia]
Projekt budowy nowej infrastruktury do obsługi pasażerów na Zabłociu zakłada budowę dwóch nowych zadaszonych peronów z dwoma krawędziami peronowymi. Pod nimi znajdzie się sporych rozmiarów hala do obsługi pasażerów, co będzie nowością wobec wcześniejszego przystanku.
Na przystanku Kraków Zabłocie aktualnie wykonywane są dwa wejścia schodowe z gotowych prefabrykatów. Wejście na perony ułatwią również dwa ciągi schodów ruchomych oraz cztery windy. Trwają także prace na wysokościach. Dla zapewnienia komfortu podróży oraz oczekiwania na pociąg przystanek, tory i perony będą zadaszone. Obecnie trwa montaż wiat. Zadaszenie, które chronić będzie pasażerów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, zaplanowano nad całą częścią peronową oraz nad torami. Z kolei pod torami powstaje hala, w której będzie można w komfortowych warunkach oczekiwać na pociąg.

Po zakończeniu prac, pasażerowie korzystający z przystanku osobowego Kraków Zabłocie na perony będą mogli wejść schodami. Jak deklarują PKP PLK, odpowiednia szerokość, a także wysokość stopni zapewni podróżnym komfort komunikacji. Gotowe są również fundamenty schodów ruchomych, przeznaczonych zwłaszcza dla osób o ograniczonej mobilności, w tym niepełnosprawnych oraz starszych lub podróżujących z dużym bagażem. Ponadto na każdy z dwóch peronów prowadzić będą po dwie windy bezpośrednio z przystanku oraz z ul. Zabłocie, tuż przy Wiśle.

Budowa łącznicy kolejowej pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki ma umożliwić skrócenie czasu przejazdu z/w kierunku Krakowa Głównego np. z/do Skawiny, Bielska-Białej, Żywca, Suchej Beskidzkiej i Zakopanego o około 15 minut. Nowe tory poprawią przepustowość w centrum Krakowa oraz wpłyną na zdecydowanie lepszą obsługę pasażerów kolei aglomeracyjnej na dwóch nowych przystankach. Łącznica ma zostać oddana do użytku w 2017 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (1278)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Kraków (1278)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5