Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przygotowania do remontów linii kolejowych w województwie podlaskim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przygotowania do remontów linii kolejowych w województwie podlaskim
Fot. Mateusz Gadziński, Przewozy RegionalneSA 133 na podlaskim szlaku
PKP PLK rozpisały przetarg na opracowanie projektu wraz z wykonaniem robót w województwie podlaskim. W składzie przetargu znalazły się aż trzy projekty skupione na remoncie linii z Białegostoku do Hajnówki. Wszystkie w formule „projektuj i wybuduj”.

Przetarg PKP PLK dotyczy aż trzech przetargów poprawy parametrów linii kolejowych nr 31, na odcinku granica województwa – Czeremcha – Hajnówka, nr 32, na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki) oraz nr 52, na odcinku Lewki – Hajnówka. Wszystkie linie są niezelektryfikowane i jednotorowe, z wyjątkiem linii kolejowej nr 52, która jest dwutorowa. Z racji na obecność w przetargu aż trzech projektów, zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych. Wykonawca ma wiec możliwość złożenia ofert na dowolne części zamówienia.

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji i pozwoleń, a następnie na jej podstawie wykonanie wszystkich wymaganych robót. W ostatnim etapie zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności każdego podsystemu strukturalnego objętego zakresem zamówienia. Zakres robót obejmie nawierzchnię kolejową, podtorze, obiekty inżynieryjne, przejazdy kolejowe, a także obiekty obsługi podróżnych i prowadzenia ruchu kolejowego oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Linia kolejowa nr 31

Prace na linii kolejowej nr 31, na odcinku gr. województwa – Czeremcha – Hajnówka obejmą remont 37 km torów, wymianę rozjazdów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wszystkie perony na 10 stacjach i przystankach na odcinku Siemiatycze – Hajnówka zostaną przebudowane i dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wyższy poziom obsługi podróżnych zapewnią nowe wiaty, ławki, czytelne oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa dzięki pracom na 40 przejazdach kolejowo – drogowych. Inwestycja PLK obejmie również budowę nowych mostów i przepustów oraz remont 28 istniejących obiektów inżynieryjnych - wiaduktów, mostów, przepustów i kładek dla pieszych. Koszt inwestycji oszacowano na 170 mln zł.

Linia kolejowa nr 32

Prace na linii kolejowej nr 32, na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki) obejmą wymianę torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Przebudowane zostaną perony, które zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie do pociągu. Podróżni na stacjach i przystankach osobowych: Bielsk Podlaski, Strabla, Zimnochy, Hołówki Duże, Lewickie, Białystok Stadion zyskają komfortową obsługę podróżnych – lepsze oznakowanie, nowe wiaty i ławki oraz dostępność dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Wygodny dostęp do pociągów na tej linii zapewnią nowe 3 przystanki osobowe – Orzechowicze, Hryniewicze, Nowe Miasto. Inwestycja PLK obejmie również 28 obiektów inżynieryjnych, w tym budowę 12 nowych obiektów i remont 16 istniejących. Remont 25 przejazdów kolejowo-drogowych ułatwi ruch drogowy i zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością rozkładową do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Koszt prac szacuje się na ponad 50 mln zł.

Linia kolejowa nr 52

Prace na linii kolejowej nr 52, na odcinku Lewki – Hajnówka obejmą z kolei przebudowę stacji i przystanków kolejowych – Lewki, Morze, Stare Berezowo, Chytra, Hajnówka. Zaplanowana jest także budowa nowego przystanku Mikłasze, który ułatwi mieszkańcom regionu dostęp do kolei. Na wszystkich nowych obiektach zapewniona będzie dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach prac PLK wyremontują także tory i przejazdy kolejowo-drogowe oraz wybudują nowe mosty i przepusty. Zaplanowane prace na tym odcinku mają na celu przywrócenie ruchu pociągów na tej trasie. Koszt inwestycji to ponad 80 mln zł.

Szybsza podróż

Dla mieszkańców województwa i podróżujących koleją w regionie, efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. Dzięki modernizacji linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok – Czeremcha oraz linii nr 31 na odcinku Czeremcha – granica województwa, o 45 minut skróci się podróż pociągiem na trasie Siedlce – Czeremcha – Białystok (z 3h 8 min do 2 h 23 min) oraz o 23 minuty na trasie Czeremcha – Białystok (z 1h 34 min do 1h 11 min). Z kolei prace na linii kolejowej nr 52 Lewki – Hajnówka pozwolą na dobrą podróż w czasie ok. 24 min.

Składanie ofert w przetargu trwa do dnia 06 lutego 2017 roku. PKP PLK oceniać je będzie pod kątem ceny – 60%, terminu realizacji – 35% oraz doświadczenia personelu wykonawcy – 5%. Zamawiający określił maksymalny termin realizacji każdego projektu. Dla części pierwszej na odcinku gr. województwa – Czeremcha – Hajnówka określono 32 miesiące. Z kolei na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki) oraz Lewki – Hajnówka wskazano 28 miesięcy. PKP PLK premiować będzie tych wykonawców, którzy zaoferują szybszy czas realizacji.

 
mat. PKP PLK
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5