NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Przygotowania do modernizacji linii do Grodziska na półmetku

| Martyn Janduła 12.07.2017 2,1k

Przygotowania do modernizacji linii do Grodziska na półmetku
Linia 447Fot. PKP PLK
Trwają przygotowywania do modernizacji linii kolejowej nr 447 z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego. Na 12 miesięcy PKP Polskie Linie Kolejowe planują zamknąć linię dla ruchu kolejowego. Tymczasem na razie wykonawca prowadzi budowę konstrukcji odciążających na obiektach pod linią nr 1.
We wrześniu rozpocząć się mają prace na linii kolejowej z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. W tym czasie wstrzymany zostanie ruch na tej linii aglomeracyjnej, a ruch w większości przejmą autobusy komunikacji zastępczej oraz bezpośrednie pociągi z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy, które skorzystają z infrastruktury dalekobieżnej.

Po długim weekendzie majowym konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Usług Technologicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” przystąpiło do pierwszego etapu prac. Dotyczą one dalekobieżnej linii kolejowej nr 1, pod którą budowane są przejścia podziemne. Zaplanowano po 2 miesiące na każdy tor, który będzie wyłączony z ruchu. W sumie wykonawca odpowiada za powstanie konstrukcji odciążających na siedmiu obiektach, co ma zapewnić bezpieczeństwo przejazdu pociągów.

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, prace idą zgodnie z planem. – W terminie zakończony został pierwszy etap dotyczący przebudowy segmentów przejść podziemnych pod torem numer 1 na linii numer 1 – podaje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Wzmocnione zostaną obiekty w Warszawie Włochy, Warszawie Ursusie, Piastowie, Brwinowie i Milanówku, zaś w Parzniewie powstaje zupełnie nowy obiekt.

– Obecnie rozpoczął się drugi etap prac, związany z przebudową obiektów pod drugim torem – dodaje Jakubowski. Główne roboty na linii kolejowej nr 447 zaplanowane są od 3 września. Wtedy planowane jest całkowite zamknięcie linii. W tym czasie wykonawca zabierze się za gruntowną przebudowę torów na długości 22 km. Ten etap prac potrwa 12 miesięcy.

Trzeci etap prac polegać będzie na demontażu konstrukcji odciążeniowych oraz na pracach wykończeniowych. Wszystko to odbywać się będzie przy wznowionym już ruchu kolejowym. Wykonawca będzie miał na to od 3 do 4 miesięcy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5