NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Przewozy rozproszone w PKP Cargo na stabilnym poziomie

| jar, Rynek Kolejowy 05.06.2017 60

Przewozy rozproszone w PKP Cargo na stabilnym poziomie
Przewozy rozproszone w PKP Cargo na stabilnym poziomiefot. Antoni Mężyński, SM42.pl
PKP Cargo chwali się rosnącymi przewozami. Ich wzrost wynika głównie z obsługi przesyłek całopociągowych. Transporty ładunków w pojedynczych lub kilku wagonach są na względnie stabilnym poziomie.
Rosnące przewozy PKP Cargo

Przed kilkoma tygodniami Grupa PKP Cargo poinformowała o przewiezieniu ponad 16,5% większej ilości ładunków w marcu 2017 względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Zwiększyła ona przewozy m.in. węgla kamiennego, kontenerów, kamienia, ropy i przetworów naftowych, cementu, rud metali oraz towarów z grupy „pozostałe ładunki“. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Ryszard Wnukowski z biura prasowego PKP Cargo, zwiększenie przewożonej masy nastąpiło głównie za sprawą przewozów całopociągowych. Przewozy rozproszone są na względnie stabilnym poziomie i stanowią kilkanaście procent wolumenu przewozów realizowanych przez Grupę. Najczęściej w pojedynczych wagonach lub w grupach wagonowych przewożone jest drewno oraz metale i wyroby metalowe.

Spółka zwiększa potencjał także do realizacji przewozów rozproszonych

Jak wynika z informacji przedstawiciela przewoźnika, PKP Cargo dysponuje dużym potencjałem, który wykorzystuje także do wykonywania przewozów pojedynczych lub niewielkich grup wagonów. – PKP Cargo korzysta na co dzień z ponad tysiąca punktów taryfowych, blisko 70 stacji manewrowych, w tym trzech stacji rozrządowych i dużej liczby stacji obsługiwanych. Dysponujemy również siecią 25 terminali przeładunkowych, którą jesteśmy w stanie rozszerzyć, w zależności od zapotrzebowania klientów, po przeprowadzeniu niezbędnych analiz – wylicza Wnukowski.

Grupa pracuje nad zwiększeniem możliwości działania. Obok wspomnianej gotowości do rozszerzenia sieci terminali przeładunkowych, dąży do rozwoju przewozów specjalistycznych. W tym celu planuje pozyskać wagony specjalistyczne, pozwalające na transport pociągami wybranych artykułów spożywczych, chemicznych, materiałów budowlanych i innych. Pozytywny wpływ na gotowość do transportu ładunków, w tym również przewozów rozproszonych, ma reaktywacja niektórych Punktów Utrzymania Taboru. Spółka oferuje możliwość skorzystania z innej oferty. – Zachęcamy zatem klientów do zmiany logistyki dostaw i tam, gdzie to jest możliwe, korzystania z systemu przewozów intermodalnych w oparciu o sieć terminali obsługiwanych przez nas zarówno w kraju, jak i za granicą. Ładunki rozproszone załadowane do kontenerów lub naczep są dowożone i odwożone do terminala przez transport samochodowy, gdzie następnie – już zwartym składem – realizujemy transport do terminala docelowego, skąd towar trafia również transportem samochodowym do klienta docelowego lub na statek – proponuje rzecznik.

Przedstawiciel wskazuje również na możliwości przewozów antenowych. – Mamy też za sobą udane przykłady pociągów antenowych, gdzie synchronizacja nadań poszczególnych grup wagonowych oraz sprawne ich łączenie w zwarte składy kierowane do finalnego odbiorcy pozwala na znaczne skrócenie czasu przewozu oraz zmniejszenie jego kosztu – podkreśla Wnukowski.

Przewozy rozproszone mało konkurencyjne

Jak zapewnia przedstawiciel PKP Cargo, grupa dąży do rozwoju przewozów stosunkowo niewielkich ilości towarów. – Chcielibyśmy wozić więcej ładunków w systemie przewozów rozproszonych. Ze względu na uwarunkowania, w jakich działa kolej, zarówno stawki za te przewozy, jak i czas dostawy ładunku, nie są jednak konkurencyjne wobec przewozów samochodowych. Ponadto nie wszędzie przetrwały bocznice, gdzie kolej mogłaby przejmować ładunek – informuje Wnukowski. – Czekające nas w najbliższych latach zamknięcia wielu linii na czas ich modernizacji i związane z tym objazdy również nie pomagają nam w pozyskiwaniu ładunków w systemie przewozów rozproszonych – kończy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5