Partnerzy serwisu:
Biznes

Przewozy Regionalne zamówią kolejne Linki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
27-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przewozy Regionalne zamówią kolejne Linki
Fot. Rynek Kolejowy
Spółka Przewozy Regionalne wykorzysta opcję na dwa kolejne pociągi Link z Pesy – to najważniejsza informacja z dzisiejszej prezentacji pierwszego pojazdu dla PR, która odbyła się w Warszawie.

Prezentacja SA139 Link – pierwszego pojazdu tego typu, który został zamówiony przez spółkę Przewozy Regionalne, a nie któregoś z marszałków województw – odbyła się na stacji Warszawa Wileńska, nieopodal siedziby spółki PR. – Przyszłość zaczyna się dziś. To pierwszy z ponad pięćdziesięciu pojazdów, które spółka kupi lub zmodernizuje w ramach programu restrukturyzacji – zaznaczył prezes spółki Przewozy Regionalne Krzysztof Zgorzelski.

Dla trzech województw

Prezes PR podkreśla, że wymiana taboru spółki to konieczność i leży w interesie pasażerów – zarówno pod kątem ich bezpieczeństwa, jak i komfortu. Oficjalnie poinformował, że Przewozy Regionalne wykorzystają prawo opcji na zakup dwóch kolejnych Linków. Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu”, w sumie pięć pojazdów SA139 będzie obsługiwać połączenia w województwie pomorskim (z Chojnic), warmińsko–mazurskim oraz lubuskim, a także pociągi specjalne.

Prezes przypomniał również o przetargu na modernizację pięciu składów ED72. Otwarcie ofert zaplanowano na 22 maja. – Spodziewamy się co najmniej dwóch ofert. Rynek nam zaufał, podobnie jak pół roku wcześniej banki, które udzieliły finansowania inwestycji taborowych – podkreślił. To na razie koniec inwestycji taborowych – spółka na razie nie może korzystać ze środków unijnych ze względu na udzieloną przez rząd pomoc publiczną. Inwestycje po zakończeniu okresu karencji są już jednak planowane, pisaliśmy o nich tutaj.

Jeden z najnowocześniejszych na świecie

Prezes Pesy Tomasz Zaboklicki podkreślił na prezentacji, że SA139 to jeden z najnowocześniejszych spalinowych zespołów trakcyjnych na świecie, który spełnia m.in. wszystkie normy Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności. – To dzieło polskich inżynierów i dowód na to, że Polacy potrafią. Pociąg Link jako pierwszy w historii polskich pojazdów kolejowych zdobył homologację na niemieckim rynku, co nie udało się nawet przed wojną – powiedział Zaboklicki.

Jak dodał, zamówienia nie byłoby, gdyby nie nowa wizja rozwoju spółki Przewozy Regionalne i jej marki PolRegio, którą nazwał „ucieczką do przodu”. Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu”, zmiana podejścia PR, które zapowiadają wspieranie polskich producentów, jest szczególnie cenna, ponieważ dotąd nowe pojazdy zamawiali z polskich fabryk w ogromnej większości marszałkowie województw, a nie spółki przewozowe.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5