NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PolRegio z 51 mln zł zysku i zapowiedzią patriotyzmu gospodarczego

| inf. prasowa 05.04.2017 251

PolRegio z 51 mln zł zysku i zapowiedzią patriotyzmu gospodarczego
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Przewozy Regionalne – właściciel nowej marki konsumenckiej PolRegio i największy przewoźnik kolejowy w Polsce – w 2016 roku po raz pierwszy w swojej 15-letniej historii odnotowały dodatni wynik finansowy na wszystkich poziomach. Obecnie spółka koncentruje się na poprawie jakości usług, inwestycjach w tabor oraz integracji oferty wraz z przewoźnikami autobusowymi.
– 51,238 mln zł, bo tyle dokładnie wynosi wynik za 2016 r., to efekt konsekwentnie wdrożonego planu restrukturyzacji oraz założonej w nim optymalizacji kosztów – mówi Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych. – W tym roku spodziewamy się równie dobrych wyników. Kupujemy nowy tabor oraz modernizujemy starsze składy, podpisujemy kolejne, długoletnie umowy na świadczenie przewozów oraz intensyfikujemy prace nad integracją transportu z przewoźnikami autobusowymi – dodaje prezes.

– Tak znaczna poprawa kondycji finansowej Przewozów Regionalnych pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Spółka odzyskała wiarygodność finansową i dzięki temu może inwestować w nowy tabor. Taka sytuacja jest niezwykle pocieszająca, zwłaszcza, że ludzie coraz chętniej chcą jeździć koleją – mówi Jarosław Kossowski, przewodniczący Rady Nadzorczej.

PolRegio liderem na rynku

Kluczowym zadaniem jest utrzymanie pozycji lidera. PolRegio to obecnie największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. W roku 2016 z usług Przewozów Regionalnych skorzystało 79,5 mln pasażerów, czyli o prawie 3,5% więcej niż w roku 2015. Spływające wyniki za pierwsze miesiące br. pokazują, że w tym roku uda się utrzymać tę dominującą pozycję. – Wzrost liczby pasażerów to m.in. efekt dobrej współpracy z samorządami, która przekłada się na tworzenie nowych połączeń oraz zwiększenie liczby pociągów na już istniejących trasach. Wiemy jednak, że aby przyciągnąć klienta, musimy ciągle się zmieniać – podsumowuje prezes.

Nowy tabor

By osiągnąć cel, jakim jest zachowanie pozycji rynkowej, konieczne jest ciągłe podnoszenie jakości oferowanych usług, co oznacza inwestycje w nowoczesny tabor. – Poprawa kondycji finansowej Spółki spowodowała, że pozyskano środki finansowe na realizację inwestycji. Dzięki nim już w 2017 roku na tory wyjedzie część z ponad 50 nowoczesnych pociągów: nowych i w pełni zmodernizowanych składów – mówi Artur Kowalczyk, członek zarządu ds. Techniczno-Eksploatacyjnych.

Głównymi zaletami tych nowoczesnych pociągów są: wysoki poziom bezpieczeństwa oraz komfortu podróży. Pojazdy będą także przystosowane do obsługi osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Będą spełniały również najwyższe normy środowiskowe: niski poziom emisji zanieczyszczeń i hałasu.

– Nowy tabor PolRegio zostanie wyprodukowany lub zmodernizowany przez polskich producentów, w polskich zakładach. Dzięki temu ten „boom kolejowy”, jaki widzimy w ostatnich latach, zostanie wykorzystany tak, by korzyści odniosła cała gospodarka – dodaje Jarosław Kossowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS