Partnerzy serwisu:
Biznes

PolRegio z 51 mln zł zysku i zapowiedzią patriotyzmu gospodarczego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
05-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PolRegio z 51 mln zł zysku i zapowiedzią patriotyzmu gospodarczego
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Przewozy Regionalne – właściciel nowej marki konsumenckiej PolRegio i największy przewoźnik kolejowy w Polsce – w 2016 roku po raz pierwszy w swojej 15-letniej historii odnotowały dodatni wynik finansowy na wszystkich poziomach. Obecnie spółka koncentruje się na poprawie jakości usług, inwestycjach w tabor oraz integracji oferty wraz z przewoźnikami autobusowymi.

– 51,238 mln zł, bo tyle dokładnie wynosi wynik za 2016 r., to efekt konsekwentnie wdrożonego planu restrukturyzacji oraz założonej w nim optymalizacji kosztów – mówi Krzysztof Zgorzelski, prezes Przewozów Regionalnych. – W tym roku spodziewamy się równie dobrych wyników. Kupujemy nowy tabor oraz modernizujemy starsze składy, podpisujemy kolejne, długoletnie umowy na świadczenie przewozów oraz intensyfikujemy prace nad integracją transportu z przewoźnikami autobusowymi – dodaje prezes.

– Tak znaczna poprawa kondycji finansowej Przewozów Regionalnych pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Spółka odzyskała wiarygodność finansową i dzięki temu może inwestować w nowy tabor. Taka sytuacja jest niezwykle pocieszająca, zwłaszcza, że ludzie coraz chętniej chcą jeździć koleją – mówi Jarosław Kossowski, przewodniczący Rady Nadzorczej.

PolRegio liderem na rynku

Kluczowym zadaniem jest utrzymanie pozycji lidera. PolRegio to obecnie największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. W roku 2016 z usług Przewozów Regionalnych skorzystało 79,5 mln pasażerów, czyli o prawie 3,5% więcej niż w roku 2015. Spływające wyniki za pierwsze miesiące br. pokazują, że w tym roku uda się utrzymać tę dominującą pozycję. – Wzrost liczby pasażerów to m.in. efekt dobrej współpracy z samorządami, która przekłada się na tworzenie nowych połączeń oraz zwiększenie liczby pociągów na już istniejących trasach. Wiemy jednak, że aby przyciągnąć klienta, musimy ciągle się zmieniać – podsumowuje prezes.

Nowy tabor

By osiągnąć cel, jakim jest zachowanie pozycji rynkowej, konieczne jest ciągłe podnoszenie jakości oferowanych usług, co oznacza inwestycje w nowoczesny tabor. – Poprawa kondycji finansowej Spółki spowodowała, że pozyskano środki finansowe na realizację inwestycji. Dzięki nim już w 2017 roku na tory wyjedzie część z ponad 50 nowoczesnych pociągów: nowych i w pełni zmodernizowanych składów – mówi Artur Kowalczyk, członek zarządu ds. Techniczno-Eksploatacyjnych.

Głównymi zaletami tych nowoczesnych pociągów są: wysoki poziom bezpieczeństwa oraz komfortu podróży. Pojazdy będą także przystosowane do obsługi osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Będą spełniały również najwyższe normy środowiskowe: niski poziom emisji zanieczyszczeń i hałasu.

– Nowy tabor PolRegio zostanie wyprodukowany lub zmodernizowany przez polskich producentów, w polskich zakładach. Dzięki temu ten „boom kolejowy”, jaki widzimy w ostatnich latach, zostanie wykorzystany tak, by korzyści odniosła cała gospodarka – dodaje Jarosław Kossowski.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

PKP Cargo: Mimo „nawisu węglowego” wychodzimy na prostą

Biznes

Zobacz również:

Polregio. Jakie zmiany w jesiennym rozkładzie jazdy?

Pasażer

Polregio. Jakie zmiany w jesiennym rozkładzie jazdy?

Redakcja/inf. pras. 25 sierpnia 2025

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

PKP Cargo: Mimo „nawisu węglowego” wychodzimy na prostą

Biznes

Zobacz również:

Polregio. Jakie zmiany w jesiennym rozkładzie jazdy?

Pasażer

Polregio. Jakie zmiany w jesiennym rozkładzie jazdy?

Redakcja/inf. pras. 25 sierpnia 2025

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Biznes

Polregio z umową na przewozy do Ciechocinka

Polregio, opr. Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij