NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Przewozy Regionalne stanowczo zareagowały na stanowisko Koleo

| Jakub Madrjas 26.01.2018 34

Przewozy Regionalne stanowczo zareagowały na stanowisko Koleo
fot. Ficek - Garnek.pl CC BY 2.5 pl
– Informacje przekazywane przez Astarium wprowadzają pasażerów i opinię publiczną w błąd – twierdzą Przewozy Regionalne. Właściciel Koleo czuje się tą opinią skrzywdzony, ale jej nie komentuje.
„Nie można kupić biletu, ponieważ sprzedaż została zawieszona przez przewoźnika”. Taki komunikat widzą od dziś pasażerowie, którzy chcą kupić bilety na pociągi Polregio na stronie Koleo (jest tam wciąż umieszczone logo przewoźnika). O tym, że Przewozy Regionalne kończą współpracę z Koleo informowaliśmy wczoraj.

W opublikowanym wczoraj oświadczeniu spółka Astarium – właściciel Koleo napisała m.in., że operator "został zmuszony do zawieszenia sprzedaży", że jeszcze w grudniu 2017 roku Polregio deklarowało chęć dalszej współpracy z Koleo, oraz że Astarium nie ma żadnych należnych zobowiązań wobec PR ze sprzedaży biletów.

Polregio: Astarium wprowadza opinię publiczną w błąd

Oświadczenie Astarium wywołało zdecydowaną reakcję spółki Przewozy Regionalne. Wydała ona własne oświadczenie, w którym zaznacza, że „informacje przekazywane przez Astarium (…) wprowadzają Pasażerów i opinię publiczną w błąd”. – Warunkiem dalszej współpracy spółki Przewozy Regionalne z Astarium jest spłata całego zobowiązania dotyczącego kar umownych naliczonych zgodnie z umową za nieterminowe przekazywanie należności spółce Przewozy Regionalne z tytułu sprzedaży biletów przewoźnika przez system Koleo. Warunek ten nadal nie został spełniony – czytamy w oświadczeniu. Potwierdza to wcześniej nieoficjalne informacje o sporze na tle kar umownych.

– Przewozy Regionalne funkcjonują na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa, zgodnie z zapisami umowy podpisanej przez przewoźnika i Astarium oraz w oparciu o podstawowe standardy prowadzenia działalności biznesowej. Informowanie o rzekomym „zmuszeniu do zawieszenia sprzedaży biletów” jest nieprawdziwe. W obliczu nieuregulowania zobowiązania Astarium względem Przewozów Regionalnych za nieterminowe przekazanie należności przewoźnika z okresu sierpień – październik 2017 roku, nie ma podstaw do negocjacji warunków nowej umowy – czytamy w oświadczeniu PR.

Przewoźnik dodaje, że do 25 stycznia 2018 roku nie otrzymał żadnej propozycji w zakresie dalszej współpracy, a rozmowy, które Przewozy Regionalne prowadziły ze spółką Astarium w IV kwartale 2017 roku dotyczyły kwestii uregulowania kar umownych, a nie przedłużenia współpracy. – Propozycje przekazane przez właściciela platformy Koleo były nie do przyjęcia i odbiegały od rynkowych. Stąd jedynym warunkiem dalszej współpracy nadal pozostaje spłata zobowiązań spółki Astarium względem Przewozów Regionalnych, czyli spłata pełnej kwoty kar umownych. Po spełnieniu tego warunku Spółka Przewozy Regionalne jest otwarta na dalszą współpracę – podsumowuje przewoźnik. Całe oświadczenie można znaleźć tutaj.

Astarium: Opinie PR są krzywdzące, ale nie możemy się do nich odnieść

– Astarium nie może odnieść się do krzywdzących opinii Przewozów Regionalnych dotyczących negocjacji przedłużenia umowy, gdyż szanujemy obowiązek zachowania poufności w tym zakresie, wynikający z zawartych Umów i standardów profesjonalnej współpracy – oświadczył dla „Rynku Kolejowego” Kuba Czajkowski, prezes spółki Astarium.

– Pragniemy podkreślić, że wszystkie złożone przez nas propozycje rozwiązania sytuacji i przedłużenia umowy są rynkowe i pozostają one w mocy w przypadku, gdyby Przewozy Regionalne wyraziły chęć przystąpienia do rozmów – podsumowuje Czajkowski. Tutaj można przeczytać zaktualizowane oświadczenie Astarium.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5