NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przewozy Regionalne kończą przygodę z autobusami szynowymi SA101 i SA102

| Michał Szymajda 22.01.2016 594

Przewozy Regionalne kończą przygodę z autobusami szynowymi SA101 i SA102
SA 101 powoli kończą swoją przygodę na krajowych torachFot. Michał Szymajda
Ostatni użytkownik zbudowanych w ZNTK Poznań autobusów szynowych SA101 i SA102, którym jest Oddział Pomorski Przewozów Regionalnych, kończy przygodę z tymi pojazdami. Większość z nich zakończy kursowanie w najbliższych tygodniach.
Seria pojazdów szynowych SA101 (dwuczłonowe) oraz SA102 (trzyczłonowe), która miała odmienić wizerunek kolei lokalnych, produkowana była w Poznańskim ZNTK w latach1991 – 1996. Pierwotnie PKP planowało zakup ponad 200 takich pojazdów, z których powstało… 6. Od kilku lat wszystkie kursują po lokalnych liniach województwa pomorskiego, głównie na linii Słupsk – Szczecinek, Chojnice – Tczew, Chojnice – Kościerzyna i Chojnice – Szczecinek. Obecnie sprawnych jest tylko 5 autobusów szynowych obu typów (2 SA101 i 3 SA102).

Niewielka moc pojazdów oraz słaba amortyzacja nierówności toru są wadami, które dają się we znaki przez cały okres eksploatacji serii. Pasażerowie skarżą się też na mało wydolne ogrzewanie, nieszczelne okna oraz niewygodne fotele. Pasażerowie autobusów szynowych SA101, które kursują pomiędzy Słupskiem i Ustką, mają dość warunkach, w których ich się wozi.

– Kiedy autobus szynowy stoi na stacji w Słupsku, to jeszcze da się wytrzymać. Chodzą dmuchawy, a nieszczelne okna nie przeszkadzają, bo skład stoi. Kiedy jednak autobus szynowy ruszy, robi się już nie do wytrzymania. Dmuchawy ledwo chodzą. Niektóre w ogóle. Poza tym w wagonie jest zimno przez nieszczelności – czytamy relację pasażerów z pociągu z portalu gp24.pl

Przy okazji skarg pasażerów okazało się, że to ostatnie tygodnie planowego kursowania SA101 i SA102

– Przewozy Regionalne sp. z o.o. Oddział Pomorski w Gdyni informuje, że w bieżącym roku wycofane z eksploatacji zostaną szynobusy serii SA101 oraz jeden szynobus serii SA102. W miejsce wycofanego taboru skierowane zostaną dwa pojazdy serii SA133 oraz dwa pojazdy serii SA109 – napisał do redakcji „Rynku Kolejowego” Jan Derdowski, rzecznik prasowy w pomorskim oddziale PR.

Od końca stycznia SA101 i SA102 będą zastępowane na odcinku Słupsk – Szczecinek przez wracające z przeglądów pojazdy SA133. W tym roku Przewozy Regionalne rozpiszą też przetarg na zakup 3 nowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Prawdopodobnie trafią właśnie na Pomorze.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (948)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (948)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5