NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przewozy Regionalne kasują tabor. ED73 kończy swój żywot

| Michał Szymajda 16.07.2019 16,2k

Przewozy Regionalne kasują tabor. ED73 kończy swój żywot
ED73 001Fot. Szakal, CC BY-SA 4.0
Przewozy Regionalne kasują kolejne zbędne im do codziennej pracy operacyjnej wagony. Wśród przeznaczonych do kasacji pojazdów jest również rodzynek: wyprodukowany w jednym egzemplarzu ED73-001.
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej 15 lipca, przy okazji prezentacji założeń do rozkładu jazdy pociągów specjalnych, na Pol’and’Rock Festival prezes Przewozów Regionalnych, Krzysztof Zgorzelski mówił, że spółka nie dysponuje już zasobami taborowymi, które pozwoliłyby na uruchamianie połączeń na tak duże imprezy masowe. Likwidacja zbędnego „do codziennej pracy operacyjnej” taboru jest bowiem, obok Programu Dobrowolnych Odejść, jednym z elementów przeprowadzonej restrukturyzacji. Jak poinformował Zgorzelski, przez ostatnie kilka lat fizycznej likwidacji uległy 463 jednostki taboru (wagony, lokomotywy, ezt, starsze autobusy szynowe i lokomotywy elektryczne).

– Następne są przygotowane do likwidacji, ale proszę pamiętać, że ten tabor jest stary. Wożenie pasażerów tak wiekowym taborem jest po prostu niekomfortowe, a z drugiej strony – stanie w krzakach też kosztuje. Ograniczyliśmy swój potencjał do standardowej oferty zamawianej przez organizatorów przewozów, czyli przez marszałków – powiedział.

Jakby na potwierdzenie tych słów Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na zbycie i fizyczną likwidację kolejnych pojazdów. Chodzi o elektryczne jednostki trakcyjne EN57 o numerach 664, 820, 905, 1058, 1077, 1234, 1022, 602, 813, 852, 1146 i 1192.

Skasowany ma być też jeden wagon 112A oraz ED73 z numerem 001 z 1997 roku. Ten drugi pojazd jest wyjątkowy, ponieważ wyprodukowano go tylko w jednym egzemplarzu, w 1997 roku. W stosunku do EN57 i EN71, z których się wywodzi, mógł pochwalić się rozwiązaniami, które eliminowały ich największe wady. Miał na przykład stosunkowo nowoczesne, ciche wózki, posiadał drzwi odskokowe, połówkowe pantografy, ogrzewanie piecykowe, wygodne fotele i przestrzeń dla pasażerów niepełnosprawnych (choć podłoga pozostała na tej samej wysokości co w EN57). Ostatnim jego zadaniem było prowadzenie pociągów IR między Łodzią a Warszawą.

Oferty na zakup i fizyczną likwidację taboru można składać do 31 lipca 2019 roku. Pojazdy trzeba fizycznie zlikwidować, aby nie mogły podjąć pracy przewozowej nigdy więcej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5