Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przewozy Regionalne chcą naprawić EN57 rozbity na Podlasiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przewozy Regionalne chcą naprawić EN57 rozbity na Podlasiu
Fot. KMP BiałystokRozbity podlaski EN57AL
Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na naprawę poważnie zniszczonego pojazdu EN57AL, który 14 września 2018 roku zderzył się z samochodem ciężarowym, który wtargnął na przejazd między Łapami a Szepietowem.

W kolizji poważnie zniszczone zostało czoło pociągu i pierwszy wagon trójwagonowej jednostki, która zaledwie 3 lata wcześniej została poważnie zmodernizowana za pieniądze podlaskiego marszałka. Wypadek miał też swoje następstwa dla zdrowia maszynisty, który na szczęście przeżył, a także dla kierowniczki pociągu i jednej z pasażerek.

– Przed przejazdem kolejowo-drogowym kategorii D w miejscowości Zdrody Stare, były ustawione znaki stop, na jezdni były wymalowane dodatkowe czerwone pasy zwalniające i napis „STOP”. Nie wiadomo, dlaczego kierowca je zlekceważył – opisywał we wrześniu przyczyny wypadku Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Przetarg, w którym Przewozy Regionalne poszukują chętnych do wykonania naprawy EN57AL rozpisany został 4 czerwca 2019, od wypadku minęło więc 9 miesięcy. Nie jest to czas krótki, jednak należy zaznaczyć, że oszacowanie szkód i wyegzekwowanie odszkodowania za poniesione straty to w wypadkach kolejowych proces długotrwały i skomplikowany. Warto w tym miejscu przypomnieć, że rozbite pod Ozimkiem Pendolino należące do PKP Intercity zostało wysłane do Włoch na naprawę ponad dwa lata po tym, jak doszło do zdarzenia. 

Postępowanie jest dwuetapowe. W pierwszym etapie przewoźnik oczekuje złożenia oferty wstępnej, później przystąpi do negocjacji, która doprowadzi do określenia kwoty, jaką trzeba będzie wydać na przywrócenie EN57 o numerze 1536 do ruchu. Nie jest przesądzone, że spółka, jeśli koszty naprawy będą duże, skusi się na przywrócenie jednostki do ruchu. Oferty na naprawę można składać do 14 czerwca. Nie należy się spodziewać wielkiej liczby oferentów. O wyborze wykonawcy oczywiście zdecyduje cena.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5