NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przetargi wagonowe IC niezbyt udane. Będzie kumulacja?

| Jakub Madrjas 22.12.2016 214

Przetargi wagonowe IC niezbyt udane. Będzie kumulacja?
PKP Intercity nie udało się rozstrzygnąć wielu przetargów na naprawy wagonówFot. KOLEJ77, SM42.pl
PKP Intercity musiało w tym roku odwołać zamówienia na prace utrzymaniowe przy ponad stu wagonach. Spółka zapewnia jednak, że nie będzie to stanowiło żadnego problemu.
Jak poinformowaliśmy przed tygodniem, PKP Intercity unieważniło przetargi na modernizację łącznie 30 wagonów osobowych. Wszystkie miały przejść modernizację z naprawą na piątym poziomie utrzymania, jednak oferty producentów przekroczyły budżet. To nie pierwszy taki przypadek w tym roku – w listopadzie unieważniono postępowanie w zakresie naprawy 60 wagonów na poziomie P4, a w sierpniu – 50 wagonów na poziomie P4.

– Niewykonanie napraw na 4. poziomie utrzymania wymienionych 110 wagonów nie będzie miało negatywnego wpływu na realizację przewozów przez PKP Intercity w kolejnym roku – zapewnia rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak. Spółka już ponowiła bowiem oba przetargi. Podobnie z nierozstrzygniętymi postępowaniami na naprawy poziomu P5. – PKP Intercity na bieżąco inicjuje nowe postępowania – zaznacza rzecznik.

Sytuację taborową spółki poprawia modernizacja, którą przeszedł jej własny zakład Remtrak. Jak informuje Nowak, w 2016 roku zakład wykonał 266 napraw wagonów na poziomie utrzymania P4, a plan na 2017 r. zakłada wykonanie napraw na poziomie P4 około 300 wagonów. – Remtrak wykonuje swoje naprawy niezależnie od prowadzonych postępowań przetargowych – zaznacza jednak rzecznik.

Producenci taboru coraz bardziej obawiają się jednak, że projekty napraw i modernizacji wagonów nałożą się na rosnące zamówienia na nowy tabor od innych spółek, których realizacja rozpocznie się już w przyszłym roku. Z tegorocznej pustki w zakładach nie udało się skorzystać. Czy nie należy w tym wypadku przynajmniej zintensyfikować prac na początku przyszłego roku? – Zintensyfikowanie napraw zależy przede wszystkim od możliwości technicznych i produkcyjnych poszczególnych wykonawców, na co przewoźnik nie ma wpływu. PKP Intercity wysyła tabor zgodnie z podpisanymi harmonogramami, jednak wykonawcy mają problemy z terminową realizacją napraw – odpowiada Cezary Nowak.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5